>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Jeofizik Enstrüman Tasarımı | JFZ538 | Seçmeli | Yüksek lisans | 1 | Bahar | 8 |
Doç. Dr. Özkan KAFADAR
1) Temel elektrik ve elektronik kavramları bilir
2) Aktif ve pasif filtreler tasarlar
3) CCS C ile mikrodenetleyicileri programlar
4) Proteus ile elektronik devre simülasyonları geliştirir
5) Arduino kartı ile gömülü sistemler geliştirir
6) Raspberry Pi ve Mono Develop platformunu kullanır
7) Sismik kayıt ve izleme cihazı tasarlar
8) Özdirenç ölçüm cihazı tasarlar
Program Yeterlilikleri | |||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | ||
Öğrenme Kazanımları | |||||||||||||||
1 | |||||||||||||||
2 | |||||||||||||||
3 | |||||||||||||||
4 | |||||||||||||||
5 | |||||||||||||||
6 | |||||||||||||||
7 | |||||||||||||||
8 |
Yüz Yüze
Yok
İleri Jeofizik Uygulamaları, İleri Mühendislik Sismolojisi, Zeminlerin Statik ve Dinamik Özellikleri
Bu ders, temel elektrik ve elektronik kavramlarını, mikrodenetleyicileri, gömülü sistem tasarımını, elektronik devre tasarım ve simülasyonunu, Arduino ve Raspberry Pi uygulamalarını ve temel elektronik bileşenler kullanılarak jeofizik enstrüman tasarımını kapsar.
1- G. Asch, 2009. Seismic Recording Systems. - In: Bormann, P. (Ed.), New Manual of Seismological Observatory Practice (NMSOP), Potsdam: Deutsches GeoForschungsZentrum GFZ, 1-20.
2- G. Clayton, S. Winder, 2003. Operational Amplifiers, Fifth Edition. An imprint of Elsevier.
3- A. V. Oppenheim, A. S. Willsky, S.H. Nawid, 2008. Sinyaller ve Sistemler, Akademi Yayın Hizmetleri.
4- J. D. Irwin, R. M. Nelms, 2013. Temel Mühendislik Devre Analizi, Nobel Akademik Yayıncılık.
1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Beyin Fırtınası
6) Bireysel Çalışma
7) Proje Temelli Öğrenme
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı |
50% |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
||||||||||||
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
50% |
|||||||||||
Toplam | 100% |
Türkçe
İstenmemekte