>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Avrupa İletişim Politikaları GZT125 Seçmeli Yüksek lisans 1 Güz 6

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Betül PAZARBAŞI

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) İletişim araştırmalarında iletişim politikalarına temel yaklaşımları tanır
2) Radyo televizyon işletmeciliğini tartışır
3) Avrupa Birliği’nin kamu hizmeti ve ticari televizyon yayınlarına karşı tutumunu yorumlar.
4) Avrupa Birliği üyesi ülkelerde yayıncılığın gelişim aşamalarını açıklar.
5) Yayıncılığın gelişim aşamalarını çeşitli ülkelerden örnekler vererek karşılaştırır.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Öğrenme Kazanımları
1 Düşük Orta Orta Orta Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta
2 Yüksek Orta Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Orta Orta
3 Yüksek Orta Yüksek Orta Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta
4 Orta Yüksek Orta Orta Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta Orta Orta
5 Orta Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Orta Orta Orta Orta Orta

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Yok

Dersin İçeriği

Radyo televizyon işletmeciliği, Avrupa Birliği’nin kamu hizmeti ve ticari televizyon yayınlarına karşı tutumu, Avrupa Birliği üyesi ülkelerde yayıncılığın geçirdiği evreler, çeşitli ülkelerden örnekler, Avrupa Birliği görsel-işitsel alan ve görsel-işitsel yayın politikaları, program endüstrisinin geliştirilmesi, kültürel farklılığın korunması derste işlenecektir.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Dersin içeriğine ilişkin bilgi verilecektir.
2) İletişim araştırmalarında iletişim politikalarının sorunsallaştırılmasına değinilecektir.
3) İletişim araştırmalarında iletişim politikalarına temel yaklaşımlar anlatılacaktır.
4) Radyo televizyon işletmeciliği anlatılacaktır.
5) Avrupa Birliği’nin kamu hizmeti ve ticari televizyon yayınlarına karşı tutumu anlatılacaktır.
6) İletişim politikalarında dönüşüm süreci: Avrupa ülkeleri anlatılacaktır.
7) İletişim politikalarında dönüşüm süreci: Avrupa ülkelerinde anlatılacaktır.
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Çeşitli ülkelerden örnekler verilecektir.
10) Avrupa Birliği görsel-işitsel alan ve görsel-işitsel yayın politikaları anlatılacaktır.
11) Program endüstrisinin geliştirilmesi hakkında bilgiler verilecektir.
12) Kültürel farklılığın korunması için neler yapılması gerektiği tartışılacaktır.
13) Dersin genel bir değerlendirmesi yapılır.
14) Öğrenci sunumları I
15) Öğrenci sunumları II
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- .

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

20%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

60%

Ödev

1

20%

Sunum/Seminer Hazırlama

1

20%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

80%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte