>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Fizik Eğitimi Alan Yazınında Temalar | FBO117 | Seçmeli | Yüksek lisans | 1 | Güz | 8 |
Doç. Dr. Derya KALTAKÇI GÜREL
1) Fizik eğitimi alanında Türkiye ve dünyada yapılan araştırmalar hakkında bilgi sahibi olma.
2) Alanyazınında tartışılan fizik eğitimindeki eğilimler ve problemleri açıklama.
3) Fizik eğitimi araştırmalarındaki belli bir alanda mevcut eksikliğin farkına varma.
4) Fizik eğitimi alanındaki tespit edilen mevcut eksikliği gidermeye dönük araştırma problemleri türetebilme.
Program Yeterlilikleri | ||||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | ||
Öğrenme Kazanımları | ||||||||||||||||
1 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
2 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
3 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
4 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek |
Yüz Yüze
Yok
İstenmemekte
Dünya'da ve Türkiye'de fizik eğitiminin tarihi ve çalışma alanlarına genel bir giriş yapıldıktan sonra, fizik eğitimi alanyazınında yer alan temel çalışmalar haftalık temalar çerçevesinde tartışılacaktır. Bu temalar: Fizikte Kavram Yanılgıları ve Kavram Yanılgılarının Tespiti; Zihinsel Modeller ve Öğrencilerin Fizik Konularında Zihinsel Modellerinin Tespiti; Bağlam Temelli Fizik Öğretimi; Problem Temelli Fizik Öğretimi; Sorgulamaya Dayalı Fizik Öğretimi ve Laboratuvar Uygulamaları; Fizikte Akran Öğretimi; Pedagojik Alan Bilgisi (PCK) ve Fizik Eğitiminde Uygulamaları; Fizik Öğretmeni Yeterlilikleri; Fizik Eğitiminde Bilim Tarihi ve Bilimin Doğası; Teknoloji Temelli Fizik Eğitimi (MBL uygulamaları); Kavramsal Değişim Metotları; Engelliler ve Üstün Yetenekliler için Fizik Öğretimi; Fizik Eğitiminde Duyuşsal Faktörler; Ortaöğretim ve İlköğretim Programlarının Geliştirilmesi ve Türkiye’de Fizik Öğretimi.
1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Soru-Cevap
4) Tartışma
5) Grup Çalışması
6) Örnek Olay
7) Örnek Olay
8) Bireysel Çalışma
9) Proje Temelli Öğrenme
10) Proje Temelli Öğrenme
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı |
40% |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
||||||||||||
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
60% |
|||||||||||
Toplam | 100% |
Türkçe
İstenmemekte