>

Medya İşletmeciliği ve Yönetimi

Gazetecilik

Sosyal Bilimler Enstitüsü
Yüksek lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Medya İşletmeciliği ve Yönetimi GZT117 Seçmeli Yüksek lisans 1 Güz 6

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Selma AKGÜL
Doç. Dr. Aslı EŞME

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Basın işletmelerinin, örgütsel insan kaynakları yönetimi, finansmanı ve ürün özelliklerini tanımlar.
2) Basın işletmelerinde yönetim işlevlerini anlar ve örgütün çevre ile ilişkisini yorumlar.
3) Medya ekonomi politiğini tanımlar ve neo-liberal eğilimler ile ilişkilendirir.
4) Türkiye ve Dünyada Büyük Basın İşletmelerini listeler, birbirleri ile ilişkilerini karşılaştırır.
5) Küreselleşme kavramını tanımlar ve Türkiye medyasına etkilerini inceler.
6) Türkiye’deki medya endüstrisi alt sektörlerini sınıflandırır ve kritiğini yapar.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Orta Orta Yüksek Yüksek Orta
2 Yüksek Orta Orta Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Orta
3 Yüksek Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Orta Orta Orta Yüksek
4 Yüksek Orta Orta Orta Yüksek Yüksek Orta Yüksek Orta Orta Orta
5 Yüksek Yüksek Orta Orta Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta Orta Orta
6 Orta Orta Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Orta Orta

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Yok

Dersin İçeriği

Medya ekonomisinin kuram ve bileşenlerini öğrenir. Global ekonomileri ve Türkiye ekonomisini anlar, analiz eder. Medya içerik üretim sürecinde teknolojinin rolünü kavrar. Global medya endüstrilerini ve aktörlerini tanır, analiz eder. Türkiye’de medya endüstrisini n işleyişini analiz eder. Türk medya endüstrisinde aktörleri tanır. Medya yapım ve yönetiminin unsurlarını öğrenir.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Dersin amacı ve içeriği konusunda öğrenciler bilgilendirilecek, öğrencilerin dersle ilgili beklenti ve gereksinimleri öğrenilecektir.
2) Kitle İletişim Araçları ve Basın İşletmeciliğinin Türkiye’de ve Dünyada Gelişimi
3) Basın İşletmelerinin Organizasyon Yapıları ve Yönetim Şekilleri – Basın İşletmelerinin Özellikleri, İç ve Dış çevre ile Etkileşimleri
4) Basın İşletmelerinin Organizasyon Yapıları ve Yönetim Şekilleri- Basın İşletmelerinin Organizasyon Yapılarının Tanımlanması
5) Basın İşletmelerinin Yönetim Şekillerinin Değerlendirilmesi
6) Medya Ekonomi Politiği Bağlamında Propanda Yaklaşımı
7) Medyanın Ekonomi Politiği – İletişim Alanında Neo- Liberal Eğilimler
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Küreselleşme, Basın Sermayesinin Yeniden Yapılanma Süreci
10) Medya Endüstrisi- Yoğunlaşma ve Tekelleşme
11) Medya Endüstrisinde Yaşanan Son Gelişmeler, Haber Üretim Süreci ve İstihdam Politikalarına Etkileri.
12) Ulusal ve Uluslararası Haber Ajansları, Uluslararası Medya İşletmeleri
13) Ulusal ve Uluslararası Sinema ve Müzik Endüstrisi
14) Tekelleşme Eğilimi ve Medya İçerikleri
15) Özgür Basın ve Etik İlkeler
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

40%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte