>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Dil, Söylem ve İdeoloji | GZT105 | Seçmeli | Yüksek lisans | 1 | Güz | 6 |
Prof. Dr. Emel Şerife BAŞTÜRK
Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Selahattin OKUROĞLU
1) İdeoloji, dil ve söylem kavramlarını tanımlar
2) Dil ve ideoloji arasındaki ilişkisiyi açıklar
3) Medyada anlam inşası/üretimini inceler
4) Söylemin denetimi ve söylemsel yeniden üretim tarzlarını inceler
5) İdeolojik yeniden üretimi açıklar
6) Haber metinlerinde söylem analizi ve eleştirel söylem analizi yapar
Program Yeterlilikleri | ||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | ||
Öğrenme Kazanımları | ||||||||||||
1 | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | ||
2 | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | |
3 | Orta | Orta | Orta | Orta | Yüksek | Orta | Orta | Orta | Yüksek | Orta | Orta | |
4 | Orta | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Orta | |
5 | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | |
6 | Yüksek | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Orta | Yüksek | Orta | Orta | Orta |
Yüz Yüze
Yok
Yok
medyanın söylemi ve özelde de haber söyleminin anlaşılması, medyanın anlam üreten/inşa eden ve mevcut anlamları yeniden kuran bir araç olarak kavranması hedeflenmektedir.
1- Sözen, Edibe (2017). Söylem. İstanbul: Profil.
2- Arkonaç, Sibel A. (2016). Söylem Araştırmaları. İstanbul: Hipernik.
3- Günay, V. Doğan (2013). Söylem Çözümlemesi. İstanbul: Papatya Bilim.
4- Van Dijk, Teun A. (2011). Discourse Studies : A Multidisciplinary Introduction. London: Sage.
1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı |
40% |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
||||||||||||
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
60% |
|||||||||||
Toplam | 100% |
Türkçe
İstenmemekte