>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Medya ve Tüketim Kültürü | ILB115 | Seçmeli | Yüksek lisans | 1 | Güz | 7 |
Prof. Dr. Selma AKGÜL
1) Tüketim kültürünün temel kavramlarını açıklar.
2) Tüketim kültürü ve kuramlarını açıklar.
3) Tüketim kültürü, yaşam tarzı, gündelik hayat ve sembolik tüketim ilişkilerini tanımlar.
4) Tüketim kültürünün tarihsel gelişimini açıklar.
5) Tüketim kültürü ve medya ilişkisinin analizini yapar.
Program Yeterlilikleri | |||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ||
Öğrenme Kazanımları | |||||||||
1 | Orta | Orta | Yüksek | Düşük | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | |
2 | |||||||||
3 | |||||||||
4 | |||||||||
5 |
Yüz Yüze
Yok
Söylem Kuramları
Bu ders kapsamında, tüketim kültürü kavramı ve tarihsel evreleri; kapitalizmin gelişim sürecinde tüketim kültürü; yaşam tarzları ve medya; fordist dönemde tüketim kültürü; yaşam tarzları ve medya; post-fordist dönemde tüketim kültürü; yaşam tarzları; Debord, Baudrillard ve medyada göstergelerin serüveni; Bourdieu ve sembollerin tüketimi; post-fordist dönemde tüketim kültürü, medya ve boş zaman etkinlikleri; Türkiye’de tüketim kültürü ve medya; Türkiye’de gündelik hayatın dönüşümü ve medya; popüler kültür olarak Türkiye’de tüketim konuları incelenecektir.
1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Grup Çalışması
5) Beyin Fırtınası
6) Bireysel Çalışma
7) Problem Çözme
Ödev Notunun Başarıya Oranı |
20% |
---|---|
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
80% |
Toplam |
100% |
Türkçe
İstenmemekte