>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Paleocoğrafya JLJ113 Seçmeli Yüksek lisans 1 Güz 8

Öğretim Elemanı Adı

Dr. Öğr. Üyesi Şerafeddin ÇAKIR

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Bu dersin sonunda öğrenci aşağıdakileri kavramış ve yapacak durumda olacaktır: 1- Günümüz ve eski sedimanter ortamların karakteristik özellikleri 2- Paleocoğrafik haritaların yapımında temel ilkeler 3- Kambriyen’den günümüze iklim değişiklikleri 4- Tetis okyanusu’nun tarihsel gelişimi 5- Paleozoyik’ten günümüze kıtaların konumları

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Yüksek Orta Düşük Düşük Düşük Orta Düşük   Düşük Yüksek Düşük Düşük Düşük Orta Düşük Düşük Düşük

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Tarihsel Jeoloji

Dersin İçeriği

Paleocoğrafya’nın tanımı, tarihsel gelişimi, yeni ve eski çökel ortamlarının karakteristik özellikleri, paleocoğrafya haritalarının yapılışı ile ilgili temel ilkeler, karasal ve denizel ortamların birbirleriyle ilişkisi, Kambriyen’den günümüze iklim değişiklikleri, sedimantasyon ve tektonik, paleocoğrafya, paleoklimatoloji ve paleoekoloji arasındaki bağlantılar, karaların Paleozoyik dönemdeki konumu, karaların Mesozoyik dönemdeki konumu, karaların Senozoyik dönemindeki konumu Tetis Okyanusu’nun tarihçesi, Türkiye Paleocoğrafyası

Haftalık Ders İzlencesi

1) Paleocoğrafya’nın tanımı, tarihçesi, temel ilkeler
2) Kıyıların gelişimi
3) Jeolojik zamanlar boyunca iklim değişiklikleri
4) Sedimantasyon ve tektonik
5) Paleocoğrafya, Paleoklimatoloji ve Paleoekoloji
6) Paleocoğrafya haritalarının yapım ilkeleri
7) Paleocoğrafya haritalarının yapım ilkeleri
8) Arasınav
9) Karaların Paleozoyik dönemdeki konumu
10) Karaların Mesozoyik dönemdeki konumu
11) Karaların Senozoyik'teki konumu The position of continents in Cenozoic time
12) Tetis Okyanusu’nun tarihçesi
13) Tetis Okyanusu’nun tarihçesi
14) Pleyistosen’den günümüze paleocoğrafik değişimler
15) Türkiye Paleocoğrafyası
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Parrish, J.T., and R. Curtis, 1982. Mesozoyik ve Senozoyik dönemlerde atmosfer hareketleri, kabarmalar ve organik maddece zengin kayalar. Paleocoğrafya, Paleoklimatoloji, Paleoekoloji 40: 31-66.
2- Parrish, J.T., and R. Curtis, 1982. Atmospheric circulation, upwelling and organic-rich rocks in the Mesozoic and Cenozoic Eras. Palaeogeography, Palaeoclimatology, Palaeoecology 40: 31-66.
3-
4- Ziegler, A.M., C.R. Scotese, and S.F. Barrett, 1982. Mesozoyik ve Senozoyik paleocoğrafik haritalar. P. Brosche and J. Sundermann (editör), sayfa 240-252. Berlin: Springer-Verlag.
5- Ziegler, A.M., C.R. Scotese, and S.F. Barrett, 1982. Mesozoic and Cenozoic paleogeographic maps. P. Brosche and J. Sundermann (eds.), pp. 240-252. Berlin: Springer-Verlag.
6- Ders notları
7- Lecture notes
8- Plaka tektoniği
9- Plate tectonics
10- Mesozoyik'te plakaların konumu
11- The position of plates in Mesozoic
12- www.kocaeli.edu.tr
13- www.kocaeli.edu.tr
14- www.kocaeli.edu.tr
15- www.kocaeli.edu.tr
16- www.kocaeli.edu.tr
17- www.kocaeli.edu.tr

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi



Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte