>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Fizik Eğitimi Alan Yazınında Temalar FBO117 Seçmeli Yüksek lisans 1 Güz 8

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Derya KALTAKÇI GÜREL

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Fizik eğitimi alanında Türkiye ve dünyada yapılan araştırmalar hakkında bilgi sahibi olma.
2) Alanyazınında tartışılan fizik eğitimindeki eğilimler ve problemleri açıklama.
3) Fizik eğitimi araştırmalarındaki belli bir alanda mevcut eksikliğin farkına varma.
4) Fizik eğitimi alanındaki tespit edilen mevcut eksikliği gidermeye dönük araştırma problemleri türetebilme.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
2 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
3 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
4 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

Dünya'da ve Türkiye'de fizik eğitiminin tarihi ve çalışma alanlarına genel bir giriş yapıldıktan sonra, fizik eğitimi alanyazınında yer alan temel çalışmalar haftalık temalar çerçevesinde tartışılacaktır. Bu temalar: Fizikte Kavram Yanılgıları ve Kavram Yanılgılarının Tespiti; Zihinsel Modeller ve Öğrencilerin Fizik Konularında Zihinsel Modellerinin Tespiti; Bağlam Temelli Fizik Öğretimi; Problem Temelli Fizik Öğretimi; Sorgulamaya Dayalı Fizik Öğretimi ve Laboratuvar Uygulamaları; Fizikte Akran Öğretimi; Pedagojik Alan Bilgisi (PCK) ve Fizik Eğitiminde Uygulamaları; Fizik Öğretmeni Yeterlilikleri; Fizik Eğitiminde Bilim Tarihi ve Bilimin Doğası; Teknoloji Temelli Fizik Eğitimi (MBL uygulamaları); Kavramsal Değişim Metotları; Engelliler ve Üstün Yetenekliler için Fizik Öğretimi; Fizik Eğitiminde Duyuşsal Faktörler; Ortaöğretim ve İlköğretim Programlarının Geliştirilmesi ve Türkiye’de Fizik Öğretimi.

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Soru-Cevap
4) Tartışma
5) Grup Çalışması
6) Örnek Olay
7) Örnek Olay
8) Bireysel Çalışma
9) Proje Temelli Öğrenme
10) Proje Temelli Öğrenme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

40%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ödev

1

50%

Sunum/Seminer Hazırlama

1

50%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte