>

Fen Öğretiminin Tarihi ve Felsefi Gelişimi

Fen Bilgisi Öğretmenliği

Fen Bilimleri Enstitüsü
Yüksek lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Fen Öğretiminin Tarihi ve Felsefi Gelişimi FBO102 Seçmeli Yüksek lisans 1 Bahar 8

Öğretim Elemanı Adı

Dr. Öğr. Üyesi Doğan GÜLLÜ

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Öğretim programı kavramını bilir
2) Fen dersine yönelik ilk program geliştirilmesi aşamalarının farkına varır.
3) Cumhuriyet döneminin ilk yıllarındaki fen programlarının genel özelliklerini sayar.
4) Cumhuriyetin ilk yıllarındaki fen öğretimi hakkında bilgi sahibi olur.
5) Program geliştirilmesine etki eden felsefi akımların farkına varır.
6) Değişikliğe uğrayan ilköğretim programlarında yıllar itibari ile fen öğretiminde ne tür değişikler olduğunu bilir.
7) Türkiyedeki fen programları ile yabancı ülkelerdeki fen programlarını karşılaştırır.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Öğrenme Kazanımları
1 Orta Düşük Orta Yüksek Yüksek Düşük Düşük Orta Yüksek Orta Düşük Düşük Yüksek Orta Yüksek
2 Orta Orta Düşük Düşük Yüksek Yüksek Orta Düşük Orta Orta Düşük Düşük Yüksek Orta Orta
3 Orta Orta Yüksek Yüksek Orta Düşük Düşük Orta Orta Düşük Düşük Orta Orta Düşük Düşük
4 Orta Orta Yüksek Yüksek Orta Düşük Düşük Düşük Orta Yüksek Yüksek Orta Orta Orta Düşük
5 Orta Yüksek Düşük Orta Düşük Yüksek Orta Orta Yüksek Düşük Orta Orta Orta Orta Düşük
6 Orta Yüksek Orta Düşük Orta Orta Yüksek Yüksek Düşük Orta Düşük Düşük Orta Orta Yüksek
7 Orta Orta Düşük Yüksek Orta Düşük Düşük Orta Yüksek Yüksek Düşük Orta Düşük Orta  

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

Cumhuriyet döneminden başlayarak fen programlarının ve öğretim felsefesinin incelenmesi ve diğer ülkelerin fen programlarıyla karşılaştırılarak etkilerinin araştırılması.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Fen programlarının gelişim süreci
2) 1924 İlkokul programında fen öğretimi
3) 1926 İlkokul programında fen öğretimi
4) 1936 İlkokul programında fen öğretimi
5) 1948 İlkokul programında fen öğretimi
6) 1968 İlkokul programında fen öğretimi
7) Ara sınav
8) 1992 İlköğretim programında fen öğretimi
9) 2000 İlköğretim programında fen öğretimi
10) 2004 İlköğretim programının genel özellikleri ve getirilen yenilikler
11) 2004 İlköğretim programında fen öğretimi
12) 2004 İlköğretim programı 4. ve 5. sınıflarda fen ve teknoloji
13) 2004 İlköğretim programı 6.,7., ve 8. sınıflarda fen ve teknoloji
14) Programların Yurtdışı fen programları ile karşılaştırılması
15) Programların Yurtdışı fen programları ile karşılaştırılması
16) Programların Yurtdışı fen programları ile karşılaştırılması

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Karşılaştırmalı eğitim dünya ülkelerinden örnekler. Adil Türkoğlu, Baki kitabevi 1999
2- Eğitimde program geliştirme çalışmaları ve yeni yönelimler.Şerafettin Karakaya, Asil yayın dağıtım Ankara 2004.
3- Türkiye’de Milli Eğitim İdeolojisi. İsmail Kaplan, İletişim yayınları İstanbul 2001.
4- İnternet deki bilimsel yayın tarama motorları, ulusal ve uluslar arası düzenlenmiş kongre kitapları
5- MEB Program Kitapları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi



Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

60%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

50%

Ödev

1

50%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

40%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte