>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Tesis Planlama ve Yönetimi MHY123 Seçmeli Yüksek lisans 1 Bahar 6

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Burcu ÖZCAN TÜRKKAN
Dr. Öğr. Üyesi Celal ÖZKALE

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Geleneksel atölye ve montaj tesislerinin yerleşim tiplerini belirleyebilir ve sınıflandırabilir.
2) Kantitatif yöntemler kullanarak yeni tesisin kuruluş yeri hakkında karar verir.
3) Hat dengeleme metodlarını kullanarak iş yerini düzenleyebilir.
4) Gerekli alan, işçi ve makina ihtiyaçlarını hesaplayarak, alan-ilişki ve eylem-ilişki şemalarını oluşturabilir.

Program Yeterliliği İlişkisi

Bölümün/programın program yeterlilikleri sistemde olmadığından ilişkilendirme işlemi yapılamamıştır.

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

Bu ders, temel kavramlar, tesis ve çevresi, tesis tasarım süreci, tesis tasarım ilişkisi, ön yapılabilirlik, kuruluş yeri seçimi, kuruluş yeri seçimi model ve teknikleri, transportasyon tekniği, MODİ, VAM, MACAR ALG., tesis yerleşimi kantitatif ölçütler, bir karar verme yöntemi: ELECTRE, kalitatif çok amaçlı karar verme teknikleri, sistematik işyeri düzeni planlaması, işlem süreç şemaları, akış-eylem ilişki şemaları ve wimmert yöntemini kapsar.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Tesis Planlama ve Yönetimine Giriş
2) Tesis Yeri Seçiminin Önemi
3) Tesis ve Çevresi, Tesis Tasarım Süreci
4) Kuruluş Yeri Seçimi
5) Kuruluş Yeri Seçimi Model ve Teknikleri
6) Transportasyon Tekniği, MODI yöntemi
7) Tesis Planlama ve Yönetiminde Kullanılan Çeşitli Teknikler: VAM, MACAR ALG
8) Ara Sınav
9) Tesis Yerleşimi için Kantitatif Ölçütler, ELECTRE Metodu
10) Kalitatif Çok Amaçlı Karar Verme Teknikleri
11) Sistematik İşyeri Düzeni Planlaması
12) İşlem Süreç Şemaları
13) Hat Dengeleme Problemi Üzerine Örnek Uygulama
14) Akış-Eylem İlişki Şemaları
15) İş Istasyonları Arasındaki Akış İlişkisinin Belirlenmesi -Wimmert Yöntemi-
16) Final

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Anlatım
3) Soru-Cevap
4) Soru-Cevap
5) Benzetim
6) Benzetim
7) Problem Çözme
8) Problem Çözme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte