>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
İleri Çelik Yapılar II INS522 Seçmeli Yüksek lisans 1 Bahar 8

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Seval PINARBAŞI ÇUHADAROĞLU

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Çelik yapılarda Yük ve Dayanım Katsayıları ile Tasarım (YDKT) yöntemi ve Emniyetli Dayanım ile Tasarım (EDT) yöntemi ile kiriş-kolon analizi ve tasarımı yapar.
2) EDT ve YDKT yöntemleri ile çelik dolu gövdeli kiriş analizi ve tasarımı yapar.
3) EDT ve YDKT yöntemleri ile sürekli çelik kiriş analizi ve tasarımı yapar.
4) EDT ve YDKT yöntemleri ile çelik kiriş-kolon birleşimlerinin analiz ve tasarımını yapar.
5) EDT ve YDKT yöntemleri ile çelik kiriş eklerinin analiz ve tasarımını yapar.
6) EDT ve YDKT yöntemleri ile kolon taban levhalarının analiz ve tasarımını yapar.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Öğrenme Kazanımları
1   Yüksek     Orta       Orta
2 Orta Yüksek       Orta     Orta
3   Yüksek              
4 Orta Yüksek       Orta     Orta
5 Orta Yüksek       Orta     Orta
6 Orta Yüksek       Orta     Orta

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Depreme Dayanıklı Yapı Tasarımı

Dersin İçeriği

Çelik yapılarda Yük ve Dayanım Katsayıları ile Tasarım (YDKT) yöntemi ve Emniyetli Dayanım ile Tasarım (EDT) yöntemi ile kiriş-kolon tasarımı. EDT ve YDKT’ye göre, dolu gövdeli (yapma) çelik kiriş tasarımı. EDT ve YDKT’ye göre, sürekli çelik kiriş tasarımı. EDT ve YDKT’ye göre, çelik kiriş-kolon birleşimlerinin tasarımı. EDT ve YDKT’ye göre, çelik kiriş eklerinin ve kolon taban levhalarının tasarımı.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Çelik yapılarda Yük ve Dayanım Katsayıları ile Tasarım (YDKT) yöntemi ve Emniyetli Dayanım ile Tasarım (EDT) yöntemi ile kiriş-kolon analizi ve tasarımı
2) Çelik yapılarda Yük ve Dayanım Katsayıları ile Tasarım (YDKT) yöntemi ve Emniyetli Dayanım ile Tasarım (EDT) yöntemi ile kiriş-kolon analizi ve tasarımı
3) EDT ve YDKT yöntemleri ile çelik dolu gövdeli kiriş analizi ve tasarımı
4) EDT ve YDKT yöntemleri ile çelik dolu gövdeli kiriş analizi ve tasarımı
5) EDT ve YDKT yöntemleri ile sürekli çelik kiriş analizi ve tasarımı
6) EDT ve YDKT yöntemleri ile sürekli çelik kiriş analizi ve tasarımı
7) EDT ve YDKT yöntemleri ile sürekli çelik kiriş analizi ve tasarımı
8) Ara Sınav
9) EDT ve YDKT yöntemleri ile çelik kiriş-kolon birleşimlerinin analiz ve tasarımı
10) EDT ve YDKT yöntemleri ile çelik kiriş-kolon birleşimlerinin analiz ve tasarımı
11) EDT ve YDKT yöntemleri ile çelik kiriş-kolon birleşimlerinin analiz ve tasarımı
12) EDT ve YDKT yöntemleri ile çelik kiriş eklerinin analiz ve tasarımı
13) EDT ve YDKT yöntemleri ile çelik kiriş eklerinin analiz ve tasarımı
14) EDT ve YDKT yöntemleri ile kolon taban levhalarının analiz ve tasarımı
15) EDT ve YDKT yöntemleri ile kolon taban levhalarının analiz ve tasarımı
16) Yarıyıl Sonu Sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Dersi veren öğretim üyesi tarafından hazırlanan ders notları / Lecture notes prepared by the lecturer
2- Salmon, C.G., and Johnson, J. E., Malhas F. A., 2009 . “Steel Structures, Design and Behavior: Emphasizing Load and Resistance Factor Design”, Fifth Edition, Pearson Prentice Hall.
3- ANSI/AISC 360-05, 2005. "Specification for Structural Steel Buildings", American Institute of Steel Construction, Inc., Chicago, Illinois, USA.
4- ANSI/AISC 341-05, 2005. "Seismic Provisions for Structural Steel Buildings", American Institute of Steel Construction, Inc., Chicago, Illinois, USA.
5- Dönem içinde öğrencilerin uyması ve bilmesi gereken kurallar dönemin ilk dersinde öğrencilere izlence olarak dağıtılır.
6- The rules that the students should be aware of and should obey throughout the semester are distributed to the students as a syllabus at the first class of the course.
7- /.
8- /.
9- /.
10- /.
11- /.
12- /.
13- /.
14- /.
15- /.
16- /.
17- /.
18- /.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Model Yapma
5) Grup Çalışması
6) Bireysel Çalışma
7) Problem Çözme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

40%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ödev

4

50%

Ara Sınav

1

50%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte