>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Neoliberal Küreselleşme Çağında Mimarlık ve Kent | ICM138 | Seçmeli | Yüksek lisans | 1 | Bahar | 4 |
Dr. Öğr. Üyesi Özden Senem EROL
1) Çağdaş mimarlık dönemindeki ün yapmış mimar ve tasarımcıların neoliberal düşünceyle işbirliğini açığa çıkarmaktır.
2) Günümüzdeki eğitim, kültür, ticaret ve çalışma alanlarına ait mimari projeleri eleştirel bir yaklaşımla incelemektir.
3) Çağdaş mimarlığa ait mekan pratiklerinin neoliberal özne biçimlerini oluşturma rolünü incelemektir.
Program Yeterlilikleri | |||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ||
Öğrenme Kazanımları | |||||||||
1 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
2 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
3 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek |
Yüz Yüze
Yok
Modern Mimarlık Tarihine Ulusötesi Bakmak
Dersin içeriğinde sunulan okuma önerileri çağdaş mimarlık ortamını öğrencinin eleştirel biçimde değerlendirebilmesini sağlamakta ve sınıf içi tartışma ortamının zeminini oluşturmaktadır. Ders; yürütücünün vereceği seminerler ve okumalar bağlamında geliştirilecek, öğrencilere bu kapsamda tartışma konuları paylaştırılacaktır. Ders genel olarak üç temel noktaya odaklanmaktadır; farklı proje konularının piyasayla ilişkisi, mekanın neoliberal özne üretimi ve otoriter kentleşme olgusunun karşısında oluşan direniş mekanları ve dahilindeki performatif pratikler.
1- 1- Cupers, K., Mattsson, H. and Gabrielsson, C. (2020). Neoliberalism on the ground: Architecture and transformation from the 1960s to the present. Pittsburgh, PA: University of Pittsburgh Press. 2- Marcuse, P. And R. Van Kepmen (eds) (1999). Globalizing Cities: Is there a New Spatial Order?, Blackwell: Oxford 3- Harvey, D. (1990). The Condition of Postmodernity. Blackwell:Oxford Mingione, E. (Ed), Urban Poverty and Underclass, 1996. 4- Pallasmaa, J. (2005). The Eyes of the Skin, Architecture and the Senses. John Wiley and Sons.
1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Gösteri
6) Model Yapma
7) Rol Yapma
8) Grup Çalışması
9) Benzetim
10) Beyin Fırtınası
11) Altı Şapka Metodu
12) Örnek Olay
13) Laboratuvar/Çalıştay
14) Bireysel Çalışma
15) Problem Çözme
16) Proje Temelli Öğrenme
Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı |
30% |
---|---|
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
70% |
Toplam |
100% |
Türkçe
İstenmemekte