>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Stratejik Pazarlama UYP104 Zorunlu Yüksek lisans 1 Bahar 6

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Fazilet Burcu ÇAM
Prof. Dr. A. Tansu SAY
Dr. Öğr. Üyesi Duygu FIRAT
Dr. Öğr. Üyesi Şenol HACIEFENDİOĞLU

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Pazarlamanın ve pazarlama anlayışının tarihsel gelişimini anlatır.
2) Pazar çeşitlerinin ve özelliklerini açıklar.
3) Pazarlama karması elemanlarını ve işlevlerini açıklar.
4) Hedef pazar tespiti ve pazar bölümlendirme ilkelerini açıklar.
5) Güncel pazarlama kavramlarını anlatır.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Yüksek Yüksek
2 Yüksek Yüksek Yüksek
3 Yüksek Yüksek Yüksek
4 Yüksek Yüksek Yüksek
5 Yüksek Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Reklam Yönetimi

Dersin İçeriği

Belirlenen amaç doğrultusunda ele alınacak olan konu başlıkları “ pazarlama düşüncesinin gelişimi, pazar odaklılık, stratejik düşünme, stratejik pazarlama planlaması, işletme analizi, sektör ve rekabet analizi, müşteri analizi, pazar fırsatlarının ölçümü ve pazar çekiciliği, yeni pazarlara giriş stratejileri, büyüyen pazarlarda pazarlama stratejileri, olgunlaşmış pazarlarda pazarlama stratejileri, gerileyen pazarlarda pazarlama stratejileri, pazar konumuna göre pazarlama stratejileri, pazarlama stratejilerinin uygulanması ve stratejik kontrol – performans değerlendirmesi” şeklinde sıralanabilir.

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi



Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte