>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Pazarlamada Örnek Olay | UYP109 | Seçmeli | Yüksek lisans | 1 | Güz | 5 |
Doç. Dr. Fatih KOÇ
1) Pazarlama alanında yaşanan sorunları analiz eder.
2) Pazarlama alanında yaşanan sorunları çözebilir.
3) Pazarlama alanında yaşanan sorunlara geniş açıdan bakabilir.
4) Pazarlama sorunlarını örnek olaylarla açıklayabilir.
5) Örnek pazarlama olaylarını modern pazarlama anlayışı ile açıklayabilir.
Program Yeterlilikleri | ||||
1 | 2 | 3 | ||
Öğrenme Kazanımları | ||||
1 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
2 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
3 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
4 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
5 | Orta | Orta | Yüksek |
Yüz Yüze
Yok
Pazarlama Yönetimi, Pazarlama Stratejileri
Bu ders kapsamında değişen dünyada pazarlamanın tanımı irdelenecek ve aşağıdaki konular tartışılacaktır: PAZARLAMA KARMASINDAKİ DEĞİŞİMLER(ürün tanımının genişletilmesine olan ihtiyaç, hizmet pazarlamasının yaygınlaştırılması, pazarlama karması elemanlarına müşteri gözüyle bakış, deneyim ekonomisine geçiş) YENİ PAZARLAMA KARMASINDAKİ KAVRAMLAR(erdem, eser, eder, etkileşim, erişim, estetik, emek, eğlence, esneklik) POSTMODERN DÖNEMDE PAZARLAMA(modernizmden postmodernizme, pazarlama uygulamaları postmodenizmde) DEĞER PAZARLAMA(müşteri odaklı pazarlama, müşteri ilişkileri, marka ve değer, müşteri değeri) PAZAR YÖNLÜLÜK(Pazar yönlülüğün tanımı, Pazar yönlülüğün gerekleri, Pazar yönlülüğünün bileşenleri) MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ(modern pazarlamada müşteri memnuniyeti, müşteri memnuniyeti tanımı, ulusal müşteri memnuniyeti ölçüm endeksleri ve Türkiyedeki durum, müşteri memnuniyetindeki kriterler ve önemi) NİŞ PAZARLAMA(genel anlamda niş pazarlama, niş pazarlamanın özellikleri, niş pazarlama uygulamaları için gerekli koşullar, niş pazarlamada yaklaşımlar) VERİ TABANLI PAZARLAMA(veri tabalı pazarlama kavramı, veri tabanlı pazarlamanın gelişimi, avantajları, dezavantajları, veri tabanlı pazarlama stratejileri, pazarlama karması, Pazar bölümlemesi, hedef Pazar seçimi, veri tabanı yönetimi) DOĞRUDAN PAZARLAMA(doğrudan pazarlamanın üstün ve zayıf yönleri,doğrudan pazarlamada kullanılan araçlar) İNTERNET ORTAMINDA PAZARLAMA(İnternetin rolü, avantajlar, dezanavantajlar, pazarlama karması) MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ(müşteri kavramı, müşteri ilişkileri yönetimi, özellikleri, yararları, temel ilkeleri, müşteri ilişkileri yönetimi süreci) MOBİL PAZARLAMA(teknolojik değişim ve pazarlama, mobil pazarlama, mobil ticaret ve uygulamaları) PAZARLAMADA SANAL TOPLULUKLAR(sanal topluluk kavramı, sanal topluluk unsurları ve sınıflandırılması, sanal toplulukların fonksiyonları) AĞIZDAN AĞIZA İLETİŞİM VE PAZARLAMA(ağızdan ağza iletişimin tanımı ve özellikleri, internetin rolü) AMACA YÖNELİK PAZARLAMA(Amaca yönelik pazarlama tanımı, özellikleri, pazarlama karması, alternatifleri, ağızdan ağza pazarlama süreci) ETKİNLİK PAZARLAMASI(bütünleşik pazarlama iletişimi, pazarlamada halkla ilişkiler, etkinlik pazarlaması kavramı, etkinlik pazarlaması süreci, Türkiye’den örnekler) TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ VE PAZARLAMA(ürün ve hizmet kalitesi tanımları, TKY uygulamaları, kalite ödülleri ve pazarlama) TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİNDE BÜTÜNLEŞME(tedarik zinciri yönetimi) PAZARLAMA İLETİŞİMİ(pazarlama iletişimi ve özellikleri, pazarlama iletişiminin amaçları ve önceliği, genel yararları) SOSYAL PAZARLAMA(sosyal pazarlama nedir, sosyal pazarlamanın amacı, süreç) FRANCHISING(kavramsal olarak franchising, avantajları, dezavantajları, türkiye’den uygulamalar) PAZARLAMA AÇISINDAN ETİK(etik kavramı, etik kavramının sınıflandırılması, pazarlama açısından etik, örnekler)
1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Beyin Fırtınası
4) Bireysel Çalışma
Ödev Notunun Başarıya Oranı |
20% |
---|---|
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
80% |
Toplam |
100% |
Türkçe
İstenmemekte