>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Topluluk Öğrenmesi BTM554 Seçmeli Yüksek lisans 1 Bahar 8

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Zeynep Hilal KİLİMCİ
Doç. Dr. Serdar SOLAK
Arş. Gör. Seda BALTA

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Öğrenciler, tekil öğrenicilere göre kolektif öğrenmenin avantajlarını, literatürdeki son gelişmeleri ve açık problemleri bileceklerdir.
2) Öğrenciler, çeşitli uygulama alanlarında kolektif öğrenme uygulaması yapabileceklerdir
3) Öğrenciler bu konudaki bilimsel literatüre katkı yapabilecek fikirler üretebileceklerdir
4) Öğrenciler kolektif öğrenmenin iki temel bileşeninin (birbirinden farklılık ve tekil başarının) dinamiklerini bileceklerdir.
5) Öğrenciler, tekil öğrenicilerin kararlarının nasıl birleştirileceğini bileceklerdir.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7
Öğrenme Kazanımları
1     Yüksek        
2              
3              
4              
5              

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstatistik ve Olasılık, Veri Madenciliği, Makine Öğrenmesine Giriş

Dersin İçeriği

Kolektif öğrenmenin gerekçeleri, tekil öğrenicilere göre avantajları Bagging, Rasgele altuzaylar, Rasgele Ormanlar, Rotasyon Ormanları, Hata düzelten kod tabanlı metotlar Kolektif öğrenmenin başarısını etkileyen faktörler Sınıflandırma, kümeleme, regresyon alanlarında kolektif öğrenme uygulamaları Kolektif Öğrenmede kararları birleştirme metotları Meta öğrenme

Haftalık Ders İzlencesi

1) Kolektif öğrenmenin amacı, tekil öğrenicilere göre avantajları
2) Karar Ağaçları, Karar Ormanları
3) Veri Örnekleme, Rasgele Ormanlar
4) Rasgele Altuzaylar
5) Rotasyon Ormanları
6) Ardışık Topluluklarla Öğrenme
7) Uzman Karışımları
8) Model Kararlarının Birleştirilmesi, İki Katmanlı Kolektif Öğrenme
9) Model Kararlarının Birleştirilmesi, İki Katmanlı Kolektif Öğrenme
10) Hata düzelten kod tabanlı metotlar
11) Kolektif öğrenmenin başarısını etkileyen faktörler
12) Sınıflandırma, kümeleme, regresyon alanlarında kolektif öğrenme uygulamaları
13) Modelleri Karşılaştırma Yöntemleri
14) Meta Öğrenme-1
15) Proje Sunumları
16) Proje Sunumları

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- https://ieeexplore.ieee.org/stamp/stamp.jsp?arnumber=6407134
2- http://www.itc.ktu.lt/index.php/ITC/article/view/20935

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Model Yapma
6) Grup Çalışması
7) Laboratuvar/Çalıştay
8) Bireysel Çalışma
9) Problem Çözme
10) Proje Temelli Öğrenme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

40%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

30%

Ödev

1

30%

Sunum/Seminer Hazırlama

1

40%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte