>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Bilgisayar Donanım Mimarisi | MEH562 | Seçmeli | Yüksek lisans | 1 | Bahar | 8 |
Doç. Dr. Anıl ÇELEBİ
1) En güncel mikro işlemci yongaları üzerinden giderek modern bilgisayar organizasyonunu anlayabilme
2) Sanal bellek (sayfalanmış ve bölütlenmiş) ve çok seviyeli ön bellek organizasyonu anlayabilmek
3) Komut ardışıllaştırmayı anlayabilmek
4) Giriş çıkış organizasyonu için kullanılan yöntemleri anlayabilmek
5) Güncel bilgisayar mimarilerinde yapılabilecek olası değişikliklerin bu mimariler üzerinde meydana getireceği değişiklikler üzerine fikir yürütebilme ve bu bilgiler ışığında farklı mimari tasarımlar yapabilme
Program Yeterlilikleri | ||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | ||
Öğrenme Kazanımları | ||||||||
1 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |||||
2 | ||||||||
3 | ||||||||
4 | ||||||||
5 |
Yüz Yüze
Yok
Sayısal Tasarım
Bu ders, sayısal soyutlama, ikili sayılar, bitler, bayt, yarım bayt, mantık kapıları, mantık seviyeleri, K-haritaları, sonlu durum makinaları, donanım tanımlama dilleri, Kararsızlık kavramı, bilgisayar aritmetiği; karşılaştırıcılar, ALU, sabit ve kayan noktalı sayı sistemleri ve bu sayılarla yapılan aritmetik işlemler, ardışık bloklar; sayıcı, kaydırmalı saklayıcı, bellek dizileri; RAM’lar ROM’lar, mantık dizileri, iletim hatları. MIPS komut seti ve saklayıcıları. Dallanma ve yordam çağrıları, adresleme modları, uygulamaları bağlama ve erişme, tek çevrim işlemci veri-yolu, tek çevrim işlemcinin denetimi, çok çevrim işlemciler, istisnalar, ardışık çalışma, ardışık çalışma hataları ve durma, bellek haritalanmış giriş çıkış, bellek sistem performansı ve sıra düzeni, bellek sistem en iyilemesi, sanal bellek ve ileri mimarileri kapsar.
1- Carl Hamacher, Computer Organization and Embedded Systems
2- Sarah L. Harris and David Harris, Digital Design and Computer Architecture, RISC-V Edition
1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Gösteri
5) Gösteri
6) Gösteri
7) Grup Çalışması
8) Grup Çalışması
9) Grup Çalışması
10) Benzetim
11) Laboratuvar/Çalıştay
12) Bireysel Çalışma
13) Bireysel Çalışma
14) Bireysel Çalışma
15) Problem Çözme
16) Proje Temelli Öğrenme
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı |
70% |
||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
|||||||||||||||
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
30% |
||||||||||||||
Toplam | 100% |
Türkçe
İstenmemekte