>

Tasarlama Metodolojisi, Düşünme ve Biçimlendirme

Mimarlık

Fen Bilimleri Enstitüsü
Yüksek lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Tasarlama Metodolojisi, Düşünme ve Biçimlendirme MIM527 Seçmeli Yüksek lisans 1 Güz 6

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Sonay AYYILDIZ

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Tasarım süreci ve amacını tartışır.
2) Tasarım düşüncesini yorumlar.
3) Mimarlıkta yaratma teknikleri ve örnekler üzerinde tartışır.
4) Tasarım dilini tartışır.
5) Tasarım kavramlarını yorumlar.
6) Tasarım yöntemini tartışır.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
2 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
3 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
4 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
5 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
6 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Yok

Dersin İçeriği

Tasarım-Tasarlama nedir? Tasarım olgusunun yapısı, tasarım süreci, tasarımda amaçlar, dil ve yöntem. Tasarım düşüncesi ve problem çözme. Biçim, biçimlendirme ve biçimlendirme yaklaşımları. Düşünce ve kavram geliştirmek. Yaratıcılık kavramı. Mimarlıkta yaratma teknikleri ve örnekler üzerinde tartışma.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Derse giriş ve ders tanıtımının yapılması
2) Tasarım-Tasarlama nedir?
3) Tasarım olgusunun yapısı, tasarım süreci, tasarımda amaçlar, dil ve yöntem.
4) Tasarım düşüncesi ve problem çözme.
5) Biçim, biçimlendirme ve biçimlendirme yaklaşımları.
6) Düşünce ve kavram geliştirmek.
7) Yaratıcılık kavramı. Mimarlıkta yaratma teknikleri
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Pragmatik Tasarlama, Örnekler ve Tartışma
10) Analojik Tasarlama, Örnekler ve Tartışma
11) Kanonik Tasarlama, Örnekler ve Tartışma
12) Tipolojik-İkonik Tasarlama, Örnekler ve Tartışma
13) Öğrencilerin ödevlerini sunması ve Tartışma
14) Öğrencilerin ödevlerini sunması ve Tartışma
15) Yıl içi çalışmaların genel değerlendirmesi ve Tartışma
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Tartışma
3) Gösteri
4) Grup Çalışması
5) Problem Çözme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

40%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

40%

Ödev

3

30%

Uygulama

3

30%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte