>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Mesleki İngilizce II PAP226 Seçmeli Önlisans 2 Bahar 3

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Sinan AYDIN
Dr. Öğr. Üyesi Okan ŞENELDİR
Öğr. Gör. Murat ESEN
Öğr. Gör. Güven ÖZAL

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Ofis ortamında günlük pratik konuşmaları kullanır.
2) Sipariş mektuplarını, sevkiyat yazışmalarını düzenler ve karşılaşılan problemleri çözer.
3) Talimat vermeyi-almayı, uluslararası teslimat şekillerini, memorandum yazmayı uygular.
4) İşletme yönetimi ile ilgili terminolojiyi tanımlar.
5) Çalışma hayatında İngilizceyi kullanır.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Düşük Düşük Orta Orta Orta Düşük Düşük Orta           Düşük
2 Yüksek Düşük Düşük Orta Orta Orta Düşük Düşük Orta           Düşük
3 Yüksek Düşük Düşük Orta Orta Orta Düşük Düşük Orta           Düşük
4 Yüksek Düşük Düşük Orta Orta Orta Düşük Düşük Orta           Düşük
5 Yüksek Düşük Düşük Orta Orta Orta Düşük Düşük Orta           Düşük

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Yok

Dersin İçeriği

Karşılıklı Günlük Konuşma Uygulamaları (Tanışma, Tanıştırılma Telefona Bakma, Telefonla Sipariş), İş Mektupları, Rapor, Fatura, vb. Sipariş Verme, Sipariş Formu Doldurma, Yanlış Sipariş vb. İlgili Sorunlar Sipariş Mektupları, Sevkiyat Mektupları, Yanlış Sevkiyat, Sevkiyatın Gecikmesi, Sevkiyatta Problemler Kurallar ve Tavsiyeler, Havaalanı, Otel ve Restaurant İle İlgili Örnekler Restaurant Reservasyonları, Masa Ayırtma, İptal ve Teyit İngilizce Mektup Stilleri Örnek Mektup Formatları, Mektubun Yapısı, Bölümleri ve Çeşitli Mektuplar Yol Sorma, Adres Tarif Etme Resmi Tanışma-Tanıştırmalar, Resmi Olmayan Tanışma-Tanıştırmalar Gelen Ziyaretçi ve Arayan Kişilerin Forma Kaydedilmesi, Resepsiyon. Özür Dileme, Talimat Verme ve Alma, Otel Reservasyonları, Seyahat Reservasyonları Şikayette Bulunma, Müşteri Şikayetleri İle İlgilenme, Not Alma Telefon Tekniği, Telefon İle İlgili Terimler Memorandum, Tanımı ve Unsurları, Memorandum Yazma Uluslararası Ticarette Teslimat Şekilleri, Uluslararası Ticarette Kullanılan Kısaltmalar, Yazışma Örnekleri, İlgili Terimler. KAYNAKLAR: 1-DAVIES Susan, WEST Richard, Business English 1, Pitman Publishing, London,1989. 2-BARNARD Roger, CADY Jeff, Business Venture 2 ,Oxford University Press,Oxford, 1996. 3-PALSTRA Rosemary, Telephone English, Prentice Hall, Hertfordshire, 1987.

Haftalık Ders İzlencesi

1) TANIŞMA SELAMLAŞMA SEYAHAT/YOLCULUK
2) SAĞLIK DAVET GÜNLÜK SORULAR
3) Ön Büro, İlk Adım Hizmetleri Tur Operatörlüğü ve Rehberlik Hizmetleri İş Turizmi
4) İş Mektubu Yazma Niyet Mektubu Yazma CV Yazma
5) Finans ve Bankacılık Terminolojisi
6) Banka ve Müşteri İlişkisi
7) Arasınav
8) Faizler ve Yatırımcılar Kredi Kartı İşlemleri
9) Tüketici Hakları Sunum Teknikleri
10) Hukuk İngilizcesi Terminolojisi
11) Uluslararası Hukuk Avrupa Birliği ve Türkiye
12) İş İngilizcesi Terminolojisi
13) Pazarlama, Pazarlama Teknik ve Stratejileri Insan Kaynakları ve Yönetimi
14) İş ve Verimlilik Kalite Yönetimi ve Marka Yönetimi

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Tartışma
3) Alıştırma ve Uygulama
4) Grup Çalışması
5) Örnek Olay


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

20%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

80%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

İngilizce

Mesleki Uygulama

İstenmemekte