Genel Bilgi

Bölüm/Program Adı İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programı Bölüm/Program Ad
(İngilizce)
Elementary Mathematics Teaching
Web Adresi https://fbe.kocaeli.edu.tr/ E-posta
Telefon BelGeç. (Fax)
Adres Öğrenim Şekli Tam Zamanlı
Amaç Matematik eğitimine ve öğretimine ilişkin bilimsel bir bakış açısı kazandırmak ve Matematik öğretmenliğinde karşılaşılan sorunlara bilimsel çözümler üretecek bilim uzmanları yetiştirmektir. Amaç
(İngilizce)
To give a scientific point of view about mathematics education and teaching and to train scientists who will produce scientific solutions to problems in mathematics teaching.
Misyon Evrensel değerler ışığında, bilim, teknoloji ve sanat birikiminden yararlanarak ülkenin gelecegi için üstün nitelikli bilim insanları yetistirmek; arastirma, egitim ve hizmet alanlarindaki üretimini toplum yararına sunmak. Misyon
(İngilizce)
Utilizing the accumulation of science, technology and art in the light of universal values, the nation grows superior scientists for the future; to provide production in the fields of research, education and services for the benefit of society.
Vizyon Programda okumanın ve çalısmanın ayrıcalık olduğunu hisseden öğrenciler yardımıyla ulusal ve uluslar arası ortamlarda vereceği eğitim-öğretim, üreteceği bilgi ve teknoloji ile ulusal ve evrensel kalkınmaya katkıda bulunmak. Vizyon
(İngilizce)
To contribute to the national and universal development through education and training, knowledge and technology to be provided by the students in the national and international environment with the help of students who feel that studying and studying is privilege in the program.
Kabul Koşulları Eğitim Fakültelerinin İlköğretim Bölümü Matematik Öğretmenliği ile Ortaöğretim Fen ve Matematik alanları Eğitimi Bölümü Matematik Öğretmenliği programlarından mezun olmak, *Programa başvurabilmek için; adayların lisans diplomasına sahip olması gerekir. Adaylar, ÖSYM tarafından merkezi olarak yapılan ALES sınavında başvurduğu programın puan türünde en az 55 standart puan veya Üniversitelerarası Kurul tarafından ALES sınavına eşdeğer sayılan ve uluslararası düzeyde kabul gören GRE ya da GMAT sınavlarından buna eşdeğer bir puan almış olması gerekir. Yurt dışından alınmış lisans diplomalarının denklikleri, Yükseköğretim Kurulunca onaylanmış olmak, *Lisans mezuniyet notu olarak 65/100 veya 2,5/4 şartı aranacaktır. *Adayların, İngilizce-Fransızca-Almanca dillerinden herhangi birinden aşağıda belirtilen başarı belgelerinden birine sahip olmak, a) ÜDS veya KPDS’den en az 50 puan almış olmak, b) İngilizce, Fransızca ve Almanca için Üniversitelerarası Kurulca kabul edilen bir sınavdan (TOEFL, IELTS, CEFLE, ZDF’den) ÜDS’nin 50 puanına eşdeğer bir puan almış olmak. *Adaylar; ilanda belirtilen son başvuru tarihine kadar ALES veya eşdeğer sınav sonuç belgelerini, lisans diplomalarını, lisans öğrenim kademesinde okudukları derslerden aldıkları başarı notları ile mezuniyet not ortalamalarını gösteren onaylı listeleri, yabancı dil belgelerini, değerlendirilmesinde yarar gördükleri diğer kişisel bilgi ve belgelerle, ilanda istenen ek belgeleri de ekleyerek bir dilekçe ile Fen Bilimleri enstitü müdürlüğüne başvurur. Dilekçede, başvurulan yüksek lisans programı belirtilir. Adayların başvuru kayıt işlemleri, ilgili enstitü müdürlüğünce düzenlenir ve yürütülür. Sözlü sınav bölümler tarafından yapılır. Kabul Koşulları
(İngilizce)
A recognized bachelor's degree in Primary School Mathematics Teaching or Social Sciences Teaching (international university degrees shall be accreditated by Higher Education Council) *A minimum ALES score of 55 or an equivalent score from GRE or GMAT. *To have a minimum undergraduate GPA of 65/100 or 2.5/4. *To have proficiency in English, French, or German: a) A minimum score of 50 on UDS or KPDS. b) An equivalent score on TOEFL, IELTS, CEFLE or ZDF. *Candidates should apply the Graduate School of Natural and Those who fulfill the requiremets above are eligible are subject to an oral exam.
Dereceyi Alabilme Koşulları, Kuralları Tezli yüksek lisans programından yüksek lisans derecesi alabilmek için adayların en az yedi adet ders, bir seminer dersi ile tez çalışmasını başarıyla tamamlaması gerekmektedir. Tezli yüksek lisans programının toplam iş yükü 120 AKTS’dir. Dereceyi Alabilme Koşulları, Kuralları
(İngilizce)
So as to awarded a degree, candidates are required to complete a total of 120 ECTS of mandatory and elective courses and to have a GPA of 3.00 out of 4.00, successfully complete the seminar, pass qualifying exam and the thesis and successfully defend the thesis to an academic committee.
Program Genel Profili Program Genel Profili
(İngilizce)
Genel Bilgi Genel Bilgi
(İngilizce)
Mezunlar İçin İstihdam Olanakları Mezunlar İçin İstihdam Olanakları
(İngilizce)
Sonraki Eğitim Olanakları Sonraki Eğitim Olanakları
(İngilizce)
Mezuniyet Koşulları *Matematik Öğretmenliği alanında yüksek lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçmeli derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 3.00 olması gerekir *Seminer, uzmanlık alan dersi ve yaptığı tezi başarılı bir şekilde tamamlamış olmak. *Tezi kabul edilen öğrencinin, çalışmasını sözlü olarak atanacak jüri önünde başarılı bir şekilde sunmak. Mezuniyet Koşulları
(İngilizce)
*So as to be awarded a degree, candidates are required to complete a total of 120 ECTS of mandatory and elective courses and to have a GPA of 3.00 out of 4.00, successfully complete the seminar, pass qualifying exam and the thesis and successfully defend the thesis to an academic committee.

Kazanılan Derece

İlköğretim Matematik Öğretmenliği Yüksek Lisansı

Kazanılan Derece Seviyesi

Yüksek lisans derecesi

Önceki Öğrenmenin Tanınması

Üniversitedeki aynı enstitünün bir başka anabilim/anasanat dalında veya başka bir yükseköğretim kurumunun eşdeğer enstitüsüne bağlı lisansüstü programında en az bir yarıyılı tamamlamış olan başarılı öğrenciler, lisansüstü programlara yatay geçiş yoluyla kabul edilebilir. İlgili Yönetmelik hükümlerine göre yatay geçişi kabul edilen öğrencinin programa uyumu için alması gerekli görülen derslerin adları, ilgili anabilim/anasanat dalı kurulu tarafından belirlenir. Öğrencinin bir başka lisansüstü programa kayıtlı iken aldığı derslerin, sonradan Üniversitede bir lisansüstü programa kayıt olması durumunda hangilerinin asgari ders yükünden sayılacağı, danışman ve ilgili Anabilim Dalı Kurulu önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu onayı ile belirlenir ve uygun bulunan dersler için tanınır.

Erasmus programı kapsamında yurt dışında öğrenim gören öğrenciler için, gitmeden önce öğrenim anlaşmasındaki dersleri dikkate alınarak "tanınma belgesi" hazırlanır ve Kocaeli Üniversitesi tarafından tam akademik tanınma teyit edilir. Tam akademik tanınma yurtdışında yapılan eğitimin (sınavlar ve diğer değerlendirme şekillerinin dahil ederek) Kocaeli Üniversitesindeki karşılığı ile yer değiştirme anlamına gelir.

Sertifikaya dayanan (Informal) ve tecrübeye dayanan (Nonformal) öğrenmenin tanınması ile ilgili olarak Türkiye ve dışındaki Yükseköğretim Kurumlarında başlangıç aşamasındadır. Buna rağmen öğrencilerin kendi imkanları ile edindikleri Bilgisayar Becerileri ve Yabancı Dil Becerileri, Üniversitenin açmış olduğu muafiyet sınavları ile ölçülmektedir. Bu sınavlarda yeterli bir not alan öğrenciler, kayıt oldukları programın ilgili ders(ler)inden muaf olmaktadırlar.

Program Yeterlilikleri

  • Alanı ile ilgili bilgisini uzmanlık düzeyinde geliştirir.
  • Alanına özgü araştırmaları etkililiği açısından inceler.
  • Alanına özgü yaptığı araştırmasının istatistiklerini yapar.
  • Matematik eğitimi alanında yürüttüğü araştırmasının nitel analizlerini yapar.
  • Öğrenme teorilerini bilir.
  • Öğrenme teorileri ile öğretim stratejileri arasındaki ilişkiyi kurar.
  • Eleştirel düşünme ve problem çözme becerilerini geliştirir.
  • Öğretim materyali hazırlayıp etkililiğini araştırır.
  • Alanı ile ilgili bilgilerini ulusal uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır.
  • Alanında, sosyal sorumluluk ve etik değerler hakkında bilgi ve bilince sahiptir.

Anahtar/Aktarılabilir Yeterlilikler

  • Bilgi ve görüşlerini yazılı ve sözlü aktarabilme.
  • Bilgi ve becerileri eleştirel bir anlayışla değerlendirebilme.
  • Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme.
  • Birlikte çalışmaya yatkın olabilme.
  • Öğrenmeyi öğrenebilme ve yönetebilme.
  • Dijital (bilgi ve iletişim teknolojileri) yetkinliği kullanabilme.
  • Meslek çevresiyle iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dili kullanabilme.
  • Bilimsel etik kuralları benimseme ve uyma.
  • Düşüncelerini eyleme dönüştürme amacıyla inisiyatif alarak, girişimde bulunabilme.
  • Bilimsel araştırma bilgi ve becerisini kullanabilme.
  • Bir çalışmayı yönlendirebilme ve yönetebilme
  • Toplumsal ve kültürel değerleri gözetebilme.
  • Konularda çoklu bakış açılarını kullanabilme.
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim/teknolojiyi kullanabilme.
  • Bireysel gelişimine katkı sağlayabilecek alanlarda (sanat, spor, v.b) kendini ifade edebilme.

Temel Alan/TYYÇ İlişkisi

Temel Alan Program Yeterlilikleri Ulusal Yeterlilik Çerçevesi
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
BİLGİ
Kuramsal, Olgusal
1                                         1 BİLGİ
Kuramsal, Olgusal
2                                         2
 
BECERİLER
Bilişsel, Uygulamalı
1                                         1 BECERİLER
Bilişsel, Uygulamalı
2                                         2
3                                         3
 
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1                                         1 YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
2                                         2
3                                         3
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
1                                         1 YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
2                                          
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1                                         1 YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
2                                         2
3                                         3
4                                         4
5                                          
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
1                                         1 YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
2                                         2
3                                         3
4                                          
5                                          

Ders Listesi

2023/2024 Ders Listesi
1. YARIYIL
Katalog
No
Ders
Kodu
Ders Adı Zor/Seç Ders Dili Ders Türü T L U Ders
Saat
Kredi AKTS
9851251 FBE501  Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Yayın Etiği (UE) Zorunlu Ders Türkçe e_ders 3 0 0 3 3 6
9851071 FBE511  Yüksek Lisans Seminer Zorunlu Ders Türkçe Seminer 0 0 2 2 1 4
5182017 MTO117  Eğitim Araştırmaları için İstatistik 1 Zorunlu Ders Türkçe Teorik 3 0 0 3 3 8
Zorunlu Ders AKTS Toplamı 18
5182014 MTO113  Cebirsel Düşünme ve Öğretimi Seçmeli Ders Grup I Türkçe Teorik 3 0 0 3 3 8
5182001 MTO113  İlköğretim Matematik Programının İncelenmesi Seçmeli Ders Grup I Türkçe Teorik 3 0 0 3 3 8
5182011 MTO105  Matematik Eğitiminde Özel Konular Seçmeli Ders Grup I Türkçe Teorik 3 0 0 3 3 8
5182016 MTO115  Matematik Eğitiminde Şifreleme Seçmeli Ders Grup I Türkçe Teorik 3 0 0 3 3 8
5182012 MTO107  Matematik Öğretim Programları ve Geliştirilmesi Seçmeli Ders Grup I Türkçe Teorik 3 0 0 3 3 8
5182008 MTO109  Matematik Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar Seçmeli Ders Grup I Türkçe Teorik 3 0 0 3 3 8
5182007 MTO111  Sayıların Öğretimi Seçmeli Ders Grup I Türkçe Teorik 3 0 0 3 3 8
En Az 12 AKTS Ders Seçilebilir Seçmeli Ders Grup I AKTS Toplamı 12
1. YARIYIL AKTS TOPLAMI 30
2. YARIYIL
Katalog
No
Ders
Kodu
Ders Adı Zor/Seç Ders Dili Ders Türü T L U Ders
Saat
Kredi AKTS
5182019 MTO118  Eğitim Araştırmaları için İstatistik 2 Zorunlu Ders Türkçe Teorik 3 0 0 3 3 8
5182005 MTO110  Matematik Öğretiminde Bilgisayar Teknolojileri ve Materyal Geliştirme Zorunlu Ders Türkçe Teorik 3 0 0 3 3 8
Zorunlu Ders AKTS Toplamı 16
5182018 MTO116  Geometri Öğretimi Seçmeli Ders Grup II Türkçe Teorik 3 0 0 3 3 8
5182003 MTO108  Matematik Öğretim Yöntem ve Teknikleri Seçmeli Ders Grup II Türkçe Teorik 3 0 0 3 3 8
5182002 MTO112  Matematiksel Düşünme ve Matematiksel Modelleme Seçmeli Ders Grup II Türkçe Teorik 3 0 0 3 3 8
En Az 14 AKTS Ders Seçilebilir Seçmeli Ders Grup II AKTS Toplamı 14
2. YARIYIL AKTS TOPLAMI 30
3. YARIYIL
Katalog
No
Ders
Kodu
Ders Adı Zor/Seç Ders Dili Ders Türü T L U Ders
Saat
Kredi AKTS
9851246 FBE520  Uzmanlık Alan Dersi Zorunlu Ders Türkçe Uzmanlık Alan Dersi 3 0 0 3 0 0
9851139 FBE541  Yüksek Lisans Tez Zorunlu Ders Türkçe Tez 0 0 0 0 0 30
Zorunlu Ders AKTS Toplamı 30
3. YARIYIL AKTS TOPLAMI 30
4. YARIYIL
Katalog
No
Ders
Kodu
Ders Adı Zor/Seç Ders Dili Ders Türü T L U Ders
Saat
Kredi AKTS
9851246 FBE520  Uzmanlık Alan Dersi Zorunlu Ders Türkçe Uzmanlık Alan Dersi 3 0 0 3 0 0
9851139 FBE541  Yüksek Lisans Tez Zorunlu Ders Türkçe Tez 0 0 0 0 0 30
Zorunlu Ders AKTS Toplamı 30
4. YARIYIL AKTS TOPLAMI 30
Üniversite Ortak Dersi
Fakülte Ortak Dersi
Bölüm/Program Dersi

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme

Harf notlarının 100 puan üzerinden karşılıkları ve katsayıları aşağıda gösterilmiştir.

Puan Başarı Notu Katsayı Başarı Durumu
90-100 AA 4 Başarılı
85-89 BA 3.5 Başarılı
80-84 BB 3 Başarılı
75-79 CB 2.5 Koşullu
65-74 CC 2 Başarısız
58-64 DC 1.5 Başarısız
50-57 DD 1 Başarısız
40-49 FD 0.5 Başarısız
<= 39 FF 0 Başarısız
  D 0 Devamsız
  E 0 Eksik
  G 0 Geçer
  K 0 Kalır
  N 0 Girmedi
  S 0 Süren Çalışma

Program Yöneticisi

Bölüm Başkanı: |

AKTS Bölüm Koordinatörü: |