>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Halkla İlişkilerde Yaratıcılık ve İnovasyon | HIT114 | Seçmeli | Yüksek lisans | 1 | Bahar | 5 |
Prof. Dr. İdil SAYIMER
Doç. Dr. Banu KÜÇÜKSARAÇ
1) Yaratıcılık kavramını tanımlar, yaratıcılığın kuramsal temellerini bilir.
2) İnovasyon kavramını tanımlar, inovasyonun kuramsal temellerini bilir.
3) Yaratıcılık ve inovasyonun bileşenlerini öğrenir.
4) Halkla ilişkilerde yaratıcılık ve inovasyonun önemini kavrar.
5) Halkla ilişkilerde yaratıcılık ve inovasyonun işlevlerini bilir.
6) Yaratıcı ve inovatif halkla ilişkiler kampanyaları geliştirir.
7) Yaratıcılık ve inovasyonun sosyal-kültürel-ekonomik temellerini bilir.
8) Halkla ilişkileri tanımlar, halkla ilişkilerin oluşum ve gelişimini bilir.
9) halkla ilişkiler paradigmasındaki değişimi bilir.
Program Yeterlilikleri | ||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | ||
Öğrenme Kazanımları | ||||||||||
1 | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | |
2 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | |
3 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | |
4 | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Orta | Yüksek | |
5 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | |
6 | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | Orta | |
7 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | |
8 | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Orta | Yüksek | Yüksek | |
9 | Orta | Yüksek | Yüksek | Orta | Orta | Orta | Orta | Yüksek | Orta |
Yüz Yüze
Yok
yok
Ders kapsamında, halkla ilişkilerde yaratıcılık ve inovasyonun kuramsal temelleri incelenecek olup, halkla ilişkiler kampanyaları üzerinden örnek olay analizleri gerçekleştirilecektir.
1- Küçüksaraç, Banu (2018). Stratejik Halkla İlişkiler Yönetiminde Yaratıcılık ve Yenilik. Umuttepe Yayınevi
2- Küçüksaraç, Banu (2020). "Halkla İlişkilerde Yaratıcı ve Yenilikçi Uygulamalar: Ödüllü Halkla İlişkiler Kampanyaları Üzerinden Bir Analiz" . Veri Görselleştirmeden Haberoyunlara, Gerçeklik Teknolojilerinden Nesnelerin İnternetine: İletişim Çalışmalarında Yaratıcı ve Yenilikçi Uygulamalar, Editör:Eraslan Yayınoğlu Pınar, Küçüksaraç Banu, Literatürk Academia
3- Green, Andy (2010). Creativity in Public Relations. London and Philadelphia: Koganpage, Fourth Edition
1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Örnek Olay
5) Bireysel Çalışma
Ödev Notunun Başarıya Oranı |
50% |
---|---|
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
50% |
Toplam |
100% |
Türkçe
İstenmemekte