Genel Bilgi

Bölüm/Program Adı Mimarlık Programı Bölüm/Program Ad
(İngilizce)
Architecture
Web Adresi https://fbe.kocaeli.edu.tr/ E-posta fbe@kocaeli.edu.tr
Telefon 0262 303 30 32 BelGeç. (Fax) 0262 303 30 33
Adres Fen Bilimleri Enstitüsü Müdürlüğü Umuttepe Merkez Yerleşkesi 41380 İzmit/KOCAELİ Öğrenim Şekli Tam Zamanlı
Amaç Son dönemlerde hem ülkemizde hem de dünyada mimarlık mesleğinin ve mimarlık eğitiminin sorgulandığı tartışma ortamlarından elde edilen genel değerlendirmelere göre mimarlık alanında var olan 4 yıllık lisans eğitiminin mesleki biçimleniş ve yetkinlik için yeterli olmadığı görülmektedir. Bölüm politikası gereği, akademik kariyer ve uzmanlaşmaya yönelik iki yıllık yüksek lisans programları katkısıyla ,bu hizmetten yararlanacak olanların atölyeler ve uzmanlık dersleri aracılığıyla mevcut sorunlar üzerinde düşünce üretebilen yeni ve etkin mimar tipine dönüştürülmesini amaçlamakta, bunun yanı sıra, Kocaeli’ne dair yerel sorunların merkeze alınarak ulusal ve uluslar arası problemlere mimari yaklaşımlar geliştirilmesi ve bu doğrultuda gerekli bağlantı ve iletişimlerin kurularak kentsel gelişime destek sağlanması hedeflenmektedir. Amaç
(İngilizce)
Recently it is observed by general evaluationsderived by discussions forums where architecture occupation and education are interrogated,4 years architectural bachelor’s degree is unsufficient for professional formation and profficiency. Due to architecture department politics via the contribution of 2 years m.sc program, intended to academic career and specialization, people utilizing a service of this are aimed to be converted to a new type of architect who can generate thoughts on problems by workshops and expertise classes. Besides this it is aimed to subsidize urban progress by development of architectural approaches
Misyon Yüksek lisans eğitimi, bu hizmetten yararlanacak olanlara mesleki yetkinlik kazandıracak, önlerinde yeni ufuklar açabilecek atölyeler aracılığıyla yürütülmesi sağlanmaktadır. Atölyelerdeki dinamik süreçlerde sorunların bütünsellik içerisinde ele alınarak, tek ve çoklu bir ortama indirgenmesi ve irdelenmesi, böylece atölyeler aracılığıyla, amaçlanan çevre kalitesinin belirleyicisi olan ‘projeci mimar tipinin, mevcut sorunlar üzerine düşünce üretebilen ‘yeni ve yetkin mimar tipine dönüştürebilmesi yüksek lisans programımızın en temel belirgin özelliğini oluşturmaktadır. Misyon
(İngilizce)
Graduate education, professional competence will save those who would benefit from this service, front new horizons is conducted through workshops could. Discussed in workshops based on the dynamic processes of integration problems, and evaluation of the reduction of single-and multi media, so that through workshops, intended as a determinant of quality of the environment 'type of project based architect, capable of producing the reflection on the problems existing in the' new and qualified architect, master's degree program type of the most basic obvious dönüştürebilmesi makes it possible to.
Vizyon Yüksek lisans programıyla, bölge, ülke ve dünyada var olan sorunlar üzerinden yola çıkılarak, çözüm yollarına ulaşmanın yeni bir anlayışla ele alınması amaçlanmaktadır. Vizyon
(İngilizce)
Master's degree program, region, country and the world on the basis of the existing problems, the solution is to be dealt with ways to reach a new understanding.
Kabul Koşulları Yüksek lisans programına başvurabilmek için; mimarlık lisans diplomasına sahip olmak ve Akademik Lisansüstü Eğitim Sınavı’ndan başvurduğu programın puan türünde en az 55 standart puan veya GRE ya da GMAT sınavlarından eşdeğer bir puan almış olmak gerekir. Adayların, İngilizce/Fransızca/Almanca dillerinden herhangi biri için geçerli ulusal veya uluslararası dil sınavlarından üniversitenin belirleyeceği en az taban puana eş değer puanı almış olması gerekir. Başvuru koşullarını sağlayan adaylar arasından, mülakat yapılarak güz ve bahar yarıyılları başında öğrenci alınır. Adayların başvuru işlemleri, Fen Bilimleri Enstitü Müdürlüğü tarafından yürütülür. Mülakata gelirken öğrencilerden yanlarında akademik ve/veya uygulamaya yönelik çalışmalarını içeren bir dosya(portfolio) getirmeleri istenir. Başvurduğu programın puan türünden Akademik Lisansüstü Eğitim Sınav puanının veya GRE/GMAT puanının % 50’si, lisans mezuniyet not ortalamasının % 20’si ve mülakat notunun % 30’u değerlendirmede dikkate alınır. Adayın başarılı sayılabilmesi için, başarı değerlendirmesi/notunun en az 60 olması gerekir. Mülakat notu, 60’ın altında olan adaylar başarısız kabul edilir. Uluslararası öğrenciler, Yükseköğretim Kurulu tarafından belirlenen kurallar çerçevesinde uluslararası geçerliliği olan sınavlarla kabul edilmektedir. Değişim öğrencilerinin programa kabulü ikili anlaşmalar çerçevesinde yapılmakta ve Uluslararası İlişkiler Birimince yürütülmektedir. Ulusal öğrenci kabulünü Farabi Değişim Programı Birimi, Uluslararası öğrenci kabulünü ise Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı gerçekleştirmektedir. Kabul Koşulları
(İngilizce)
In order to apply to MS.c programme, it is required to hold a bachelor degree in Architecture and get 55 standard grade from ALES (Examination for Post-graduate Education) or equivalent grade from GMAT and GRE exams. Candidates are obliged to get minimum base grade from national or international examinations of English/ French/ German languages, which is determined by university. Students who fulfill the application requirements are accepted by oral interview at the beginning of fall and spring semesters. The process of application of candidates are performed by Faculty of Sciences. Candidates are required to bring potfolio including workouts of academic and/or practice. %50 of academic postgrade education exam or GRE/GMAT grade, %20 of bachelor graduate grade and %30 of oral interview grade are considered in evaluation of applied programme. Candidates are obliged to have an attainment evaluation grade of minimum 60 to be assigned as succeeding. Candidates, the oral interview grade of whom are under 60 are assigned as failed. International students are accepted via the examinations which are available within the framework of international regulations, determined by High Education Council. The acceptance of transition students to programme is accomplished within the framework of dual agreements and performed by international association agency. The acceptance of national student is performed by Farabi Exchange programme and international student acceptance is performed by student affairs presidency.
Dereceyi Alabilme Koşulları, Kuralları Tezli yüksek lisans programından yüksek lisans derecesi alabilmek için adayların en az yedi adet ders, bir seminer dersi ile tez çalışmasını başarıyla tamamlaması gerekmektedir. Tezli yüksek lisans programının toplam iş yükü 120 AKTS’dir. Dereceyi Alabilme Koşulları, Kuralları
(İngilizce)
So as to be granted a degree, a student has to reach a total workload of 120 ECTS, must succeed in the examination of the thesis, publish or release at least one adopted journal for the field of health journals, succeed in all the courses offered by the program and have a minimum cumulative GPA of 3.00 out of 4.00
Program Genel Profili Temel bilimler veya mühendislik alanlarında lisans derecesine sahip olan öğrenciler, yüksek lisans programlarında aldıkları dersler ile uzmanlaşacakları alanda bilgi dağarcıklarını zenginleştirirken, modern tasarım ve analiz yöntemleri ile alana özgü yenilikçi teknolojileri uygularlar. Bu programlarda öğrencilere, disiplinlerarası bir yaklaşımla, ilgi alanlarına göre enstitünün çeşitli anabilim dallarında dersler sunulur. Öğrenciler günümüz standartlarına uygun teknik altyapıdaki laboratuarlarda uygulamalı araştırma yapma imkânları bulurlar. Program Genel Profili
(İngilizce)
Candidates holding BSc degree in Basic Sciences or Engineering implement field specific, innovative technologies using the latest design and analysis methods while enriching their knowledge in their field of expertise thanks to the courses offered by the program. These programs in a variety of departments cover various courses offered with an interdisciplinary approach in accordance with the field of interests. Candidates are provided with the opportunity to conduct applied research activities thanks to the updated laboratories equipped with high standard infrastructures.
Genel Bilgi Mimarlık Yüksek Lisans Programı 03.02.2006 tarihli Yükseköğretim Genel Kurulu kararıyla Kocaeli Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü bünyesinde kurulmuştur. Genel Bilgi
(İngilizce)
Architecture M.Sc Programme as per the 03.02.2006 dated desicion of Council of Higher Education, incorporated to Kocaeli University, Faculty of Sciences. The program aims to train students equipped with the required knowledge at advanced level and to meet the architect requirement of the sector with a scientific background. The candidates are encouraged to conduct researches and studies on their field of expertise.
Mezunlar İçin İstihdam Olanakları Mimarlık yüksek lisans mezunları; mimarlıkla ilgili eğitim ve öğretim kuruluşlarında akademik eleman olarak, özel ve kamu kuruluşlarının projelendirme ve inşaat birimlerinde tasarım, uygulama ve denetim aşamalarında faaliyet gösterebilirler. Ayrıca bağımsız olarak çalışabilirler. Mezunlar İçin İstihdam Olanakları
(İngilizce)
Master's degree graduates in Architecture can be employed in architecture-related education and training institutions as academic staff, in design and construction units of public or private organizations, can work at design, implementation and monitoring stages. They can also work independently.
Sonraki Eğitim Olanakları Mimarlık programı yüksek lisans derecesini başarıyla tamamlayan öğrenciler doktora düzeyinde öğrenim görmek üzere başvurabilirler. Sonraki Eğitim Olanakları
(İngilizce)
Upon a successful completion of the program, graduates can continue their academic studies at doctorate programs in the related fields of study on condition that they get the required score from related test parts of ALES (Examination for Academic Personnel and Postgraduate Education), GMAT or GRE, and providing that they certify their foreign language proficiency through central or internationally valid examinations such as TOEFL,YDS,etc.
Mezuniyet Koşulları Öğrencinin bu programda dereceyi alabilmesi için; a)Tezli yüksek lisans programında toplam 120 AKTS iş yükünü sağlaması, b)Tezli yüksek lisans programında tez sınavında başarılı olması, c)Uzmanlık alanıyla ilgili en az bir adet kabul edilmiş hakemli dergi yayını veya bildirisi olması, d)Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, e)Genel not ortalamasının en az 3,00 olması gerekmektedir. Mezuniyet Koşulları
(İngilizce)
So as to be granted a degree, a student has to provide a total workload of 120 ECTS, be successful in the qualifying examination, release at least one adopted article in a refreed journal, pass all the courses of the program, have a minimum cumulative GPA of 3.00 out of 4,00.

Kazanılan Derece

Mimarlık Yüksek Lisansı

Kazanılan Derece Seviyesi

Yüksek lisans derecesi

Önceki Öğrenmenin Tanınması

Üniversitedeki aynı enstitünün bir başka anabilim/anasanat dalında veya başka bir yükseköğretim kurumunun eşdeğer enstitüsüne bağlı lisansüstü programında en az bir yarıyılı tamamlamış olan başarılı öğrenciler, lisansüstü programlara yatay geçiş yoluyla kabul edilebilir. İlgili Yönetmelik hükümlerine göre yatay geçişi kabul edilen öğrencinin programa uyumu için alması gerekli görülen derslerin adları, ilgili anabilim/anasanat dalı kurulu tarafından belirlenir. Öğrencinin bir başka lisansüstü programa kayıtlı iken aldığı derslerin, sonradan Üniversitede bir lisansüstü programa kayıt olması durumunda hangilerinin asgari ders yükünden sayılacağı, danışman ve ilgili Anabilim Dalı Kurulu önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu onayı ile belirlenir ve uygun bulunan dersler için tanınır.

Erasmus programı kapsamında yurt dışında öğrenim gören öğrenciler için, gitmeden önce öğrenim anlaşmasındaki dersleri dikkate alınarak "tanınma belgesi" hazırlanır ve Kocaeli Üniversitesi tarafından tam akademik tanınma teyit edilir. Tam akademik tanınma yurtdışında yapılan eğitimin (sınavlar ve diğer değerlendirme şekillerinin dahil ederek) Kocaeli Üniversitesindeki karşılığı ile yer değiştirme anlamına gelir.

Sertifikaya dayanan (Informal) ve tecrübeye dayanan (Nonformal) öğrenmenin tanınması ile ilgili olarak Türkiye ve dışındaki Yükseköğretim Kurumlarında başlangıç aşamasındadır. Buna rağmen öğrencilerin kendi imkanları ile edindikleri Bilgisayar Becerileri ve Yabancı Dil Becerileri, Üniversitenin açmış olduğu muafiyet sınavları ile ölçülmektedir. Bu sınavlarda yeterli bir not alan öğrenciler, kayıt oldukları programın ilgili ders(ler)inden muaf olmaktadırlar.

Program Yeterlilikleri

  • "Mimarlığın Kuramsal Bilgi Yönüne Hakim Olma"
  • Mimarlığın Kuramsal Beceri Yönüne Hakim Olma
  • "Mimarlığın Uygulamalı Bilgi Yönüne Hakim Olma"
  • Mimarlığın Uygulamalı beceri yönüne hakim olma
  • İletişim ve sosyal yetkinlik
  • Öğrenme yetkinliği

Anahtar/Aktarılabilir Yeterlilikler

  • Bilgi ve görüşlerini yazılı ve sözlü aktarabilme.
  • Bilgi ve becerileri eleştirel bir anlayışla değerlendirebilme.
  • Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme.
  • Birlikte çalışmaya yatkın olabilme.
  • Öğrenmeyi öğrenebilme ve yönetebilme.
  • Dijital (bilgi ve iletişim teknolojileri) yetkinliği kullanabilme.
  • Meslek çevresiyle iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dili kullanabilme.
  • Bilimsel etik kuralları benimseme ve uyma.
  • Düşüncelerini eyleme dönüştürme amacıyla inisiyatif alarak, girişimde bulunabilme.
  • Bilimsel araştırma bilgi ve becerisini kullanabilme.
  • Bir çalışmayı yönlendirebilme ve yönetebilme
  • Toplumsal ve kültürel değerleri gözetebilme.
  • Konularda çoklu bakış açılarını kullanabilme.
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim/teknolojiyi kullanabilme.
  • Bireysel gelişimine katkı sağlayabilecek alanlarda (sanat, spor, v.b) kendini ifade edebilme.

Temel Alan/TYYÇ İlişkisi

Temel Alan Program Yeterlilikleri Ulusal Yeterlilik Çerçevesi
1 2 3 4 5 6
BİLGİ
Kuramsal, Olgusal
1                         1 BİLGİ
Kuramsal, Olgusal
2                         2
 
BECERİLER
Bilişsel, Uygulamalı
1                         1 BECERİLER
Bilişsel, Uygulamalı
2                         2
3                         3
4                          
 
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1                         1 YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
2                         2
3                         3
4                          
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
1                         1 YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1                         1 YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
2                         2
3                         3
4                         4
5                          
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
1                         1 YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
2                         2
3                         3
4                          
5                          

Ders Listesi

2023/2024 Ders Listesi
1. YARIYIL
Katalog
No
Ders
Kodu
Ders Adı Zor/Seç Ders Dili Ders Türü T L U Ders
Saat
Kredi AKTS
9851071 FBE521  Yüksek Lisans Seminer Zorunlu Ders Türkçe Seminer 0 0 2 2 1 4
5144107 MIM501  Yüksek Lisans Atölye 1 Zorunlu Ders Türkçe Teori+Uygulama 2 0 2 4 3 6
Zorunlu Ders AKTS Toplamı 10
5144058 MIM557  Kentsel Tasarım Teorileri Seçmeli Ders Grup I Türkçe Teorik 4 0 0 4 3 6
5144056 MIM577  Koruma Kuramı Seçmeli Ders Grup I Türkçe Teorik 3 0 0 3 3 6
5144104 MIM565  Mimarlık ve Sinema Seçmeli Ders Grup I Türkçe Teorik 3 0 0 3 3 6
5144099 MIM571  Mimarlık-Kimlik-Bağlam Seçmeli Ders Grup I Türkçe Teorik 3 0 0 3 8 6
5144060 MIM567  Mimarlıkta Enerji Etkin Tasarım Seçmeli Ders Grup I Türkçe Teorik 3 0 0 3 3 6
5144052 MIM563  Mimarlıkta Proje Yönetimi Teknikleri Seçmeli Ders Grup I Türkçe Teorik 3 0 0 3 3 6
5144101 MIM573  Sağlık Yapıları Mimarisi ve Tasarım Standartları Seçmeli Ders Grup I Türkçe Teorik 3 0 0 3 6 6
5144046 MIM527  Tasarlama Metodolojisi, Düşünme ve Biçimlendirme Seçmeli Ders Grup I Türkçe Teorik 3 0 0 3 3 6
5144057 MIM581  Türkiye'de Modernleşme Politikaları ve Mimarlık Seçmeli Ders Grup I Türkçe Teorik 3 0 0 3 3 6
En Az 20 AKTS Ders Seçilebilir Seçmeli Ders Grup I AKTS Toplamı 20
1. YARIYIL AKTS TOPLAMI 30
2. YARIYIL
Katalog
No
Ders
Kodu
Ders Adı Zor/Seç Ders Dili Ders Türü T L U Ders
Saat
Kredi AKTS
9851251 FBE522  Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Yayın Etiği (UE) Zorunlu Ders Türkçe e_ders 3 0 0 3 3 6
5144106 MIM502  Yüksek Lisans Atölye II Zorunlu Ders Türkçe Teorik 2 0 2 4 3 6
Zorunlu Ders AKTS Toplamı 12
5144073 MIM558  Afet Bölgelerinde Kent Planlama İlkeleri Seçmeli Ders Grup II Türkçe Teorik 4 0 0 4 3 6
5144102 MIM534  Ahşap Mimaride Süreklilik ve Koruma Seçmeli Ders Grup II Türkçe Teorik 3 0 0 3 6 6
5144069 MIM556  Kentsel Tasarım Uygulamaları Seçmeli Ders Grup II Türkçe Teorik 2 0 2 4 3 6
5144071 MIM574  Mimari Fotoğraf Seçmeli Ders Grup II Türkçe Teorik 3 0 0 3 3 6
5144066 MIM526  Mimari Psikoloji Seçmeli Ders Grup II Türkçe Teorik 3 0 0 3 3 6
5144070 MIM562  Mimarlıkta Kalite ve Maliyet Yönetimi, Yapım Ekonomisi, Seçmeli Ders Grup II Türkçe Teorik 3 0 0 3 3 6
5144067 MIM528  Mimarlıkta Analojiler Seçmeli Ders Grup II Türkçe Teorik 3 0 0 3 3 6
5144064 MIM512  Mimarlıkta Araştırma Yöntemleri Seçmeli Ders Grup II Türkçe Teorik 3 0 0 3 3 6
5144065 MIM522  Mimarlıkta Mekan Analizi ve Değerlendirmesi Seçmeli Ders Grup II Türkçe Teorik 3 0 0 3 3 6
5144068 MIM554  Sürdürülebilir Kalkınmada Planlama Yaklaşımları Seçmeli Ders Grup II Türkçe Teorik 3 0 0 3 3 6
5144072 MIM578  Tarihi Çevrede Koruma ve Tasarım Sorunları Seçmeli Ders Grup II Türkçe Teorik 3 0 0 3 3 6
5144098 MIM532  Yeşil Bina Üretimi ve Sertifikasyonu Seçmeli Ders Grup II Türkçe Teorik 3 0 0 3 8 6
En Az 18 AKTS Ders Seçilebilir Seçmeli Ders Grup II AKTS Toplamı 18
2. YARIYIL AKTS TOPLAMI 30
3. YARIYIL
Katalog
No
Ders
Kodu
Ders Adı Zor/Seç Ders Dili Ders Türü T L U Ders
Saat
Kredi AKTS
9851139 FBE541  Yüksek Lisans Tez Zorunlu Ders Türkçe Tez 0 0 0 0 0 30
Zorunlu Ders AKTS Toplamı 30
3. YARIYIL AKTS TOPLAMI 30
4. YARIYIL
Katalog
No
Ders
Kodu
Ders Adı Zor/Seç Ders Dili Ders Türü T L U Ders
Saat
Kredi AKTS
9851246 FBE520  Uzmanlık Alan Dersi Zorunlu Ders Türkçe Uzmanlık Alan Dersi 3 0 0 3 0 0
9851139 FBE541  Yüksek Lisans Tez Zorunlu Ders Türkçe Tez 0 0 0 0 0 30
Zorunlu Ders AKTS Toplamı 30
4. YARIYIL AKTS TOPLAMI 30
Üniversite Ortak Dersi
Fakülte Ortak Dersi
Bölüm/Program Dersi

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme

Bir dersin yarıyıl içi değerlendirmesi ara sınav, projeler, seminerler, sunumlar, arazi çalışmaları, kısa sınavlar, ödevler, uygulamalar, laboratuar ve benzeri araçlarla yapılır. Yarıyıl içi çalışmaları, ölçme ve değerlendirme faaliyetlerinin türü ve oranı, %30-%70 aralığında olup yarıyıl içi ve yarıyıl sonu değerlendirme ağırlığı kayıt öncesinde öğrencilere sistemde belirtilir. Ara sınavlar ve final sınavları akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılır. Öğrencilerin dönem sonu başarı notları; ara sınav, final sınavı notları ile dönem içerisinde yürüttükleri çalışmalar ve derse devam kurallarına göre dersten sorumlu olan öğretim üyesi/görevlisi tarafından verilir. Öğrencinin yarıyıl sonu ölçme ve değerlendirmeye girebilmesi için ilk defa kayıt olunan teorik derslerin en az %70’ine, uygulama ve/veya laboratuar derslerinin en az %80’ine katılmış olması gerekir. Bu koşulu yerine getirmeyen öğrenciye devamsız (D) harf notu verilir. Ders tekrarı halinde de bu koşulların yerine getirilmesi gerekir. Ancak bir kez devamı alınan teorik dersin tekrarı halinde devam koşulu aranmaz. Bir ders dönem başında süren çalışma olarak tanımlanmış olabilir. Süren çalışmanın ölçme ve değerlendirilmesi en geç yarıyıl sonu değerlendirme dönemi sonunda başarı notuna çevrilir. Bu derslere ait dönem sonu başarı notları, öğrencilerin dönem boyunca yürüttükleri çalışmalara göre belirlenir. Tüm derslerin yarıyıl içi ve yarıyıl sonu çalışmalarının her birinin değerlendirilmesi 100 puan üzerinden nicelleştirilir.

Harf notlarının 100 puan üzerinden karşılıkları ve katsayıları aşağıda gösterilmiştir.

Puan Başarı Notu Katsayı Başarı Durumu
90-100 AA 4 Başarılı
85-89 BA 3.5 Başarılı
80-84 BB 3 Başarılı
75-79 CB 2.5 Koşullu
65-74 CC 2 Başarısız
58-64 DC 1.5 Başarısız
50-57 DD 1 Başarısız
40-49 FD 0.5 Başarısız
<= 39 FF 0 Başarısız
  D 0 Devamsız
  E 0 Eksik
  G 0 Geçer
  K 0 Kalır
  N 0 Girmedi
  S 0 Süren Çalışma

Program Yöneticisi

Bölüm Başkanı: Doç. Dr. Sonay AYYILDIZ | Sonay AYYILDIZ

AKTS Bölüm Koordinatörü: Doç. Dr. Neslihan TÜRKMENOĞLU BAYRAKTAR | Neslihan TÜRKMENOĞLU BAYRAKTAR