>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Görsel Algılama ve Reklam Analizleri | ITB111 | Seçmeli | Yüksek lisans | 1 | Güz | 5 |
Doç. Dr. Saadet Zeynep VARLI GÜRER
1) Algıda seçicilik yaklaşımı çerçevesinde görme eyleminin göstergebilimle olan bağıntısını , görme, anlama, ifade etme sürecini psikoloji temelinde pekiştirir.
2) Algı kavramını irdeler.
3) Görsel algı kavramını tanımlar.
4) Göstergebilim araçlarını irdeler.
5) Göstergebilim ögelerini algılar.
Bölümün/programın program yeterlilikleri sistemde olmadığından ilişkilendirme işlemi yapılamamıştır.
Yüz Yüze
Yok
İstenmemekte
Görsel iletişim ve görsel kültür, Göstergebilim'e bakış, Görsel kültür ve mitoloji, Görsel kültür ve sinema, Görsel kültür ve reklamcılık, Görsel kültür ve edebiyat, Görsel kültür ve televizyon, Görsel kültür ve müzik, Görsel kültür ve din, Görsel kültür ve moda.
1- Fatma Erkman Akerson, Göstergebilime Giriş, İstanbul: Multilingual Yabancı Dil Yayınları / Dilbilim Dizisi, 2005
2- Abdulgani Arıkan, Grafik Tasarımda Görsel Algı, Konya: Eğitim Kitabevi - Ders Kitapları, 2008
3- Ümit Parsıl, Görsel Algılama, İstanbul: An Kitap / Algılama Dizisi, 2012
1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı |
40% |
||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
|||||||||||||||
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
60% |
||||||||||||||
Toplam | 100% |
Türkçe
İstenmemekte