>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
İç Mimarlıkta Detay Tasarımı ICM139 Seçmeli Yüksek lisans 1 Güz 4

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Sibel DEMİRARSLAN

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Tasarımda detay-bütün ilişkisini analiz eder, kavrar.
2) Doğru çözümlenmiş detay/lar/ın işlevsellik, beklentilerin giderilmesi, sürdürülebilirlik, çevreyle dost olma, ekonomik sonuçlar elde etme, konforlu ve sağlıklı, güvenilir mekanlar oluşturmadaki ana unsur olduğunu fark eder.
3) Doğru detaylandırmanın parametrelerini ayırt eder.Kaliteyi hedefler. Standardizasyon ve mevzuatı takip ederek kabul edilebilir küresel detay çözümlerine ulaşmanın yollarını kavrar.
4) Çizgi ile düşünme ve teknik resim kuralları ile ifade etmenin önemini bilir.
5) Islak hacim, tesisat ve su ile ilgili ürünlerde detaylandırma
6) Malzeme tasarım ilişkisi
7) Sabit ve hareketli tefriş ögeleri, kaba yapı-ince yapı-tesisat-yalıtım birlikteliği, işlevsel ve/veya esnek tasarımlar yapabilme, kültür ögeleri, yerel/yöresel veya küresel ölçekte beklentilere uyumluluk

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Düşük Orta Orta
2 Yüksek Yüksek Yüksek Orta Orta Düşük Orta Düşük
3 Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Düşük Düşük Düşük
4 Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Düşük Orta Düşük
5 Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Düşük Orta Düşük
6 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Düşük Orta Düşük
7 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Düşük Orta Orta

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

İç mimarlıkta çevre, mimari ve diğer bağlam unsurlarını da göz önünde bulundurmak üzere, parçadan bütüne veya bütünden parçaya, tümevarım veya tümdengelim yöntemini değerlendirerek, göstergebilim yöntemini veya gerekecek olan diğer araştırma yöntemlerini; tasarım dili ve bütünlüğünün sürdürülebilirliğinin sağlanabilmesi, işlev, malzeme ve detay ilişkisinin kurgulanabilmesi, çok işlevli/esnek tasarımlar, sonuç ürün için müşteri memnuniyetinin sağlanması, estetik, yenilikçi, ekonomik, doğayla dost fikirlere erişilebilmesinin yol ve yöntemlerinin kavratılması, akademik gelişme sağlamak ve uygulamaya yönelik hızlı ve verimli düşünme biçimleri elde edebilmek amacıyla detay ve bütün çerçevesinde uygulanabilir olması için teknik tasarım bilgilerinin verilmesi

Haftalık Ders İzlencesi

1) Kavramlar ve Terminoloji. Çevre, kent/yapı/bina/mekan/iç mekanı oluşturan doğal ve yapay unsurlar
2) Tasarım parametreleri ve detay gereksinimi
3) Detay tasarımını tanımlayan ve bütünleyen temel işlevlerin tartışılması, parça-bütün ilişkisi, tümden gelim-tüme varım tasarım analizleri
4) Yapı malzemelerinin tasarımdaki yeri, önemi; geleneksel-çağdaş ve ileri teknoloji malzemelerin tasarımdaki yeri, sürdürülebilirlik farkındalığı
5) Detay çözümlemeyi etkileyecek olan parça-bütün ilişkileri
6) Sabit ve hareketli iç mekân ögeleri ve tasarımları, ıslak hacim farkındalığı, ürünler, aksesuarlar vd.
7) İmalat için detaylandırma ve seri üretim ürünlerin detaylandırılması, farkı ve özellikleri
8) Ara sınav-Değerlendirme
9) Birleştirme-bağlama-ekleme-bir araya getirme yol ve yöntemleri(örneğin, bina:kaba yapı, ince yapı, tesisat ve sabit ya da hareketli tefriş ögelerinde tek veya birlikte çözümlemeler için)
10) Küreselleşen ve gereksinimlerin değiştiği dünyada zamansız detay çözümleri ön görüleri, çağdaş malzeme-çağdaş tasarım için uygun detaylandırma ön görüleri, analiz-öneri-tartışma
11) Belirlenecek örnekler üzerinden analizler yapılması
12) Detay-performans ilişkisi
13) Mevcut detayların değerlendirilmesi ile iyileştirilme önerilerinin geliştirilmesi
14) Gelecek öngörüleri bağlamında inovatif detay çözümlemeleri
15) Farklı tasarım akımlarına uygun detayların farklılıklarını oluşturacak parametrelerin belirlenmesi

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Literatürde yer alan iç mimarlık, mekan, detaylar, malzeme ve öğrenmeye destek olabilecek içerikteki içerikli tüm kitaplar
2- Bilimsel makaleler
3- Ders kapsamında ele alınabilecek örnek projeler
4- Sektörel dergiler

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Gösteri
6) Model Yapma
7) Grup Çalışması
8) Beyin Fırtınası
9) Örnek Olay
10) Bireysel Çalışma
11) Problem Çözme
12) Proje Temelli Öğrenme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ödev Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte