>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Seramik Uygulama Teknikleri II SCT110 Zorunlu Önlisans 1 Bahar 4

Öğretim Elemanı Adı

Öğr. Gör. Ali Emrah KÖKKAYA
Öğr. Gör. Hakan ÖCEL

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Seramik çamurunu biçimlendirir.
2) Plaka açarak pano uygular.
3) Kurutma işlemini uygular.
4) Bisküvi ve Sır pişirimlerini uygular.
5) Bitmiş ürünü sergiler.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Yüksek Yüksek                      
2 Yüksek Yüksek Yüksek                      
3 Yüksek Yüksek Yüksek                      
4 Yüksek Yüksek Yüksek                      
5 Yüksek Yüksek Yüksek                      

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Yok

Dersin İçeriği

Artistik seramik formların tasarımı ve uygulaması.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Öğrenciden 90x90 ebatında, sucuk, plaka, el ile serbest şekillendirme yöntemlerini kullanarak belirlenen konuda seramik pano tasarlaması ve şekillendirmesi talep edilir.
2) Öğrenciden 90x90 ebatında, sucuk, plaka, el ile serbest şekillendirme yöntemlerini kullanarak belirlenen konuda seramik pano tasarlaması ve şekillendirmesi talep edilir.
3) Eskizler üzerinden tasarımlar netleşir ve uygun görülen tasarımlar şekillendirilmeye başlanır.
4) Eskizler üzerinden tasarımlar netleşir ve uygun görülen tasarımlar şekillendirilmeye başlanır.
5) Eskizler üzerinden tasarımlar netleşir ve uygun görülen tasarımlar şekillendirilmeye başlanır.
6) Eskizler üzerinden tasarımlar netleşir ve uygun görülen tasarımlar şekillendirilmeye başlanır.
7) Şekillendirilmesi biten pano parçaları kurutulmaya başlanır.
8) Vize sınavı, Şekillendirilmesi biten pano parçaları kurutulmaya başlanır. Öğrenci seramik formu kurutulmuş, bisküvi pişirimi yapılmamış parçaların işcilik ve tasarım değerlendirilmesine göre vize notu alır.
9) Şekillendirilmesi biten pano parçalarının bisküvi pişirimi yapılmaya başlanır. Tasarıma göre pano parçalarına, renkli-renksiz-artistik sır, sır altı, sır üstü dekor teknikleri uygulanır.
10) Şekillendirilmesi biten pano parçalarının bisküvi pişirimi yapılmaya başlanır. Tasarıma göre pano parçalarına, renkli-renksiz-artistik sır, sır altı, sır üstü dekor teknikleri uygulanır.
11) Şekillendirilmesi biten pano parçalarının bisküvi pişirimi yapılmaya başlanır. Tasarıma göre pano parçalarına, renkli-renksiz-artistik sır, sır altı, sır üstü dekor teknikleri uygulanır.
12) Şekillendirilmesi biten pano parçalarının bisküvi pişirimi yapılmaya başlanır. Tasarıma göre pano parçalarına, renkli-renksiz-artistik sır, sır altı, sır üstü dekor teknikleri uygulanır.
13) Şekillendirilmesi biten pano parçalarının bisküvi pişirimi yapılmaya başlanır. Tasarıma göre pano parçalarına, renkli-renksiz-artistik sır, sır altı, sır üstü dekor teknikleri uygulanır. Panonun montaj ekipmanları hazırlanır.
14) Şekillendirilmesi biten pano parçalarının bisküvi pişirimi yapılmaya başlanır. Tasarıma göre pano parçalarına, renkli-renksiz-artistik sır, sır altı, sır üstü dekor teknikleri uygulanır. Panonun montaj ekipmanları hazırlanır.
15) Şekillendirilmesi biten pano parçalarının bisküvi pişirimi yapılmaya başlanır. Tasarıma göre pano parçalarına, renkli-renksiz-artistik sır, sır altı, sır üstü dekor teknikleri uygulanır. Panonun montaj ekipmanları hazırlanır.
16) Final Sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Susan Peterson, Jan Peterson, Seramik Yapıyoruz, 2009, Karakalem Kitapevi Yayınları, Seramik Prof. S.Sibel Sevim, Dekorlar ve Uygulama Teknikleri,2015,Nobel Akademik Yayıncılık, Harry Fraser, Seramik Hataları ve Çözüm Yolları,2010, Karakalem Kitapevi Yayınları.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Tartışma
3) Model Yapma
4) Laboratuvar/Çalıştay
5) Bireysel Çalışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

40%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

70%

Ödev

1

30%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte