>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Kamusal Alanda Sanat Pratikleri I | RES131 | Seçmeli | Yüksek lisans | 1 | Güz | 4 |
Doç. Dr. Nilgün ŞENER
1) Kamusal alan ve tanımı üzerinden tartışma
2) Galeriler ve müzelerin sanatsal kurumlar olarak çağdaş sanat içinde ki konumları
3) Yapıtın kamusal mekan da açığa çıkışı ve sanat yapıtları üzerinden örneklerin tartışılması
4) Dada ve Marcel Duchamp sonrası, sanata dair süreçler
5) Performans, Happening, Arazi Sanatı, Beden Sanatı, Feminist Sanat, Yeryüzü Sanatı, Arte Povera, Aksiyon, heykelin/sanat nesnesinin çevresiyle ve toplumla kurduğu ilişkiler
Program Yeterlilikleri | ||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
Öğrenme Kazanımları | ||||||
1 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
2 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
3 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
4 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
5 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek |
Yüz Yüze
Yok
yok
Kamusal sanatın tarihsel sürecinin ele alınması ve yapıt mekânda sanatın yeni algısı ve dönüşümünün sorgulamalarının yapılması
1- İLİŞKİSEL ESTETİK, Nicolas Bourriaud, Bağlam Yayınları Theoria Dizisi, 2005
2- POSTPRODÜKSİYON, Nicolas Bourriaud, Bağlam Yayınları Theoria Dizisi, 2004
3- OLASILIKLAR, DURUŞLAR, MÜZAKERE/GÜNCEL SANATTA KAMUSAL ALAN TARTIŞMALARI, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, Kasım 2007
4- KAMUSAL ALAN VE GÜNCEL SANAT, İstanbul Bilgi Üniversitesi yayınları, 2006/2007
5- GENİŞLEYEN DÜNYADA SANAT, KENT VE SİYASET:9, İstanbul kültür Sanat Vakfı, 2005
6- KAMUSAL ALAN, Meral Özbek, İstanbul: Hil Yayınları, 2004
7- BEYAZ KÜPÜN İÇİNDE/ Galeri Mekanının İdeolojisi, Brian O Doherty , Sel Yayıncılık, Birinci Baskı, 2010
8- ZERRİN İREN BOYNUDELİK. YENİ TİP KAMUSAL SANAT ÜZERİNE BİR SÖYLEŞİ, Sanat Dünyamız (Kış 2006): 218-25
9- BURADAN ÇOK UZAKTA BİR KAMUSAL ALAN PROJESİ, Zühal Baysar, Sanat Dünyamız 99, (Yaz 2006):161-67
1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Gösteri
6) Model Yapma
7) Grup Çalışması
8) Beyin Fırtınası
9) Bireysel Çalışma
10) Proje Temelli Öğrenme
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı |
40% |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
||||||||||||
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
60% |
|||||||||||
Toplam | 100% |
Türkçe
İstenmemekte