>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Uluslararası Ticaret ve Pazarlama (ue) | DUM121 | Seçmeli | Yüksek lisans | 1 | Güz | 8 |
Dr. Öğr. Üyesi Muhammed BAMYACI
Arş. Gör. İbrahim ÇINAR
1) Uluslararası ticaret teorilerini öğrenir.
2) Uluslararası ekonomik anlaşmalar.
3) Uluslararası pazarlara giriş stratejileri ve yöntemleri bilir.
4) Uluslararası pazarlamada izlenecek yer, ürün, fiyat ve tutundurma kârları hakında kapsamlı bilgi sahibi olur.
Program Yeterlilikleri | ||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | ||
Öğrenme Kazanımları | ||||||||
1 | Yüksek | Düşük | Yüksek | Düşük | Düşük | Düşük | ||
2 | Düşük | Yüksek | Düşük | Yüksek | Düşük | Düşük | Düşük | |
3 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Düşük | Orta | Düşük | Orta | |
4 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Düşük | Orta | Düşük | Düşük |
e-ders
Yok
İstenmemekte
Uluslararası ticaret teorileri; Ekonomik sistemler ve temel makroekonomik kavramlar, ekonomik anlaşmalar, birlikler; örgütler; Uluslararası pazarlama araştırmalarının kapsamı ve niteliği; Uluslararası pazarlamada bilgi kaynakları; Uluslararası pazarlamada izlenecek yer, ürün, fiyat ve tutundurma kararları çerçevesinde firmaların uluslararası pazarlama faaliyetlerine katılma dereceleri; uluslararası pazarlara giriş stratejileri,; uluslararası pazarlama planının hazırlanması ve pazarlama stratejileri; örgütlenme biçimleri, uluslararası pazarlama faaliyetlerinin kontrolü; ürün politikaları, tutundurma faaliyetleri; fiyatlandırmada kullanılan temeller ve politikaları; Dış ticaret şekilleri, para birimin seçimi, sözleşmeler ve teslim ve ödeme şekilleri, kullanılan belgeler; tarifeler, kotalar ve gümrük uygulamaları.
Türkçe
İstenmemekte