>

Edebi Eserlerde Mekânsal Çözümlemeler

İç Mimarlık

Sosyal Bilimler Enstitüsü
Yüksek lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Edebi Eserlerde Mekânsal Çözümlemeler ICM128 Seçmeli Yüksek lisans 1 Bahar 4

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Sibel DEMİRARSLAN

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Multidisipliner ve interdisipliner bakış açısı ve analiz becerisi kazanabilmek
2) Sanat alanları hakkında genel bilgilere sahip olur
3) Edebi eserlerde interdisipliner yaklaşımı algılar, hedeflerini anlar
4) Edebi eserlerde, yazın alanında mekan kullanımı, tasviri üzerinden iç mimarlığın ve iç mimarların yapabilecekleri
5) Farklı yazın türleri hakkında bilgi sahibi olmak
6) Kitle iletişim aracı olarak edebi eserleri iç mimari disiplini çerçevesinde çözümler
7) Edebiyat ve iç mimarlık disiplini ilişkisini kurmayı ve okumayı öğrenir Edebi eser çözümlemesini kendi disiplini çerçevesinde yapar
8) Yazın dalında farklı örnek okumalar üzerinden Kültür-mekan ilişkisini fark eder
9) İç mimarlıkla ilgili yetkinlik bağlamında meslek, yetki, sorumluluk alanı konularında farklı bakış açılarına sahip olabilmek
10) İç mimarlığın diğer alan ve disiplinlerde yer alma biçimini ayırt eder. Tasarım becerisini geliştirir.
11) Analiz yapabilme
12) Sanat ve mekan ilişkisinde tasarım, analiz, karar, değerlendirme, bulgulara erişme
13) İç mimarlıkla ilgili yetkinlik bağlamında meslek, yetki, sorumluluk alanı konularında farklı bakış açılarına sahip olabilmek
14) Edebi eser çözümlemesini kendi disiplini çerçevesinde yapar. Farklı okumalar ile tasarımcı kimliğinin gelişimine katkı sağlar
15) Kültürlerarası, zamanlar arası okumaların sunacağı bilgi zenginliğine erişmenin yolunu öğrenir.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
2 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek
3 Orta Orta Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
4 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
5 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
6                
7                
8 Yüksek              
9 Yüksek              
10 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek  
11 Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Orta Yüksek
12 Orta Yüksek Düşük Orta Düşük Orta Orta Yüksek
13   Orta Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek  
14   Yüksek Orta Yüksek Orta Orta Yüksek Yüksek
15 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

-

Dersin İçeriği

Edebi yazın alanında mekân kurgusu ve anlatıları ile öne çıkan tüm dönem her tür eserler üzerinden, iç mimarlık disiplini bağlamında okuma ve çözümlemeler yapabilme, elde edilen bilgilerle akademik gelişme sağlayabilme

Haftalık Ders İzlencesi

1) Gerçek Mekan ve anlatı mekan
2) Edebi yazılı eser kavramı
3) Kavramların irdelenmesi
4) Romanda mekan kavramı/ genel bilgi
5) Romanda eserlerde mekan kavramı/ çözümleme
6) Mekan kavramı/ tartışma / örneklendirme
7) Romanda mekan kavramı/ tartışma / örneklendirme
8) Ara sınav/Ara teslim/Değerlendirme
9) Öyküde mekan kavramı/ tartışma / örneklendirme
10) Öyküde mekan kavramı/ örnek seçimi irdeleme / çözümlemeler
11) Şiirde mekan
12) Öğrenci temelli özelleştirilmiş okumalar / Metin oluşturma-Sonuç kararları
13) Öğrenci temelli özelleştirilmiş okumalar / Metin oluşturma-Sonuç kararları
14) Tartışma, değerlendirme, bulgular
15) Tartışma, değerlendirme, bulgular

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- İncelemek üzere belirlenen seçki eserler

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Beyin Fırtınası
6) Altı Şapka Metodu
7) Örnek Olay
8) Bireysel Çalışma
9) Problem Çözme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ödev Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte