>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Siyasal İletişim Stratejileri HIT110 Seçmeli Yüksek lisans 1 Güz 5

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Aybike ÖZEL

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Kitle iletişim araçlarının siyasal davranışın şekillenmesinde ve siyasal iletişim uygulamalarındaki rollerini tanır.
2) Siyasal seçim kampanyalarında etkili sonuçlar elde etmek için hangi stratejilerin uygulanması gerektiğini sıralar.
3) Siyasal iletişim sürecinde aktörler ve siyasal iletişim stratejilerinin nasıl belirlendiği, hedef kitle ayrımı, seçmen analizi konularını açıklar.
4) Siyasal seçim kampanyalarında dünyadan ve Türkiye'den örnekler ışığında başarlı ve başarısız seçim kampanyalarını tanır.
5) Kamuoyu araştırmalarının, seçmen tercihlerinde etkis, medyanın kamuoyu araştırmalarında rolü, politik halkla ilişkiler ve reklam uygulamalarını tanır.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Orta Yüksek Yüksek Orta Orta Orta Orta Orta
2 Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek Düşük Orta   Orta
3 Orta Orta Orta Düşük Orta Orta Orta Orta Orta
4 Yüksek Orta Orta Orta Orta Orta Orta Orta Düşük
5 Orta Orta Yüksek Orta Orta Orta Orta Orta Düşük

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Yok

Dersin İçeriği

Siyasal iletişimin aktörleri, siyasal iletişim kampanyaları, siyasal iletişim ve halkla ilişkiler kavramı, siyasal iletişimin diğer disiplinlerle ilişkisi, dünyadan ve Türkiyeden seçim kampanyası örnekleri.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Siyasal iletişim kavramı nedir? Diğer alanlarla ilişkisi nedir?
2) Siyasal iletişim aktörleri neledir, özellikleri nedir?
3) Siyasal iletişim aktörleri ve özellikleri-devam
4) Siyasal iletişim ve kullanılan kitle iletişim araçlarının özellikleri ve amaçları
5) Siyasal halkla ilişkiler ve reklam faaliyetleri, özellikleri, dünyadan ve Türkiye'den örnek uygulamalar
6) Siyasal halkla ilişkiler ve gündem yaratma kuramı
7) Halkla ilişkilerin politik kampanya iletişimiyle ilgili işlevleri
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Medya Yönetimi, İmaj Yönetimi, Parti Örgütünün İç İletişimi, Enformasyon Yönetimi
10) Siyasal seçim kampanyaları ve bir seçim kampanyası hazırlarken uyulması gereken kurallar
11) Seçim kampanyası sürecinde kampanya altyapı çalışmaları; kampanya merkezinin hazırlanması, kampanya yönetiminin oluşturulması, kampanya bütçesinin oluşturulması, kampanyanın takviminin oluşturulması
12) Seçim kampanyası sürecinde kampanya altyapı çalışmaları; kampanya merkezinin hazırlanması, kampanya yönetiminin oluşturulması, kampanya bütçesinin oluşturulması, kampanyanın takviminin oluşturulması - devam
13) Kamuoyu kavramı ve seçim kampanyası süresince kamuoyu araştırmalarının önemi, seçmen analizi ve hedef kitle
14) Dünya'dan ve Türkiye'den dönemsel özelliklerine göre siyasal seçim kampanyaları ve aday konumlandırma stratejileri
15) Güncel politik iletişim tartışmaları
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Grup Çalışması
4) Örnek Olay


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

20%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

80%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte