>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Dil, Söylem ve İdeoloji GZT105 Seçmeli Yüksek lisans 1 Güz 6

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Emel Şerife BAŞTÜRK
Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Selahattin OKUROĞLU

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) İdeoloji, dil ve söylem kavramlarını tanımlar
2) Dil ve ideoloji arasındaki ilişkisiyi açıklar
3) Medyada anlam inşası/üretimini inceler
4) Söylemin denetimi ve söylemsel yeniden üretim tarzlarını inceler
5) İdeolojik yeniden üretimi açıklar
6) Haber metinlerinde söylem analizi ve eleştirel söylem analizi yapar

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Öğrenme Kazanımları
1   Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek
2 Yüksek Orta Orta Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek Orta Orta Yüksek
3 Orta Orta Orta Orta Yüksek Orta Orta Orta Yüksek Orta Orta
4 Orta Yüksek Orta Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Orta
5 Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek
6 Yüksek Orta Orta Orta Orta Orta Orta Yüksek Orta Orta Orta

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Yok

Dersin İçeriği

medyanın söylemi ve özelde de haber söyleminin anlaşılması, medyanın anlam üreten/inşa eden ve mevcut anlamları yeniden kuran bir araç olarak kavranması hedeflenmektedir.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Söylem kuramlarına giriş
2) Söylem çözümleme ekolleri
3) Yapısalcılık, post-yapısalcılık
4) İdeolojiler kuramı
5) Bilgi kuramı
6) Göstergebilim ve söylem çözümleme
7) Genel bakış
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Sınav değerlendirme
10) Ödev seçimi ve tartışma
11) Metinler ve tartışma
12) Öğrenci sunumları
13) Öğrenci sunumları
14) Öğrenci sunumları
15) Son değerlendirme

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Sözen, Edibe (2017). Söylem. İstanbul: Profil.
2- Arkonaç, Sibel A. (2016). Söylem Araştırmaları. İstanbul: Hipernik.
3- Günay, V. Doğan (2013). Söylem Çözümlemesi. İstanbul: Papatya Bilim.
4- Van Dijk, Teun A. (2011). Discourse Studies : A Multidisciplinary Introduction. London: Sage.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

40%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ödev

1

70%

Sunum/Seminer Hazırlama

1

30%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte