>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Topluluk Öğrenmesi | BTM554 | Seçmeli | Yüksek lisans | 1 | Bahar | 8 |
Doç. Dr. Zeynep Hilal KİLİMCİ
Doç. Dr. Serdar SOLAK
Arş. Gör. Seda BALTA
1) Öğrenciler, tekil öğrenicilere göre kolektif öğrenmenin avantajlarını, literatürdeki son gelişmeleri ve açık problemleri bileceklerdir.
2) Öğrenciler, çeşitli uygulama alanlarında kolektif öğrenme uygulaması yapabileceklerdir
3) Öğrenciler bu konudaki bilimsel literatüre katkı yapabilecek fikirler üretebileceklerdir
4) Öğrenciler kolektif öğrenmenin iki temel bileşeninin (birbirinden farklılık ve tekil başarının) dinamiklerini bileceklerdir.
5) Öğrenciler, tekil öğrenicilerin kararlarının nasıl birleştirileceğini bileceklerdir.
Program Yeterlilikleri | ||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | ||
Öğrenme Kazanımları | ||||||||
1 | Yüksek | |||||||
2 | ||||||||
3 | ||||||||
4 | ||||||||
5 |
Yüz Yüze
Yok
İstatistik ve Olasılık, Veri Madenciliği, Makine Öğrenmesine Giriş
Kolektif öğrenmenin gerekçeleri, tekil öğrenicilere göre avantajları Bagging, Rasgele altuzaylar, Rasgele Ormanlar, Rotasyon Ormanları, Hata düzelten kod tabanlı metotlar Kolektif öğrenmenin başarısını etkileyen faktörler Sınıflandırma, kümeleme, regresyon alanlarında kolektif öğrenme uygulamaları Kolektif Öğrenmede kararları birleştirme metotları Meta öğrenme
1- https://ieeexplore.ieee.org/stamp/stamp.jsp?arnumber=6407134
2- http://www.itc.ktu.lt/index.php/ITC/article/view/20935
1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Model Yapma
6) Grup Çalışması
7) Laboratuvar/Çalıştay
8) Bireysel Çalışma
9) Problem Çözme
10) Proje Temelli Öğrenme
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı |
40% |
||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
|||||||||||||||
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
60% |
||||||||||||||
Toplam | 100% |
Türkçe
İstenmemekte