>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Fen Eğitiminde Fizik Öğretimi FBO112 Zorunlu Yüksek lisans 1 Bahar 8

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Esma BULUŞ KIRIKKAYA

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) İlköğretim fen ve teknoloji derslerindeki fizik konularını öğrenmek
2) İlköğretim fen ve teknoloji derslerindeki fizik konularını derinlmesine inceleyerek öğretiminde ortaya çıkan sorunları saptayabilme
3) İlköğretim fen ve teknoloji derslerindeki fizik konularının veriliş biçimlerinin düzeye uygunluğunu analiz edebilme.
4) İlköğretim fen ve teknoloji derslerindeki fizik konularının öğretimindeki aksaklıklarının giderilmesinde çözüm üretebilme.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Yüksek               Düşük          
2 Orta Yüksek                          
3 Yüksek Yüksek                          
4 Yüksek Yüksek                          

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

Ortaokul 5., 6., 7., ve 8. Sınıf Fen Bilimleri Dersi Programında yer alan fizik konularını irdeleme, Aynı konulara ilişkin alanda yapılmış bilimsel çalışmaları araştırma, Yapılan çalışmalarda fen ve teknoloji dersi kapsamında fizik konularında yaşanan sorunların belirlenmesi

Haftalık Ders İzlencesi

1) Dersin izlencesinin içeriği hakkında bilgi ve öğrencilerin ders içi ve ders dışı faaliyetlerine karar verilmesi
2) 5., 6, 7, ve 8. Sınıf Fen Bilimleri dersi kapsamında Kuvvet ve Hareket konularının incelenmesi
3) 5., 6., 7. ve 8. Sınıf Fen Bilimleri dersi kapsamında Kuvvet ve Hareket konularına yönelik yapılan çalışmaların incelenerek öğretiminde karşılaşılan sorunların tartışılması
4) 5. 6, 7, ve 8. Sınıf Fen Bilimleri dersi kapsamında Yaşamımızdaki Elektrik konularının incelenmesi
5) 5, 6, 7, ve 8. Sınıf Fen Bilimleri dersi kapsamında Yaşamımızdaki Elektrik konularına yönelik yapılan çalışmaların incelenerek öğretiminde karşılaşılan sorunların tartışılması
6) 5, 6, 7, ve 8. Sınıf Fen Bilimleri dersi kapsamında Işık ve Ses konularının incelenmesi
7) İlköğretim 5, 6, 7, ve 8. Sınıf Fen Bilimleri dersi kapsamında Işık ve Ses konularına yönelik yapılan çalışmaların incelenerek öğretiminde karşılaşılan sorunların tartışılması
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) 5., 6., 7. ve 8. Sınıf Fen Bilimleri dersi kapsamında Yer kabuğu Nelerden Oluşur? Ve Güneş Sistemi ve Ötesi: Uzay Bilmecesi konularının incelenmesi
10) 5, 6 ve 7. Sınıf Fen bilimleri dersi kapsamında Yer kabuğu Nelerden Oluşur? Ve Güneş Sistemi ve Ötesi: Uzay Bilmecesi konularına yönelik yapılan çalışmaların incelenerek öğretimlerinde karşılaşılan sorunların tartışılması
11) 8. Sınıf Fen Bilimleri dersi kapsamında Doğal Süreçler konusunun incelenmesi
12) İlköğretim 8. Sınıf Fen Bilimleri dersi kapsamında Doğal Süreçler Konusuna yönelik yapılan çalışmaların incelenerek öğretiminde karşılaşılan sorunların tartışılması
13) 5, 6, 7, ve 8. Sınıf Fen Bilimleri dersi kapsamında Madde ve Isı konularının incelenmesi
14) 5, 6, 7, ve 8. Sınıf Fen Bilimleri dersi kapsamında Madde ve Isı konularına yönelik yapılan çalışmaların incelenerek öğretiminde karşılaşılan sorunların tartışılması
15) Dersin değerlendirilmesi
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- 6., 7. ve 8. Sınıf Fen ve Teknoloji Program kitapları
2- 6., 7. ve 8. Sınıf Fen ve Teknoloji ders kaynak, etkinlik ve yardımcı kitapları
3- Fen eğitimi çalışmaların yer aldığı bilimsel dergiler
4- İnternet deki bilimsel yayın tarama motorları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Tartışma
3) Gösteri
4) Grup Çalışması
5) Problem Çözme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

60%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

70%

Ödev

1

15%

Sunum/Seminer Hazırlama

1

15%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

40%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte