>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Fen Öğretiminin Tarihi ve Felsefi Gelişimi | FBO102 | Seçmeli | Yüksek lisans | 1 | Bahar | 8 |
Dr. Öğr. Üyesi Doğan GÜLLÜ
1) Öğretim programı kavramını bilir
2) Fen dersine yönelik ilk program geliştirilmesi aşamalarının farkına varır.
3) Cumhuriyet döneminin ilk yıllarındaki fen programlarının genel özelliklerini sayar.
4) Cumhuriyetin ilk yıllarındaki fen öğretimi hakkında bilgi sahibi olur.
5) Program geliştirilmesine etki eden felsefi akımların farkına varır.
6) Değişikliğe uğrayan ilköğretim programlarında yıllar itibari ile fen öğretiminde ne tür değişikler olduğunu bilir.
7) Türkiyedeki fen programları ile yabancı ülkelerdeki fen programlarını karşılaştırır.
Program Yeterlilikleri | ||||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | ||
Öğrenme Kazanımları | ||||||||||||||||
1 | Orta | Düşük | Orta | Yüksek | Yüksek | Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Orta | Düşük | Düşük | Yüksek | Orta | Yüksek | |
2 | Orta | Orta | Düşük | Düşük | Yüksek | Yüksek | Orta | Düşük | Orta | Orta | Düşük | Düşük | Yüksek | Orta | Orta | |
3 | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Orta | Düşük | Düşük | Orta | Orta | Düşük | Düşük | Orta | Orta | Düşük | Düşük | |
4 | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Orta | Düşük | Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Orta | Düşük | |
5 | Orta | Yüksek | Düşük | Orta | Düşük | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Düşük | Orta | Orta | Orta | Orta | Düşük | |
6 | Orta | Yüksek | Orta | Düşük | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Düşük | Orta | Düşük | Düşük | Orta | Orta | Yüksek | |
7 | Orta | Orta | Düşük | Yüksek | Orta | Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Yüksek | Düşük | Orta | Düşük | Orta |
Yüz Yüze
Yok
İstenmemekte
Cumhuriyet döneminden başlayarak fen programlarının ve öğretim felsefesinin incelenmesi ve diğer ülkelerin fen programlarıyla karşılaştırılarak etkilerinin araştırılması.
1- Karşılaştırmalı eğitim dünya ülkelerinden örnekler. Adil Türkoğlu,
Baki kitabevi 1999
2- Eğitimde program geliştirme çalışmaları ve yeni
yönelimler.Şerafettin Karakaya, Asil yayın
dağıtım Ankara 2004.
3- Türkiye’de Milli Eğitim İdeolojisi. İsmail Kaplan, İletişim yayınları
İstanbul 2001.
4- İnternet deki bilimsel yayın tarama motorları, ulusal ve uluslar arası
düzenlenmiş kongre kitapları
5- MEB Program Kitapları
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı |
60% |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
||||||||||||
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
40% |
|||||||||||
Toplam | 100% |
Türkçe
İstenmemekte