>

Kimyada İstatistiksel Yöntemler

Kimya

Fen Bilimleri Enstitüsü
Yüksek lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Kimyada İstatistiksel Yöntemler KIM522 Seçmeli Yüksek lisans 1 Bahar 8

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Ümüt AY
Prof. Dr. Deniz BİNGÖL
Doç. Dr. Seda KARAYÜNLÜ BOZBAŞ

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Eser analiz hakkında bilgiyi geliştirir
2) Zenginleştirme yöntemlerinin önemi ve değerlendirilmesini inceler
3) Zenginleştirme yöntemlerinin uygulamalarını geliştirir

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta
2 Yüksek Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek
3 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Analitik Kimya

Dersin İçeriği

Eser analiz ve zenginleştirme yöntemleri, Zenginleştirme yöntemlerinin önemi, Zenginleştirme yöntemlerinin değerlendirmesinde kullanılan ölçütler, Sıvı-faz ekstraksiyonu, Katı-faz ekstraksiyonu, İyon değiştirme, Elektrobiriktirme, Zenginleştirme yöntemlerini uygulama teknikleri.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Kimyada istatistiğin önemi
2) Deneysel verilerin istatistiksel analizi
3) Normal dağılımlar için istatistiksel yöntemler
4) Method validasyonu
5) Ölçümlerin ve sonuçların değerlendirilmesi
6) Varyans analizi
7) Tek yönlü ve iki yönlü varyans analizleri
8) Ara sınav
9) Kalibrasyon yöntemleri: Regresyon ve korelasyon katsayısı
10) Aletli analizde kalibrasyon grafikleri
11) Standart katma yöntemleri
12) Deneysel tasarım ve optimizasyon
13) Latin kareleri denemesi
14) Analitik ölçümlerin kalitesi
15) Analitik verilere uygulama.
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- J.N. Miller, J.C. Miller, “Statistics and Chemometrics for Analytical Chemistry”, 05 Edition, Ellis Horwood, 1993.
2- J.N. Miller, J.C. Miller, “Statistics and Chemometrics for Analytical Chemistry”, 05 Edition, Ellis Horwood, 1993.
3- D.Brynn Hibbert, J.Justin Gooding, “Data Analysis for Chemistry”, An Introductory Guide for Students and Laboratory Scientists, Oxford University Pres, 2006.
4- D.Brynn Hibbert, J.Justin Gooding, “Data Analysis for Chemistry”, An Introductory Guide for Students and Laboratory Scientists, Oxford University Pres, 2006.
5- D. Harvet, “Modern Analytical Chemistry”, DePauw University, 2000.
6- http://www.scribd.com/doc/21202653
7- http://www.scribd.com/doc/21202653
8- http://www.scribd.com/doc/21202653
9- http://www.scribd.com/doc/21202653
10- http://www.scribd.com/doc/21202653
11- http://www.scribd.com/doc/21202653
12- /http://www.scribd.com/doc/21202653
13- /http://www.scribd.com/doc/21202653
14- /http://www.scribd.com/doc/21202653
15- /http://www.scribd.com/doc/21202653
16- /http://www.scribd.com/doc/21202653
17- /http://www.scribd.com/doc/21202653
18- /http://www.scribd.com/doc/21202653
19- /http://www.scribd.com/doc/21202653
20- /http://www.scribd.com/doc/21202653
21- /http://www.scribd.com/doc/21202653
22- /http://www.scribd.com/doc/21202653
23- /http://www.scribd.com/doc/21202653

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Grup Çalışması
6) Beyin Fırtınası
7) Laboratuvar/Çalıştay
8) Bireysel Çalışma
9) Problem Çözme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte