>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Görsel Algılama ve Reklam Analizleri ITB111 Seçmeli Yüksek lisans 1 Güz 5

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Saadet Zeynep VARLI GÜRER

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Algıda seçicilik yaklaşımı çerçevesinde görme eyleminin göstergebilimle olan bağıntısını , görme, anlama, ifade etme sürecini psikoloji temelinde pekiştirir.
2) Algı kavramını irdeler.
3) Görsel algı kavramını tanımlar.
4) Göstergebilim araçlarını irdeler.
5) Göstergebilim ögelerini algılar.

Program Yeterliliği İlişkisi

Bölümün/programın program yeterlilikleri sistemde olmadığından ilişkilendirme işlemi yapılamamıştır.

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

Görsel iletişim ve görsel kültür, Göstergebilim'e bakış, Görsel kültür ve mitoloji, Görsel kültür ve sinema, Görsel kültür ve reklamcılık, Görsel kültür ve edebiyat, Görsel kültür ve televizyon, Görsel kültür ve müzik, Görsel kültür ve din, Görsel kültür ve moda.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Görsel algılama nedir?
2) Görsel algılama materyalleri nelerdir?
3) Görsel algı ve gösterge.
4) Gösterge ve iletişim.
5) Gösterge ve iletişime etkileri.
6) Algıda seçicilik ve görsel ögeler.
7) Görsel iletişimde kullanılan gösterge sistemlerinin göstergebilim açısından değerlendirilmesi.
8) Ara sınav/Değerlendirme
9) Görsel algılama ve gösterge bilimi uygulama. (1. grup)
10) Görsel algılama ve gösterge bilimi uygulama. (2. grup)
11) Görsel algılama ve gösterge bilimi uygulama. (3. grup)
12) Görsel algılama ve gösterge bilimi uygulama. (4. grup)
13) Görsel algılama ve gösterge bilimi uygulama. (5. grup)
14) Uygulamaların değerlendirilmesi.
15) Genel Tekrar.
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Fatma Erkman Akerson, Göstergebilime Giriş, İstanbul: Multilingual Yabancı Dil Yayınları / Dilbilim Dizisi, 2005
2- Abdulgani Arıkan, Grafik Tasarımda Görsel Algı, Konya: Eğitim Kitabevi - Ders Kitapları, 2008
3- Ümit Parsıl, Görsel Algılama, İstanbul: An Kitap / Algılama Dizisi, 2012

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

40%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Alan Çalışması

1

20%

Ara Sınav

1

60%

Sunum/Seminer Hazırlama

1

20%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte