>

Afet Bölgelerinde Kent Planlama İlkeleri

Mimarlık

Fen Bilimleri Enstitüsü
Yüksek lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Afet Bölgelerinde Kent Planlama İlkeleri MIM558 Seçmeli Yüksek lisans 1 Bahar 6

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Elif Yeşim KÖSTEN
Dr. Öğr. Üyesi Ahmet Kıvanç KUTLUCA

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Kentsel ve kırsal yerleşimlerde, doğal afet etkilerini değerlendirir
2) Doğal afet riski taşıyan potansiyel alanlarda planlama yaklaşımları çalışmalarını sınıflar
3) Afet riskli bölgeler için yeni güvenilir bölgelerde yerleşim planlarını geliştirir
4) İgili kavramları tartışır
5) Konusu ile ilgili durumları yorumlar

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6
Öğrenme Kazanımları
1   Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
2 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
3 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
4 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
5 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Yok

Dersin İçeriği

Afet Bölgelerinde yeni ve mevcut konut alanları planlamasında genel ilkeler. Dünya'da ve Türkiye'de olan önemli depremlerin, yerleşme ve konut alanları üzerindeki fiziksel ve toplumsal etkilerinin değerlendirilmesi. Afet ve yerleşme politikaları. Planlama süreci ve planlama aşamaları. Afete dirençli kent planlamada amaç ve hedefler. Doğal ve yapay çevre veriler inin değerlendirilmesi. Yerseçimi kararları. Nüfus, yoğunluk ve yerleşme örüntüleri. Arazi kullanımı ve ulaşım ilişkileri. Kentsel donatım alanlarının dağılımı. Planlama çalışmalarına halkın katılımı. Dünya’da ve Türkiye'de deprem riski azaltımına ve güçlendirmeye yönelik olarak geliştirilen kent planlama örneklerinin ve deneyimlerin incelenmesi. Yerleşme ve konut alanlarında toplumsal ve mekansal planlamaya yönelik ilkelerin belirlenmesi ve kriterlerinin araştırılması.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Giriş
2) Kentsel ve kırsal yerleşimlerde, doğal afet etkileri
3) Kentsel ve kırsal yerleşimlerde, doğal afet etkilerini değerlendirir
4) Kentsel ve kırsal yerleşimlerde, doğal afet etkilerini değerlendirir
5) Doğal afet riski taşıyan potansiyel alanlarda planlama yaklaşımlarına yönelik çalışmaların sınıflaması
6) Doğal afet riski taşıyan potansiyel alanlarda planlama yaklaşımlarına yönelik çalışmaların sınıflanması
7) Doğal afet riski taşıyan potansiyel alanlarda planlama yaklaşımlarına yönelik çalışmaların sınıflanması
8) Afet riskli bölgeler için yeni güvenilir bölgelerde yerleşim planlarının geliştirilmesi
9) Afet riskli bölgeler için yeni güvenilir bölgelerde yerleşim planlarının geliştirilmesi
10) Afet riskli bölgeler için yeni güvenilir bölgelerde yerleşim planlarının geliştirilmesi
11) Afet riskli bölgeler için yeni güvenilir bölgelerde yerleşim planlarının geliştirilmesi
12) İlgili kavramların tartışılması
13) İlgili kavramların tartışılması
14) Öğrenci sunumları
15) Öğrenci sunum

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Grup Çalışması
5) Beyin Fırtınası
6) Bireysel Çalışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

40%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ödev

2

20%

Proje

1

10%

Sunum/Seminer Hazırlama

1

10%

Alan Çalışması

6

60%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte