>

Eğitim Kurumlarının İç Mekan Tasarım İlkeleri

İç Mimarlık

Sosyal Bilimler Enstitüsü
Yüksek lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Eğitim Kurumlarının İç Mekan Tasarım İlkeleri ICM129 Seçmeli Yüksek lisans 1 Güz 4

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Didem ERTEN BİLGİÇ

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Çocuğun gelişim evreleri hakkında bilgi sahibi olur.
2) Mekan tasarımını etkileyen çocuk gelişimlerinin bilir.
3) okul öncesi eğitimin önemini kavrar
4) Montessori, Reggio Emilia, Waldorf ve Dewey eğitimlerinin iç mekan tasarımlarına etkilerinin bilir.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8
Öğrenme Kazanımları
1   Yüksek            
2                
3 Yüksek              
4                

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

iç mimari tasarım 1-2-

Dersin İçeriği

Derste, kullanıcı profilini iyi tanımak açısından okul öncesi dönemden başlayarak her açıdan çocuk gelişimlerinin incelenmesi; Dünya çapında isim yapmış eğitim kuramcılarının geliştirdikleri eğitim kuramlarının incelenmesi ve toplanan bu verilere göre örnek olarak seçilen bir eğitim kurumunun iç mekan tasarımının sorgulanması ve çözüm önerilerinin geliştirilmesi çalışılacaktır.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Çocuk gelişimlerine genel bakış, mekan tasarımını etkileyen çocuk gelişimlerinin belirlenmesi
2) Mekan tasarımını etkileyen çocuk gelişimlerinin belirlenmesi ve mekansal karşılıklarının teorik analizi.
3) Mekan tasarımını etkileyen çocuk gelişimlerinin belirlenmesi ve mekansal karşılıklarının eskiz çizimleri ile analizi.
4) Mekan tasarımını etkileyen çocuk gelişimlerinin belirlenmesi ve mekansal karşılıklarının eskiz çizimleri ile analizi.
5) Tercih edilirliği bakımından uygulanan eğitim kuramlarının irdelenmesi
6) Montessori eğitim kuramı ve mekansal karşılıklarının analizi
7) Montessori eğitim kuramı ve mekansal karşılıklarının analizi
8) ARASINAV
9) Montessori eğitim kuramı ve mekansal karşılıklarının analizi
10) Reggio Emilia eğitim kuramı ve mekansal karşılıklarının analizi.
11) Reggio Emilia eğitim kuramı ve mekansal karşılıklarının analizi.
12) Waldorf eğitim kuramı ve mekansal karşılıklarının analizi.
13) Waldorf eğitim kuramı ve mekansal karşılıklarının analizi.
14) Waldorf eğitim kuramı ve mekansal karşılıklarının analizi.
15) Dewey eğitim kuramı ve mekansal karşılıklarının analizi.
16) Eğitim kuramlarının benzer ve farklı yanlarının analizi.

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Beyin Fırtınası
5) Proje Temelli Öğrenme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

40%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

60%

Ödev

2

40%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte