>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Türk Siyasal Hayatı I | SSM523 | Seçmeli | Yüksek lisans | 1 | Güz | 7 |
Prof. Dr. Adem ÇAYLAK
Doç. Dr. Erkan DOĞAN
Doç. Dr. Cengiz SUNAY
1) Türk siyasal yaşamının temel dinamiklerini açıklar.
2) Türkiye siyasetinin tarihini, temel tarihsel figürlerini, siyasal kurumlarını ve önemli kavramlarını analiz eder.
3) Türkiye siyasetini belirleyen sosyo-ekonomik ve kültürel unsurları açıklar.
4) Türk siyasetini sermaye birikim süreci ve toplumsal ve siyasal dönüşümler üzerinden tartışır.
5) Türkiye’nin modernleşme sürecin ilişkin farklı ideolojik yaklaşımları tanımlar.
6) Dinin kamusal alandaki yerini Türk siyasetinin kritik bir problemi olarak tartışır.
7) Türk siyasal sistemini oluşturan temel unsurları anlar.
8) Siyasal sistem ve genel olarak toplumsal yapıyı oluşturan ve etkileyen tarihsel koşullar konusunda bilgilenir.
Program Yeterlilikleri | ||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | ||
Öğrenme Kazanımları | ||||||||||
1 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
2 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
3 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
4 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
5 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
6 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
7 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
8 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek |
Yüz Yüze
Yok
Yok.
Bu dersin temel amacı Türkiye siyasetini anlamada yolunda temel tartışma ve konuları öğrenciye tanıtmaktır. Bu bağlamda kültürel ortam, kurumsal yapı, sosyo politik süreçler ile ülke siyasetini şekillendiren hareket ve gelişmeleri izlemeye özel bir dikkat harcanacaktır. Türkiye’de yapılamakta olan bu türden bir kolektif çalışmada, öğrencinin sosyal çevreden edindiği bilgi ve gözlemi sürece katarak geleneksel öğrenme-öğretme araçlarının sınırlarını genişletmesi beklenmektedir. Bu bağlamda, öğretim üyesi tarafından verilen ve programlanmış okumalara dayandırılan tartışmaların öğrencinin bilgi ve deneyimini aktardığı sınıf içi tartışmalarla zenginleştirilmesi özel bir önem taşımaktadır.
Türkçe
İstenmemekte