>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Geometri Öğretimi MTO116 Seçmeli Yüksek lisans 1 Bahar 8

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Yasemin KATRANCI

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Geometrinin anlamını bilir.
2) Geometrinin öğrencilere öğretiminde nelere dikkat edilmesi gerektiğini bilir.
3) Geometri öğrenimine etki eden faktörleri bilir.
4) Geometrik düşüncenin gelişimini bilir.
5) Dinamik geometri uygulamalarını bilir.
6) Dinamik geometri uygulamalarının kullanımı bilir.
7) Geometri öğretimi-öğreniminde karşılaşılan güçlükleri bilir.
8) Geometri problemi kurmayı bilir.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Orta Düşük   Düşük Yüksek     Orta Orta
2 Yüksek       Yüksek Orta     Yüksek Yüksek
3       Orta         Yüksek Yüksek
4     Orta Orta Yüksek          
5   Yüksek   Yüksek Yüksek          
6 Yüksek     Yüksek Yüksek          
7 Yüksek Yüksek       Yüksek     Yüksek  
8 Düşük Yüksek   Yüksek Yüksek Yüksek     Yüksek  

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

NL

Dersin İçeriği

Öğrencilere geometrinin nasıl öğretileceği, geometri öğrenimine etki eden faktörlerin incelenmesi, geometrik düşüncenin geliştirilmesi, dinamik geometri uygulamalarının tanınması ve uygulamalarının öğrenimi-öğretimi, geometri öğretimi ve öğreniminde karşılaşılan güçlüklerin farkında olma, geometri ile ilgili problem kurma.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Geometrinin anlamı
2) Geometri öğretiminde dikkat edilmesi gerekenler
3) Geometrik düşüncenin gelişimi
4) Dinamik geometri uygulamaları (Cabri, GeoGebra vb. gibi)
5) Geometri öğretimi-öğreniminde karşılaşılan güçlükleri
6) Geometriye yönelik tutum
7) Geometriye yönelik kaygı
8) Geometriye yönelik öz-yeterlik
9) Geometri kavram bilgisi ve kavram yanılgıları
10) Geometri ve öğrenme stilleri
11) Çeşitli öğretim yöntemlerinin geometri başarısına etkisi
12) Geometri öğretimi ve çoklu zeka
13) Geometri ve etkinlik temelli öğretim
14) Geometri problemi kurma
15) Dönem Sonu Sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Hızarcı, S., Kaplan, A., İpek, A. S., & Işık, C. (2003). Euclid geometri ve özel öğretimi. İstanbul: Aktif Yayınevi
2- Altun, M. (2014). Ortaokullarda (5, 6, 7 ve 8. sınıflarda) matematik öğretimi. Bursa: Aktüel Yayıncılık
3- Baykul, Y. (2014). Ortaokulda matematik öğretimi. Ankara: Pegem Akademi
4- Ders notları
5- İlgili makale ve tezler

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Grup Çalışması
5) Beyin Fırtınası
6) Bireysel Çalışma
7) Problem Çözme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

 

Sayı

Yüzde

Ödev Notunun Başarıya Oranı

4

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

1

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte