>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Medya ve Tüketim Kültürü ILB115 Seçmeli Yüksek lisans 1 Güz 7

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Selma AKGÜL

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Tüketim kültürünün temel kavramlarını açıklar.
2) Tüketim kültürü ve kuramlarını açıklar.
3) Tüketim kültürü, yaşam tarzı, gündelik hayat ve sembolik tüketim ilişkilerini tanımlar.
4) Tüketim kültürünün tarihsel gelişimini açıklar.
5) Tüketim kültürü ve medya ilişkisinin analizini yapar.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8
Öğrenme Kazanımları
1 Orta Orta Yüksek Düşük Orta Orta Yüksek Yüksek
2                
3                
4                
5                

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Söylem Kuramları

Dersin İçeriği

Bu ders kapsamında, tüketim kültürü kavramı ve tarihsel evreleri; kapitalizmin gelişim sürecinde tüketim kültürü; yaşam tarzları ve medya; fordist dönemde tüketim kültürü; yaşam tarzları ve medya; post-fordist dönemde tüketim kültürü; yaşam tarzları; Debord, Baudrillard ve medyada göstergelerin serüveni; Bourdieu ve sembollerin tüketimi; post-fordist dönemde tüketim kültürü, medya ve boş zaman etkinlikleri; Türkiye’de tüketim kültürü ve medya; Türkiye’de gündelik hayatın dönüşümü ve medya; popüler kültür olarak Türkiye’de tüketim konuları incelenecektir.

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Grup Çalışması
5) Beyin Fırtınası
6) Bireysel Çalışma
7) Problem Çözme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ödev Notunun Başarıya Oranı

20%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

80%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte