>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Halkla İlişkiler ve Medya GZT113 Seçmeli Yüksek lisans 1 Güz 6

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Aysel ÇETİNKAYA
Doç. Dr. İhsan KARLI

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Halkla ilişkileri açıklar.
2) Halkla ilişkiler aracının seçimi ve medya ile ilişkileri ilişkilendirir.
3) Yazılı basın ve haber bültenini açıklar.
4) Basın bildirisi ve bültenlerinin çeşitleri ve içerik özelliklerini inceler.
5) Halkla ilişkiler ortamı olarak radyoyu ve televizyonu değerlendirir.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Öğrenme Kazanımları
1 Düşük Orta Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta
2 Yüksek Orta Orta Orta Yüksek Orta Orta Yüksek Orta Yüksek Orta
3 Orta Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek
4 Yüksek Orta Yüksek Orta Orta Orta Orta Yüksek Orta Orta Orta
5 Yüksek Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Yüksek Orta Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Yok

Dersin İçeriği

Bu ders kapsamında, halkla ilişkilerin tanımı, önemi, tarihsel gelişimi, halkla ilişkilere ilişkin teoriler, bu teorilerin kullanıldığı çeşitli halkla ilişkiler kampanyaları ve incelenecektir.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Halkla ilişkilerin tanımı, önemi, tarihsel gelişimi anlatılacak.
2) Halkla ilişkilere ilişkin teoriler anlatılacak.
3) Halkla İlişkiler kampanya süreci (dört adım) örnek olaylarla anlatılacak.
4) Halkla ilişkilerinin belli başlı araç ve yöntemleri incelenecek.
5) Halkla ilişkiler yazarlığı (duyuru, bülten, yıllık rapor vb.) anlatılacak.
6) Halkla ilişkilerde kriz yönetimi (proaktif ve reaktif yaklaşım) tartışılacak.
7) Kurum kimliği ve itibarı anlatılacak.
8) Ara sınav
9) Halkla ilişkiler ve medya ilişkileri genel olarak tartışılacak
10) Halkla ilişkilerde medya planlama incelenecek.
11) Halkla ilişkilerde fotoğaf kullanımı tartışılacak.
12) Halkla ilişkiler ve yeni medya (internet, sosyal ağlar vb.) anlatılacak.
13) Basına yönelik bilgilendirici malzemelerin hazırlanması tartışılacak.
14) Kurum içi halkla ilişkilerde medya kullanımı anlatılacak.
15) Genel Değerlendirme
16) Final

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Filiz Balta Peltekoğlu, Halkla İlişkiler Nedir? İstanbul. Beta Yay. 2009.
2- Aydemir Okay/Ayla Okay, Halkla İlişkiler ve Medya. Ankara. Mediacat Yayınları. 2010.
3- İlker Bıçakçı, İletişim ve Halkla İlişkiler. Ankara. MediaCat Yayınları. 2006.
4- Alison Theaker, Halkla İlişkilerin El Kitabı, Ankara. MediaCat Yayınları. 2008.
5- Ders Notları, projeksiyon
6- Lecturer Notes

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Gösteri
5) Grup Çalışması


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

40%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Sunum/Seminer Hazırlama

2

30%

Ödev

2

30%

Ara Sınav

1

40%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte