>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Sanatta Alman Modernizmi I RES121 Seçmeli Yüksek lisans 1 Güz 4

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Mehmet Ertuğrul TUNA

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) 20. yüzyılın ilk yarısındaki Alman sanatının günümüz sanatına etkileri tanır.
2) Yeni Nesnelci sanatçıları ve yapıtlarını tanır.
3) Dönemin sanat ortamını, ve düşünürlerini tanır.
4) Dışavurumculuğun disiplinler arası özelliğini tanır.
5) Dadaizmi tanır.
6) Bauhaus okulunu tanır.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Orta Yüksek Orta Orta
2 Orta Yüksek Orta Orta Yüksek
3 Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek
4 Yüksek Orta Düşük Orta Orta
5 Orta Yüksek Yüksek Orta Orta
6 Yüksek Orta Orta Orta Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

Dışavurumculuk, Dadaizm, Yeni Nesnelcilik, Bauhaus ve Totaliter sanattaki önemli sanat olayları, sanatçılar ve sanat yapıtları

Haftalık Ders İzlencesi

1) Alman sanat tarihine kısa bakış, Gotik, Rönesansda önemli Alman sanatçıları- Albrecht Dürer, Matthias Grünewald, Hans baldung Green, Cranach' lar, Hans Holbein hakkında bilgi derste işlenir.
2) Barok'tan 20 . yüzyıla kadar Alman sanatı,Anton Raphael Mengs, Adolf Von Menzel, Nazarenler, Williem Lieble, Max Slovegt, Max Liebermann, Lovis Corinth hakkında bilgi derste işlenir.
3) 1900 lerde Almanya'nın sanat ortamı, Yabancı etkiler, tepkiler ve yeni oluşumlar derste işlenir.
4) Dışavurumculuk başlangıç-Köprü, Yararlandıkları kaynaklar iilhamları, reddettikleri, gruba karşı tepkiler derste işlenir.
5) Ernst ludwig Kirchner, Max Pechstein, Erich Hechel, Gurubun öncüleri, sanat görüşleri, yapıtları derste işlenir.
6) Diğer Köprü üyeleri Emil Nolde, Otto Mueller, Cuno Amiet, sanat görüşleri, yapıtları derste işlenir.
7) Ren dışavurumculuğu ve bağamsız sanatçılar derste işlenir.
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Mavi Atlı, Köprüden farkları, Önemli sanatçıları, Vassily Kandinsky, Franz Marc, Auguste Macke, Alfred Kubin sanat görüşleri, ve yapıtları derste işlenir.
10) Alman imparatorluğunun yıkılışından sonra kurulan Weimar Cumhuriyeti, Dışavurumculuğun etkisini kaybetmeğe başlaması, Weimar Cumhuriyetinin sanatı Yeni nesnelcilik derste işlenir
11) Dada ve sanatta Birinci Dünya Savaşının karşı sanat hareketleri derste işlenir.
12) Yeni Nesnelci sanatcılar, Georg Grosz, Otto Dix, Max Beckmann, Veristler ve Sihirli Gerçekçiler derste işlenir.
13) Bauhaus Okulu, Okulun eğitmenleri , sanat yapıtları ve günümüze etkileri derste işlenir.
14) Nazi iktidarı, Propaganda ve totaliter sanat, Totaliter Sanat örnekleri derste işlenir.
15) Günümüz Alman Sanatı derste işlenir.
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Gösteri
5) Grup Çalışması


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

30%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

50%

Ödev

1

20%

Sunum/Seminer Hazırlama

1

30%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte