>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Türk Siyasal Hayatı I SSM523 Seçmeli Yüksek lisans 1 Güz 7

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Adem ÇAYLAK
Doç. Dr. Erkan DOĞAN
Doç. Dr. Cengiz SUNAY

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Türk siyasal yaşamının temel dinamiklerini açıklar.
2) Türkiye siyasetinin tarihini, temel tarihsel figürlerini, siyasal kurumlarını ve önemli kavramlarını analiz eder.
3) Türkiye siyasetini belirleyen sosyo-ekonomik ve kültürel unsurları açıklar.
4) Türk siyasetini sermaye birikim süreci ve toplumsal ve siyasal dönüşümler üzerinden tartışır.
5) Türkiye’nin modernleşme sürecin ilişkin farklı ideolojik yaklaşımları tanımlar.
6) Dinin kamusal alandaki yerini Türk siyasetinin kritik bir problemi olarak tartışır.
7) Türk siyasal sistemini oluşturan temel unsurları anlar.
8) Siyasal sistem ve genel olarak toplumsal yapıyı oluşturan ve etkileyen tarihsel koşullar konusunda bilgilenir.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
2 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
3 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
4 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
5 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
6 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
7 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
8 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Yok.

Dersin İçeriği

Bu dersin temel amacı Türkiye siyasetini anlamada yolunda temel tartışma ve konuları öğrenciye tanıtmaktır. Bu bağlamda kültürel ortam, kurumsal yapı, sosyo politik süreçler ile ülke siyasetini şekillendiren hareket ve gelişmeleri izlemeye özel bir dikkat harcanacaktır. Türkiye’de yapılamakta olan bu türden bir kolektif çalışmada, öğrencinin sosyal çevreden edindiği bilgi ve gözlemi sürece katarak geleneksel öğrenme-öğretme araçlarının sınırlarını genişletmesi beklenmektedir. Bu bağlamda, öğretim üyesi tarafından verilen ve programlanmış okumalara dayandırılan tartışmaların öğrencinin bilgi ve deneyimini aktardığı sınıf içi tartışmalarla zenginleştirilmesi özel bir önem taşımaktadır.

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi



Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte