>

Medya ve İzleyici / Okuyucu Davranışları

Gazetecilik

Sosyal Bilimler Enstitüsü
Yüksek lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Medya ve İzleyici / Okuyucu Davranışları GZT118 Seçmeli Yüksek lisans 1 Bahar 6

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Selma AKGÜL

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Algı, öğrenme, karar verme sürecini öğrenir.
2) Medya içeriklerinin tüketicisi olan izleyici ve okuyucuların karar verme sürecini açıklar.
3) Medyanın toplumsal, kültürel ve ekonomik yaşam üzerindeki etkilerini inceler.
4) Medya okuryazarlığı kavramını tanıyarak medya mesajlarını algılamanın ve çözümlemenin önemini gösterir.
5) Televizyonun birey ve toplumu yönlendirmedeki etkili bir kitle iletişim aracı olma niteliğini değerlendirir.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Öğrenme Kazanımları
1 Orta Orta Yüksek Yüksek Orta Orta Orta Yüksek Orta   Orta
2 Orta Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Orta Orta Yüksek Orta Orta
3 Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Orta
4 Orta Yüksek Orta Orta Orta Orta Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta
5 Yüksek Orta Orta Yüksek Yüksek Orta Orta Orta Yüksek Orta Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Yok

Dersin İçeriği

İzleyici/okuyucu davranışı, algı, öğrenme, karar verme süreci, izleyici/okuyucu davranışı üzerindeki medya etkisi bu ders kapsamında işlenecektir.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Dersin içeriğine ilişkin bilgi verilecektir.
2) İzleyici/okuyucu davranışı tanımlanacak
3) Algı, öğrenme, karar verme süreci açıklanacak
4) İzleyici/okuyucu davranışı üzerindeki medya etkisi tanımlanacak
5) Medya okuryazarlığı kavramını tanımlanacak
6) Medyanın toplumsal, kültürel ve ekonomik yaşam üzerindeki etkileri incelenecek
7) İzleyici ve okuyucuların satın alma ve seçim davranışları incelenecek
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Mesajı algılamanın ve çözümlemenin önemini açıklanacak
10) Televizyonun birey ve toplumu yönlendirmedeki etkili bir kitle iletişim aracı olma niteliği tartışılacak
11) Konuyla ilgili saha araştırması yapılacak
12) Öğrenciler sunum yapacaklar
13) Medya Okur-yazarlığında yeni yaklaşımlar
14) Medya İzleyici /Okuyucu Davranışları ile Yapılmış Araştırmaların Karşılaştırılması
15) Genel değerlendirme
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

40%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Proje

1

20%

Ara Sınav

1

40%

Ödev

2

20%

Sunum/Seminer Hazırlama

2

20%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte