>

Biyotik ve Abiyotik Stres Faktörleri ve Dayanıklı Bitki Üretimi

Bahçe Bitkileri Yetiştirme ve Islahı

Fen Bilimleri Enstitüsü
Yüksek lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Biyotik ve Abiyotik Stres Faktörleri ve Dayanıklı Bitki Üretimi BBY509 Seçmeli Yüksek lisans 1 Güz 8

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Aysun ÇAVUŞOĞLU

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Stres faktörlerini ve bitkilerin strese tepkilerini bilme
2) Radyasyon ve bitki yanıtlarını bilme
3) Işık ve bitki yanıtlarını bilme
4) Isı (sıcak, soğuk, üşüme, donma) ve bitki yanıtlarını bilme
5) Yaz ve kış kuraklığı ve bitkiler üzerindeki etkilerini bilmek
6) Tuz stresi ve bitkiler üzerindeki etkilerini bilmek
7) Oksijen, diğer gazlar ve ağır metallerden kaynaklanan kirleticiler ve bitki yanıtlarını bilmek
8) Doku kültürü yönteminin strese karşı kullanılması
9) Genetik mühendisliğinin strese karşı kullanılması

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
2 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
3 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
4 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
5 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
6 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
7 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
8 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
9 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Bitki Fizyolojisi

Dersin İçeriği

Stresin tanımı, biyotik ve abiyotik stres faktörleri, radyasyon, ışık, oksijen, sıcak, soğuk, kuraklık, üşüme, donma, tuz, hastalık ve zararlılar, herbisitler ve diğer pestisitler ile ağır metal ve diğer elementlerden kaynaklı stres faktörleri ve bitkiler üzerindeki etkileri, tüm bu faktörlere karşı dayanıklı bitki üretimi

Haftalık Ders İzlencesi

1) Stres faktörleri, stresin teşvik ettiği fazlar
2) Radyasyon çeşitleri, dozları ve bitkilerin verdiği tepki
3) Işık (çok, az, tipleri) stresi ve bitkilerdeki yanıtları
4) Isı (sıcak, soğuk, üşüme, donma) ve bitki yanıtları
5) Yaz ve kış kuraklıkları ve bitki yanıtları
6) Tuz stresi, önemi, etkileri, çözüm yolları
7) Tuz stresinin bahçe bitkilerinde yarattığı sorunlar ve çözüm önerileri
8) Ders konusunda ödevler ve sunumlar
9) Oksijen eksikliği stresi ve bitkilerdeki etkileri
10) Hava ve toprakta bulunan zararlı gazlar ve diğer elementlerden kaynaklanan stress ve bitkilerdeki etkileri
11) Doku kültürü metodunun stres konusundaki kullanımı-1
12) Doku kültürü metodunun stres konusundaki kullanımı-2
13) Genetik mühendisliği ve stres yönetiminde yararlanma-1
14) Genetik mühendisliği ve stres yönetiminde yararlanma-2
15) Stres ile ilişkili olarak yapılan bilimsel çalışmalar ve başarılı uygulamalar
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Beyin Fırtınası
5) Bireysel Çalışma
6) Problem Çözme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

20%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ödev

4

50%

Sunum/Seminer Hazırlama

1

50%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

80%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte