>

Büro Yönetimi ve İletişim Teknikleri

İşletme Yönetimi

Gazanfer Bilge Meslek Yüksekokulu
Önlisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Büro Yönetimi ve İletişim Teknikleri IYP218 Seçmeli Önlisans 2 Bahar 3

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Leyla ŞENOL
Doç. Dr. Seher UÇKUN
Dr. Öğr. Üyesi Ufuk COŞKUN
Öğr. Gör. Yalçın ARSLAN
Öğr. Gör. Dilek ESEN
Öğr. Gör. Hüner KULE
Öğr. Gör. Öznur AKTAŞ
Öğr. Gör. Muhammed Hamdi EKİNCİ

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Yönetim ve büro yönetimi kavramı,
2) Yönetici, büro yöneticisi ve büro elemanlarının yerine getirmeleri gereken temel rolleri,
3) Büro türlerini sayar, büroların faaliyet alanları,
4) Çağdaş büroların örgütlenme biçimi.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Öğrenme Kazanımları
1 Orta Orta Orta Orta Yüksek Yüksek Orta Düşük Orta Orta Orta Düşük Düşük Düşük Orta
2 Orta Orta Orta Orta Orta Orta Düşük Orta Orta Orta Orta Düşük Orta Düşük Düşük
3 Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Düşük Yüksek Orta Orta Orta Düşük Düşük Düşük
4 Orta Orta Orta Orta Düşük Orta Orta Orta Düşük Orta Orta Orta Düşük Orta Düşük

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İşletme, Toplam Kalite Yönetimi, Çalışma Psikolojisi

Dersin İçeriği

Büro Kavramının Tanımı, Büro Yönetimi Temel Fonksiyonları, İş Basitleştirme, İş Analizi, İş Akışı, Dosyalama Sistemleri, İletişim Kavramının Tanımı. Sistem Kuramı Açısından İnsan İlişkileri. İletişimin İşlevleri. İletişim Sürecinin İşleyişi. İletişimi Engelleyen Hususlar ve Etkin İletişim Kurmak İçin Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar. İletişim Türleri. İletişimde Çatışma ve Çözümü. Örgütsel Araç Olarak İletişim Düzeni. Örgütsel İletişim Araçları. Örgütlerde İletişim Modelleri. Empati Kavramı.

Haftalık Ders İzlencesi

1) İletişim tanım ve iletişim süreci
2) İletişim Türleri
3) Etkili Dinleme ve Etkili Dinlemenin iletişim içindeki önemi
4) İletişimin bozucu ve yapıcı engeller
5) İş ve Satış Görüşmelerinde İletişim Engelleri
6) Örgütsel iletişim
7) Örgütlerde Biçimsel ve Biçimsel olmayan iletişim
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) İşletmelerde Yazılı İletişim Araçları
10) İşletmelerde Görsel ve İşitsel İletişim Araçları
11) İletişimde teknolojik yenilikler
12) İşletmelerde Kullanılan yazılı iletişim formları ( Dilekçe, Tutanak, İbraname, vb.)
13) Etkili iletişimle ilgili sunular
14) İletişimde etiğin önemi
15) konuların tekrarı
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- GÜRGEN, Haluk, Örgütlerde İletişim Kalitesi, Der Yayınevi, İstanbul, 1997.
2- GÖKDERE, Halis, Yazışma Teknikleri, Gazi Kitabevi, Ankara, 2003
3- Kırmızı, Hasan. Genel ve Teknik İletişim, Trabzon, 2003

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Grup Çalışması
5) Beyin Fırtınası
6) Bireysel Çalışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

20%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

80%

Sunum/Seminer Hazırlama

1

20%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

80%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte