>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Halkla İlişkiler Okuryazarlığı HIT129 Seçmeli Yüksek lisans 1 Güz 5

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Banu KÜÇÜKSARAÇ

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Halkla ilişkiler okuryazarlığının anlamı ve kapsamını bilmek
2) Halkla ilişkiler kavram ve pratiğinin farklı anlamlarını bilmek ve tartışmak
3) Sosyo-kültürel ve teknolojik değişimlerin halkla ilişkiler pratiği üzerindeki etkilerini anlamak
4) Halkla ilişkiler pratiğinin güncel örneklerini halkla ilişkiler okuryazarlığı bağlamında tartışabilmek

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Öğrenme Kazanımları
1 Orta Yüksek Orta Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek Orta
2 Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek
3 Yüksek Yüksek Yüksek Orta Yüksek Yüksek Orta Orta Yüksek
4 Orta Yüksek Orta Yüksek Yüksek Orta Yüksek Orta Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Halkla İlişkiler ve Yeni İletişim Teknolojileri

Dersin İçeriği

Bu ders öğrencileri halkla ilişkilere dair toplumsal bir bakış kazandırmak amacıyla halkla ilişkiler kavram ve pratiğine ilişkin farklı bakışlar hakkında bilgilendirmek üzere tasarlanmıştır.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Giriş: Dersin tanıtımı. Okuryazarlık nedir, Halkla ilişkiler okuryazarlığının anlamı ve kapsamı.
2) Halkla ilişkilerin tarihsel gelişim süreci içinde yaygın ve alternatif tanımlamalar. Halkla ilişkilerin diğer alanlarla benzer ve farklı yanları
3) Halkla ilişkiler ve etik
4) Halkla ilişkiler okuryazarlığı bağlamında sektörel analiz: Halkla ilişkiler ve iletişim ajanslarının pratiklerinin incelenmesi
5) Halkla ilişkiler okuryazarlığı bağlamında sektörel analiz: Halkla ilişkiler derneklerinin iletişim pratiklerinin incelenmesi
6) Halkla ilişkiler okuryazarlığı bağlamında STK'lara yönelik analiz: STK'ların iletişim pratiklerinin incelenmesi
7) Halkla ilişkiler okuryazarlığı bağlamında sektörel dergilere yönelik analiz
8) Arasınav
9) Halkla ilişkiler okuryazarlığı bağlamında ulusal basına yönelik analiz
10) Halkla ilişkiler okuryazarlığı bağlamında uluslararası sektörel analiz: Uluslararası halkla ilişkiler ve iletişim ajanslarının pratiklerinin incelenmesi
11) Halkla ilişkiler okuryazarlığı bağlamında uluslararası sektörel analiz: Uluslararası Halkla ilişkiler derneklerinin iletişim pratiklerinin incelenmesi
12) Halkla ilişkiler okuryazarlığı bağlamında sektörel analiz: Halkla ilişkiler bloglarının incelenmesi
13) Halkla ilişkiler okuryazarlığı bağlamında sektörel analiz: Ulusal ve uluslararası halkla ilişkiler ödüllerinin incelenmesi
14) Genel değerlendirme ve tartışma
15) Final sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- W. Timothy and Sheery J. Holladay (2014). It’s not Just PR: Public Relations in Society, Wiley Blackwell, UK
2- W. Timothy and Sheery J. Holladay (2013). Public relations literacy: Developing critical consumers of public relations. Public Relations Inquiry, 2(2) 125–146
3- Peltekoğlu, Filiz Balta (2011). "Halkla İlişkiler Okuryazarı Olabilmek." Halkla İlişkiler ve Reklamın Anatomisi Eleştirel Bir Kavrayış, Ütopya Yayınevi, Ankara.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Örnek Olay
6) Bireysel Çalışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ödev Notunun Başarıya Oranı

20%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

80%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte