>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Stratejik Halkla İlişkiler Yönetimi HIT102 Seçmeli Yüksek lisans 1 Bahar 5

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Zeynep Benan DONDURUCU
Doç. Dr. Sevim KOÇER

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Stratejik yönetim kavramının aşamalarını sıralar
2) Stratejik yönetim sürecinin aşamalarını akış şeması halinde oluşturur.
3) Kişi, kurum ve işletmelerin dış ve iç çevre unsurlarını sıralar ve işletmeye etkilerini analiz eder.
4) Kişi, kurum ve işletmeler için amaç, vizyon, misyon bildirgesi oluşturur.
5) İşletmelerde stratejilerin nasıl ve kimler tarafından uygulandığını analiz eder.
6) Örnek işletme ve durumlar için stratejik kontrol süreçleri tasarlar.
7) Örnek işletme ve durumlar için stratejik planlama yapar.
8) Örnek işletmeler ve durumlar için stratejik operasyonlar tasarlar.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Öğrenme Kazanımları
1   Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
2 Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta
3 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Orta Orta Orta Orta
4 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Orta Orta Orta Orta Orta
5                  
6 Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek
7 Orta Yüksek Orta Orta Yüksek Orta Orta Orta Yüksek
8 Yüksek Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

yok

Dersin İçeriği

Stratejik yönetim sürecinin aşamaları teorik ve uygulamalı olarak anlatır. Bu süreç 3 ana bölümde incelenir; Analiz Aşaması, Stratejileri Geliştirme Aşaması ve Uygulama Aşaması. Teorik konulara ek olarak, ülkemizden ve dünyadan örnek olaylar da ders esnasında tartışılır, yazılı veya sözlü olarak sunulur.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Halkla İlişkilerde stratejik yönetimin rolü ve önemi
2) Stratejik Yönetim Süreci şematik olarak çizilerek anlatılacak ve değişik sektörler için örnekler analiz edilecek
3) Dış çevre ve rekabet analizi
4) İç çevre Analizi, İşletme Analizi ve SWOT matrisi
5) Stratejik Yönlendirme, Misyon, Vizyon, Amaç ve Hedef Belirleme
6) Stratejik Yönlendirme, Misyon, Vizyon, Amaç ve Hedef Örnek Olay Çalışması
7) stratejik planlama
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) stratejik operasyonlar: medya ilişkileri, risk yönetimi, algı yönetimi
10) stratejik operasyonlar: kriz yönetimi,
11) stratejik operasyonlar: kurumsal itibar, imaj, kurum kimliği
12) stratejik operasyonlar: lobicilik, olay yönetimi
13) stratejik kontrol: ölçme ve değerlendirme yöntemleri
14) öğrenciler sunumlarını yapar
15) öğrenciler sunumlarını yapar
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- .

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Alıştırma ve Uygulama
4) Grup Çalışması
5) Beyin Fırtınası
6) Bireysel Çalışma
7) Problem Çözme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

30%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte