>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Finansal Halkla İlişkiler HIT113 Seçmeli Yüksek lisans 1 Güz 5

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Nihal TAŞOĞLU

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Finansal iletişim hakkında bilgi sahibi olur.
2) Finansal paydaşları tanır.
3) Finansal ürünleri ve ürünlerin pazarlaması hakkında bilgilenir.
4) Yatırımcı ilişkilerine yön veren dinamikleri tanır.
5) Finansal iletişim araçlarını tanır.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Yüksek Yüksek Orta Orta Orta      
2     Yüksek Orta Orta Orta Orta    
3     Yüksek Orta Orta Orta Orta    
4     Yüksek   Yüksek Yüksek Yüksek    
5     Orta   Orta        

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Pazarlama iletişimi

Dersin İçeriği

Finansal halkla ilişkiler, finansal hedef kitle, yatırımcı ilişkileri, Türkiye’de finansal basın ile sosyal ve finansal paydaşlarla iletişimde kullanılan teknikler dersin içeriğini oluşturmaktadır.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Finans kavramı Finansal ürünler ve hizmetler
2) Finansal halkla ilişkiler Yatırımcı ilişkileri
3) Finansal paydaşlar
4) Finansal iletişim araçları
5) Yıllık rapor hazırlama Yatırımcı toplantıları Finansal basınla ilişkiler
6) İtibar yönetimi ile finansal performans arasındaki ilişki
7) Vize Sınavı
8) Finansal krizlerin yönetilmesi
9) Sermaye piyasası ve düzenleyici kuruluşlar
10) Sosyal sorumluluk ve finansal paydaşlar
11) Basın toplantıları ve road-showlar
12) Yatırımcı ilişkileri açısından devlet kurumları ile özel sektör arasındaki farklılıklar
13) İnternet ve yeni medyanın yatırımcı ilişkilerinde kullanımı
14) Türkiye'de sermaye piyasası ve yatırımcı ilişkileri
15) Gelişmiş ülkelerde sermaye piyasaları ve yatırımcı ilişkileri
16) Final Sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Alison Theaker, Halkla İlişkilerin El Kitabı, İstanbul: MediaCat Yay. 2008
2- Kelly, K.S., Laskin, K.V., & Rosenstein, G.A.(2010). Investor Relations: Two-Way Symmetrical Practice, Journal of Public Relations Research, 22(2):182–208, DOI: 10.1080/10627261003601630
3- Laskin, A.V. (2011). How Investor Relations Contributes to the Corporate Bottom Line, Journal of Public Relations Research, 23(3):302–324, DOI: 10.1080/1062726X.2011.582206

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Model Yapma
6) Rol Yapma
7) Grup Çalışması
8) Örnek Olay
9) Problem Çözme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

20%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

80%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte