>

Kamusal Alanda Sanat Pratikleri I

Resim

Sosyal Bilimler Enstitüsü
Yüksek lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Kamusal Alanda Sanat Pratikleri I RES131 Seçmeli Yüksek lisans 1 Güz 4

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Nilgün ŞENER

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Kamusal alan ve tanımı üzerinden tartışma
2) Galeriler ve müzelerin sanatsal kurumlar olarak çağdaş sanat içinde ki konumları
3) Yapıtın kamusal mekan da açığa çıkışı ve sanat yapıtları üzerinden örneklerin tartışılması
4) Dada ve Marcel Duchamp sonrası, sanata dair süreçler
5) Performans, Happening, Arazi Sanatı, Beden Sanatı, Feminist Sanat, Yeryüzü Sanatı, Arte Povera, Aksiyon, heykelin/sanat nesnesinin çevresiyle ve toplumla kurduğu ilişkiler

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
2 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
3 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
4 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
5 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

yok

Dersin İçeriği

Kamusal sanatın tarihsel sürecinin ele alınması ve yapıt mekânda sanatın yeni algısı ve dönüşümünün sorgulamalarının yapılması

Haftalık Ders İzlencesi

1) Kamusal alan ve tanımı üzerinden tartışma.
2) Galeriler ve müzelerin sanatsal kurumlar olarak çağdaş sanat içindeki konumları
3) Yapıtın kamusal mekanda ortaya çıkışı ve sanat yapıtları üzerinden örneklerin tartışılması
4) Dada ve Marcel Duchamp sonrası dönemde sanata dair süreçler
5) Performans, Happening, Arazi Sanatı, Beden Sanatı, Feminist Sanat, Yeryüzü Sanatı, Arte Povera, Aksiyon, heykelin/sanat nesnesinin çevresiyle ve toplumla kurduğu ilişkiler
6) Kent ve kamusal mekanı kullanan uluslararası etkinlikler olarak bienaller.
7) Kent ve kamusal mekanı kullanan uluslararası etkinlikler olarak bienaller
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Esra ersen, Gülsün Karamustafa, Cevdet Erek,ODA PROJESİ (Özge Açıkkol, Güneş Savaş ve Seçil Yersel den oluşan sanatçı kolektifi), gibi sanatçılar ve çalışmaları üzerine tartışma
10) Seçili bir kamusal mekanı kullanarak iş üretimine dair öğrenci çalışmaları
11) Öğrencilerle birebir görüşme; üretilen fikirler ve bunlara dair öneriler üzerinden tartışma
12) Birebir görüşme; üretilen fikirler ve bunlara dair öneriler üzerinden tartışma
13) Çalışmaların uygulama aşamasında, nicelik ve nitelik açısından tutarlı bir süreci izlemesine dönük değerlendirmeler
14) Sergi ve sunum
15) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- İLİŞKİSEL ESTETİK, Nicolas Bourriaud, Bağlam Yayınları Theoria Dizisi, 2005
2- POSTPRODÜKSİYON, Nicolas Bourriaud, Bağlam Yayınları Theoria Dizisi, 2004
3- OLASILIKLAR, DURUŞLAR, MÜZAKERE/GÜNCEL SANATTA KAMUSAL ALAN TARTIŞMALARI, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, Kasım 2007
4- KAMUSAL ALAN VE GÜNCEL SANAT, İstanbul Bilgi Üniversitesi yayınları, 2006/2007
5- GENİŞLEYEN DÜNYADA SANAT, KENT VE SİYASET:9, İstanbul kültür Sanat Vakfı, 2005
6- KAMUSAL ALAN, Meral Özbek, İstanbul: Hil Yayınları, 2004
7- BEYAZ KÜPÜN İÇİNDE/ Galeri Mekanının İdeolojisi, Brian O Doherty , Sel Yayıncılık, Birinci Baskı, 2010
8- ZERRİN İREN BOYNUDELİK. YENİ TİP KAMUSAL SANAT ÜZERİNE BİR SÖYLEŞİ, Sanat Dünyamız (Kış 2006): 218-25
9- BURADAN ÇOK UZAKTA BİR KAMUSAL ALAN PROJESİ, Zühal Baysar, Sanat Dünyamız 99, (Yaz 2006):161-67

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Gösteri
6) Model Yapma
7) Grup Çalışması
8) Beyin Fırtınası
9) Bireysel Çalışma
10) Proje Temelli Öğrenme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

40%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Proje

1

40%

Alan Çalışması

2

60%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte