>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
İleri Deprem Mühendisliği II INS524 Seçmeli Yüksek lisans 1 Bahar 8

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Kemal BEYEN

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Elastik ve plastik yapısal davranışlar ve farklılığı
2) serbest ve zorlanmış titreşim altında yapı dinamik davranışı analiz teknikleri
3) Depremin talebi ve yapısal kapasitenin mukayeseli çalışılması

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Orta Düşük Orta   Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
2 Yüksek Orta Düşük Orta   Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
3 Yüksek Orta Düşük Orta   Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İleri Deprem Mühendisliği - I

Dersin İçeriği

Yapı sistemlerinin elastik ötesi davranışı. Davranış modelleri. Tek serbestlik dereceli non-lineer sistemlerin deprem spektrumları. Elastik ötesi link elemanlarının tanımı ve yapıların zaman tanım aralığında incelenmesi. Deplasman bazlı analiz yöntemleri. Değişik süneklik seviyelerindeki yapıların tepki spektrumları. Zemin yapı ilişkisinin modellenmesi. Push-over analizi. Kapasite ve talep eğrilerinin oluşturulması. Yapıların kullanılabilirlik limitleri ile analiz sonucu elde edilen lineer ve nonlineer deplasmanların karşılaştırılması.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Tekrarlı yükler altında zemin davranışı, yerel davranış
2) Yerel davranış, lokal Tepki spektrumları
3) emin karekteristiğnin anlaşılması
4) Yapı-Zemin etkileşimi
5) Temel deprem tasarımı
6) Sismik kuvvetlere karşı elastik doğrusal olmayan yapı analizi
7) İtme Analizleriyle Yapı Durum değerlendirmesi
8) Ara dönem sınavı
9) Deplasman bazlı yapı analizi ve tasarımı
10) Deplasman bazlı yapı analizi ve tasarımı
11) Direkt deplasman bazlı analiz, tasarım ve değerlendirme
12) Direkt deplasman bazlı sismik tasarım ve değerlendirme
13) Köprü ulaştırma yapıları tasarım ve sismik kapasite değerlendirmesi
14) Ulaştırma yapılarında analiz ve sismik kapasite degerlendirmesi
15) Yapılarda Sismik Testler
16) Yapılarda Dinamic Testler

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- 1) Lecture notes on ‘the advanced earthquake engineering’, K. Beyen, 2000. 2) Structural Analysis Package (SAP) educational version (CSI) and printed materials (manuals, etc.)(in Turkish) 3) MatLab FEM Toolbox Manuals, 2003 (in English) 4) Federal Emergency Management Agency, FEMA-273, FEMA-274, FEMA-356, FEMA-357 “Prestandard for Seismic Rehabilitation of Buildings” 5) Aydınoğlu, M.N. “Inelastic Seismic Response Analysis Based on Story Pushover Curves Including P-Delta Effect” Bogaziçi University, KOERI, Department of Earthquake Engineering, Report N. 2001/1 6) “Sixth Canadian Conference on Earthquake Engineering” Editors: Sheikh, S.A., Uzumeri, S.M., June 1991 “US-Japan Workshop on Performance Based Earthquake Engineering Methodology for Reinforced Concrete Building Structures” September 1999, Hawaii
2- 1) Lecture notes on ‘the advanced earthquake engineering’, K. Beyen, 2000. 2) Structural Analysis Package (SAP) educational version (CSI) and printed materials (manuals, etc.)(in Turkish) 3) MatLab FEM Toolbox Manuals, 2003 (in English) 4) Federal Emergency Management Agency, FEMA-273, FEMA-274, FEMA-356, FEMA-357 “Prestandard for Seismic Rehabilitation of Buildings” 5) Aydınoğlu, M.N. “Inelastic Seismic Response Analysis Based on Story Pushover Curves Including P-Delta Effect” Bogaziçi University, KOERI, Department of Earthquake Engineering, Report N. 2001/1 6) “Sixth Canadian Conference on Earthquake Engineering” Editors: Sheikh, S.A., Uzumeri, S.M., June 1991 “US-Japan Workshop on Performance Based Earthquake Engineering Methodology for Reinforced Concrete Building Structures” September 1999, Hawaii

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Model Yapma
6) Örnek Olay
7) Bireysel Çalışma
8) Problem Çözme
9) Proje Temelli Öğrenme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte