>

1960 Sonrası Sanatta Yeni İfade Biçimleri-i

Resim

Sosyal Bilimler Enstitüsü
Yüksek lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
1960 Sonrası Sanatta Yeni İfade Biçimleri-i RES101 Seçmeli Yüksek lisans 1 Güz 4

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Safiye BAŞAR

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Popüler Kültür ve Pop Sanat arasındaki ilişkileri kurar. Pop sanata ilişkin eleştiri bilgi becerisi kazanır
2) Modernizmin sanatsal kodlarını ifade eder. Bunların modernizim sonrası süreçte gelişen sanatsal hareketlerle bağlantılarını kurar.
3) Yeni gerçekçilik Fluxus ve kavramsanatı sanatı bilir. Bu başlıklar altında incelenebilecek sanat yapıtlarını karşılaştırmalı olarak yorumlar ve değerlendirir.
4) bu gününün sanatının hangi temeller üzerine inşa edildiğinin farkına varır. Kendi sanatsal ifade dilini oluştururken elde ettiği bilgi ve beceriyi dönüştürür.
5) Beden sanatı ve arazi sanatı, performans, video, süreç sanatı ve feminis sanatı bilir. sanat yapıtlarını karşılaştırmalı olarak yorumlayabilir

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5
Öğrenme Kazanımları
1 Orta Orta Orta Orta Orta
2 Orta Orta Orta Orta Orta
3 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
4 Orta Orta Orta Orta Orta
5 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Önerilen Ders Yoktur

Dersin İçeriği

İkinci dünya savaşı sonrasında ekonomik gelişmelerin paralelinde ortaya çıkan ve resim heykel gibi geleneksel üretim biçimlerinden ayrılan pop sanat, yeni gerçekçilik, beden sanatı, arazi sanatı, performans, kavramsal sanat, video sanatı, dijital sanat gibi tavır ve oluşumları sanatçı manifestoları örnekler üzerinden karşılaştırmalı olarak inceler.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Modernizim ve 1960 öncesi sanatsal kodlar
2) II. Dünya savaşı sonrasında yaşanan ekonomik ve bilimsel gelişmeler paralelinde artan tüketim alışkanlıkları, kültürel dönüşüm: Popüler Kültür ve Pop Sanat  
3) Gerçekliğin yeniden tanımlanmasında değişen referanslar: Yeni Gerçekçilik
4) Yeni bir kültür arayışında devrimci hareket: Fluxus
5) İçerik ve uygulamalarıyla Sanat tanımının sınırlarını zorlayan avangard bir yaklaşım: Kavramsal Sanat  
6) İçerik ve uygulamalarıyla Sanat tanımının sınırlarını zorlayan avangard bir yaklaşım: Kavramsal Sanat  
7) İçerik ve uygulamalarıyla Sanat tanımının sınırlarını zorlayan avangard bir yaklaşım: Kavramsal Sanat  
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Geleneksel malzemenin ötesinde yeni arayışlar- Sanatsal malzeme olarak “Beden”
10) Sanatsal bir malzeme olarak arazi
11) Malzemenin doğayla olan ilişkisindeki dönüşüm: sanatsal bir dil arayışı olarak “süreç  
12) Düşüncenin ete kemiğe büründüğündüğü performanslar
13) Sanatsal bir malzeme olarak Ses ve görüntü kaydı: “Video''  
14) Kendi doğasını keşfeden kadın: Feminist Sanat  
15) Kendi doğasını keşfeden kadın: Feminist Sanat
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Gösteri
5) Grup Çalışması


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

70%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

30%

Sunum/Seminer Hazırlama

2

70%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

30%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte