>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Bütünleşik Tasarım Yönetimi ITB102 Seçmeli Yüksek lisans 1 Bahar 5

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Neslihan KIYAR
Doç. Dr. İsmail KESKİN

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Tasarımda yaratıcılık, kampanya hazırlığı ve uygulamaları konusunda gelişir.
2) Kampanya amaç ve hedefi, yaratıcı strateji, konsept, reklam metni yazma, slogan, reklam prodüksiyonu, marka inşası ve marka yaratma prensiplerini öğrenir.
3) Kurum kimliğinde özgün olma, ayrışma ve akılda kalıcılık gibi temel kavramları değerlendirir.
4) Marka olma ve pazarlama konularını kavrar.
5) Tasarımın temel prensiplerini uygular.

Program Yeterliliği İlişkisi

Bölümün/programın program yeterlilikleri sistemde olmadığından ilişkilendirme işlemi yapılamamıştır.

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Yok.

Dersin İçeriği

Tasarımda yaratıcılık, grafik tasarım içerisinde; kampanya hazırlığı ve uygulaması. Ürün analizi, pazar araştırması, konumlandırma, pazarlama amaç ve stratejisi, hedef kitle profili, konumlandırması ve analizi, kampanya amaç ve hedefi, yaratıcı strateji, konsept, reklam metni yazma, slogan, reklam prodüksiyonu, marka inşaası, marka yaratma prensipleri, takım halinde ve bireysel kampanya yaratıcı çalışmaları ve uygulamaları, sunum ve değerlendirmeler. Kurum kimliğinde özgün olma, ayrışma ve akılda kalıcılık gibi temel kavramların değerlendirilmesi ve uygulanması.

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Jose M. Parramon, Resimde Renk ve Uygulanışı, İstanbul: Remzi Kitabevi.
2- Mümtaz Işıngör; Erol Eti; Mustafa Aslıer, Resim I : temel sanat eğitimi resim teknikleri grafik resim, Ankara : Türk Tarih Kurumu, 1986
3- İ. Hulusi GÜNGÖR, Temel Tasar, Patates Baskı, 2005
4- Yusuf Baytekin Balcı & Nuran Say, Temel Sanat Eğitimi, İstanbul: Ya-Pa Yayınları, 2000
5- W. Deonna, Sanatta Ritimler ve Kanunlar, İstanbul: Remzi Kitabevi, 1974
6- Grafik Tasarıma yönelik araç gereç.
7- Graphic Design for the equipment.
8- Reklam ve tanıtım amaçlı bütünleşiik tasarım.
9- Integrated design, advertising and promotional purposes.
10- Arasınav ve dönem sonu sınavı.
11- Midterm and final exam.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Beyin Fırtınası
5) Bireysel Çalışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

30%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

70%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte