>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
İngilizce I YDB105 Zorunlu Önlisans 1 Güz 2

Öğretim Elemanı Adı

Öğr. Gör. Feyza ACAR
Öğr. Gör. Remziye ACU
Öğr. Gör. Havva AKBOSTANCI ERMİŞ
Öğr. Gör. Derya AKI
Öğr. Gör. Efsun AKKAYA
Öğr. Gör. Şükriye Suderin ALTAN
Öğr. Gör. Şükrü ATAY
Öğr. Gör. Nalan AYBASTI
Öğr. Gör. Mehmet BAKAR
Öğr. Gör. Alper BAYCAN
Öğr. Gör. Nebahat COŞAR
Öğr. Gör. Fatma DEMİRCİ
Öğr. Gör. Adnan EFE
Öğr. Gör. Nalan ERÇİN KAMBUROĞLU
Öğr. Gör. Sema Nur ERDOĞAN
Öğr. Gör. Çağlayan ERDÖNMEZ
Öğr. Gör. Tahir GÖNÜL
Öğr. Gör. Ahu GÜLER
Öğr. Gör. Perihan İNAN
Öğr. Gör. Ergin KAYA
Öğr. Gör. Şule KILCI
Öğr. Gör. Evren KÖSE YUCA
Öğr. Gör. Permin MALÇOK
Öğr. Gör. Selim MORGÖL
Öğr. Gör. Seviye ÖZDEMİR
Öğr. Gör. Nadide ÖZGÜÇ
Öğr. Gör. Öznur ÖZKAN BAYRAKTAR
Öğr. Gör. Nazan Mine ÖZSOY
Öğr. Gör. İsmail Hakkı PASLI
Öğr. Gör. Aydan PİŞKİN
Öğr. Gör. Filiz RESULOĞLU
Öğr. Gör. Duygu SARI
Öğr. Gör. Oral SAVAŞ
Öğr. Gör. Adnan SERT
Öğr. Gör. Ali SEZER
Öğr. Gör. Mustafa ŞENCANLAR
Öğr. Gör. Funda İlknur ŞENER
Öğr. Gör. Nurel ŞENTÜRK BAL
Öğr. Gör. Tuğba ŞERAMET
Öğr. Gör. Özlem ŞİŞMANOĞLU KAYMAZ
Öğr. Gör. Ömer Ali TETİK
Öğr. Gör. Ozan Kemal TÜRKMEN
Öğr. Gör. Funda UĞURLU
Öğr. Gör. Özlem ÜNAL
Öğr. Gör. Ahu YAŞLI
Öğr. Gör. Özkan YÜCEL
Ögr. Gör. Dr. Elif ABAT
Ögr. Gör. Dr. Sibel İNCİ

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Kendisi ile ilgili veya çevresindeki kişi, nesne ve olaylar hakkında bilgi verir.
2) Günlük İngilizcede yaygın olarak geçen kelime, ifade ve deyimleri kullanır.
3) Hobileri, ilgi alanları, hayat tarzı, tutkuları, günlük faaliyetleri ve boş zaman etkinlikleri hakkında konuşur.
4) İsim, sıfat, fiil, zarf ve ilgeç gibi yaygın olarak kullanılan kelime türlerini tanır.
5) Emir, sahiplik, yetenek ve mevcudiyet gösteren cümleler yapar.
6) Selamlaşma, davet, teklif, ikram, ricada bulunma, bir şey talep etme, izin isteme, vedalaşma gibi dil fonksiyonlarını kullanır.
7) İki veya daha fazla basit cümleyi, bağlaçlar yardımıyla birleştirip bileşik cümle haline getirir.
8) Okuma, dinleme, yazma ve konuşma strateji ve becerilerini kazanır.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Öğrenme Kazanımları
1   Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek       Orta Yüksek Yüksek Yüksek     Yüksek
2 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek       Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek     Yüksek
3 Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek       Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek     Yüksek
4 Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek       Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek     Yüksek
5 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek       Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek     Yüksek
6 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek       Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek     Yüksek
7 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek       Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek     Yüksek
8 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek       Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek     Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Yok

Dersin İçeriği

Selamlama,Insanlarla tanisma,Olmak fiili '"dir".Sahis zamirleri., Alfabe, Harfleme, Ulkeler / Uyruklar, Sinif nesneleri, Kim,Ne,Nerede,Nasil soru kelimeleri? ,Emirler, Mulkiyet sifatlari , Iyelik ekleri,Aile agaci, Sayilar, Meslekler, Yas sorma? Sahiplik,Kimin sorusu? Yer gösteren edatlar,artikeller,Saat sorma, Oda tasvir etme,Renkler, Miktar gösteren sıfatlarla mevcudiyet gösteren yapilar. Sayilan ve sayilamayan isimler,Evin tanitimi,/Odanın tanıtımı,/ Tekil ve çoğul isimler,Günler,aylar, -ebilmek, yer edatları,yiyecek ve içecekler,fiat sorma....

Haftalık Ders İzlencesi

1) Tanışma.
2) Tanışma, kendini tanıtabilme, 0-10 arası sayılar.Muafiyet Sınavı
3) İsimleri belirsiz belirteçlerle kullanabilme, bir ismin İngilizcesini sorma . Sınıf ortamında kullanabilecek çeşitli yapılarda cümleler kurabilme.
4) İngilizce alfabe. İsimleri harflerle kodlama.Aile bireyleri ve bireylere ait nesnelerden bahsetme, iyelik sıfatlarını kullanabilme, kişileri tanıtabilme,aile bireylerini tanıtabilme.
5) Aile bireyleri hakkında bilgi verme. Selamlaşma yapabilme ve vedalaşma cümlelerini kullanma.Bazı ülkelerin adlarını söyleme.
6) "Olmak" fiilini kullanabilme. Kendini takdim edebilme ve ilave gösteren bağlaç kullanabilme.
7) Yapılan yanlışlardan özür dileyen ifadelerin geçtiği cümle kurabilme. 0-100 arası sayıları sayabilme.”Olmak” fiilini soru şeklinde kullanabilme.
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Kişisel bilgileri sorma ve söyleme.Saatin kaç olduğunu sorup söyleme.
10) İnsanların yanlarında taşıdıkları gündelik eşyaları söyleme. Bir yeri ilgeçleriyle belirtme, bir şeyin fiatını sorma.
11) Basit bir davette bulunma,yiyecek ve içeceklerin en temel isimlerini bilme. Beğendikleri ve beğenmedikleri yiyecek ve içecekleri ifade etme
12) Farklı ülkelerin farklı yiyecekleri hakkında konuşma, içecek ikram etme.
13) Boş zaman faaliyetleri.Geniş zamanda" evet/hayır" soruları. "Niçin" ile başlayan sorular ve "sebep" gösteren cevaplar.
14) İnsanların boş vakitleriyle ilgili mülakat yapma.
15) Arabayla götürme teklifi yapma,kabul etme.
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Soru-Cevap
2) Tartışma
3) Rol Yapma
4) Grup Çalışması
5) Bireysel Çalışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

30%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

90%

Diğer

1

10%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte