>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Edebi Eserlerde Mekânsal Çözümlemeler | ICM128 | Seçmeli | Yüksek lisans | 1 | Bahar | 4 |
Doç. Dr. Sibel DEMİRARSLAN
1) Multidisipliner ve interdisipliner bakış açısı ve analiz becerisi kazanabilmek
2) Sanat alanları hakkında genel bilgilere sahip olur
3) Edebi eserlerde interdisipliner yaklaşımı algılar, hedeflerini anlar
4) Edebi eserlerde, yazın alanında mekan kullanımı, tasviri üzerinden iç mimarlığın ve iç mimarların yapabilecekleri
5) Farklı yazın türleri hakkında bilgi sahibi olmak
6) Kitle iletişim aracı olarak edebi eserleri iç mimari disiplini çerçevesinde çözümler
7) Edebiyat ve iç mimarlık disiplini ilişkisini kurmayı ve okumayı öğrenir Edebi eser çözümlemesini kendi disiplini çerçevesinde yapar
8) Yazın dalında farklı örnek okumalar üzerinden Kültür-mekan ilişkisini fark eder
9) İç mimarlıkla ilgili yetkinlik bağlamında meslek, yetki, sorumluluk alanı konularında farklı bakış açılarına sahip olabilmek
10) İç mimarlığın diğer alan ve disiplinlerde yer alma biçimini ayırt eder. Tasarım becerisini geliştirir.
11) Analiz yapabilme
12) Sanat ve mekan ilişkisinde tasarım, analiz, karar, değerlendirme, bulgulara erişme
13) İç mimarlıkla ilgili yetkinlik bağlamında meslek, yetki, sorumluluk alanı konularında farklı bakış açılarına sahip olabilmek
14) Edebi eser çözümlemesini kendi disiplini çerçevesinde yapar. Farklı okumalar ile tasarımcı kimliğinin gelişimine katkı sağlar
15) Kültürlerarası, zamanlar arası okumaların sunacağı bilgi zenginliğine erişmenin yolunu öğrenir.
Program Yeterlilikleri | |||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ||
Öğrenme Kazanımları | |||||||||
1 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
2 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | |
3 | Orta | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
4 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
5 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
6 | |||||||||
7 | |||||||||
8 | Yüksek | ||||||||
9 | Yüksek | ||||||||
10 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | ||
11 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | |
12 | Orta | Yüksek | Düşük | Orta | Düşük | Orta | Orta | Yüksek | |
13 | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |||
14 | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | ||
15 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek |
Yüz Yüze
Yok
-
Edebi yazın alanında mekân kurgusu ve anlatıları ile öne çıkan tüm dönem her tür eserler üzerinden, iç mimarlık disiplini bağlamında okuma ve çözümlemeler yapabilme, elde edilen bilgilerle akademik gelişme sağlayabilme
1- İncelemek üzere belirlenen seçki eserler
1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Beyin Fırtınası
6) Altı Şapka Metodu
7) Örnek Olay
8) Bireysel Çalışma
9) Problem Çözme
Ödev Notunun Başarıya Oranı |
40% |
---|---|
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
60% |
Toplam |
100% |
Türkçe
İstenmemekte