>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Reklam EIS147 Seçmeli Yüksek lisans 1 Güz 6

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Ümit ALNIAÇIK

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Pazarlama iletişimi açısından reklamın önemini kavrar.
1) Pazarlama iletişimi açısından reklamın önemini kavrar.
2) Reklam ortamlarını tanır.
2) Reklam ortamlarını tanır.
3) Reklam kampanyası planlayabilir.
3) Reklam kampanyası planlayabilir.
4) Reklamcılıktaki yeni eğilimlerin öneminin farkında olur.
4) Reklamcılıktaki yeni eğilimlerin öneminin farkında olur.
5) Reklamcılıkla ilgili kurum ve kuruluşları tanır.
5) Reklamcılıkla ilgili kurum ve kuruluşları tanır.

Program Yeterliliği İlişkisi

Bölümün/programın program yeterlilikleri sistemde olmadığından ilişkilendirme işlemi yapılamamıştır.

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Pazarlama Yönetimi

Dersin İçeriği

Reklamın tarihsel gelişimi, reklam kavramı, reklamın özellikleri, işlevleri ve türleri, pazarlama bileşeni olarak reklam, reklam karar süreçleri, reklam bütçesi, reklam ajanslarının işlevleri, özellikler ve faaliyet alanları, reklam ajansı organizasyonu, reklam kampanyaları, reklam üretimi, reklam ortam ve araçları, medya planlaması kavramı, aşamaları ve stratejileri, reklam etkinliğinin ölçülmesi ve değerlendirilmesi, reklam etiği (ekonomik ve toplumsal eleştiriler).

Haftalık Ders İzlencesi

1) Dersin Tanıtımı • Kapsamı • Gerekçesi • Önemi • Kural ve Gerekleri Temel Kavramlar • İletişim, pazarlama iletişimi ve reklama ilişkin temel kavramlar
2) Reklamın Diğer Alanlarla İlişkisi • Pazarlama ve Reklam • Ekonomi ve Reklam • Hukuk ve Reklam • Sosyoloji ve Reklam • Psikoloji ve Reklam • Sosyal Psikoloji ve Reklam • Antropoloji ve Reklam • İstatistik ve Reklam • Sanat ve Reklam Ülkeler ve Reklam Ekolleri • Amerika Birleşik Devletleri • İngiltere • Fransa • Almanya • Japonya • Türkiye
3) Reklam Ortamları ve Özellikleri Yayın Yapan Reklam Ortamları • Radyo • Televizyon Basılı Reklam Ortamları • Gazete • Dergi • Doğrudan Postalama ve Diğer Basılı Reklam Materyalleri
4) Açıkhava Reklam Ortamları Transit Reklam Ortamları İnternet Satış Yeri Reklam Uygulamaları Sinema
5) Reklamın İşleyiş Süreci Geleneksel Etki Modelleri • AIDA Modeli • NAIDAS Modeli • DAGMAR Modeli • Etkiler Hiyerarşisi Modeli • Yeniliklerin Benimsenmesi Modeli • Bilgi İşleme Modeli İlginlik Temelli Modeller • Düşük İlginlik Öğrenme Modeli • FCB Izgarası • Rossiter ve Percy Izgarası Ayrıntılandırma Olasılığı Modeli
6) Reklam Kampanyası Kavramı Reklam Kampanyası Aşamaları • Durum Analizi
7) Reklam Kampanyası Aşamaları • Reklam Amaçlarının Belirlenmesi • Mesaj Stratejinin Belirlenmesi
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Reklam Kampanyası Aşamaları • Medya Planlama Stratejisinin Belirlenmesi • Reklam Bütçesinin Belirlenmesi
10) Reklam Kampanyası Aşamaları • Reklam Etkililiğinin Ölçülmesi
11) Reklamcılıkta Yeni Eğilimler • Uluslararası ve Global Reklamcılık • Kurumsal Sosyal Sorumluluk Kampanyaları ve Kurumsal Reklamcılık • E-Pazarlama ve Reklam • Sözlü Pazarlama ve Reklam • İzinli Pazarlama ve Reklam • Mobil Ticaret/Mobil Pazarlama ve Reklam
12) Reklamcılıkta Yeni Eğilimler • Advergaming • İlişkisel Pazarlama • Deneyimsel Pazarlama • Eğlence Pazarlaması • Yeşil Pazarlama • Gerilla Pazarlama
13) Reklamcılıkla İlgili Kurumlar • Reklam Ajansları • Medya Ajansları
14) Reklamcılıkla İlgili Ulusal ve Uluslararası Sektörel Kuruluşlar
15) Reklamda Etik ve Denetim Mekanizmaları • Etik Kavramı ve Reklamcılıkta Etik • Reklamcılıkla İlgili Denetim Mekanizmaları
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Örnek Olay


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

20%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

80%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte