>

9. Yüzyıla Kadar Orta Asya'nın Sosyo-ekonomik Tarihi I

Tarih

Sosyal Bilimler Enstitüsü
Yüksek lisans
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
9. Yüzyıla Kadar Orta Asya'nın Sosyo-ekonomik Tarihi I TAR143 Seçmeli Yüksek lisans 1 Güz 7

Öğretim Elemanı Adı

Dr. Öğr. Üyesi Sema ORSOY

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) İslami dönem öncesi Türklerde siyasi yapıyı tanımlar.
2) İslami dönem öncesi Türklerde ekonomik yapıyı tanımlar.
3) İslami dönem öncesi Türklerde geçim kaynaklarını tanır.
4) İslami dönem öncesi Turklerde kültürel yapıyı tanımlar.
5) Türklerde sosyo-ekonomik gelişimi değerlendirir.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek
2 Yüksek
3 Yüksek
4 Yüksek
5 Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Türkçe

Dersin İçeriği

Başlangıçtan 9. Yüzyıla kadar sosyo-ekonomik açıdan Orta Asya tarihi inceleme konusu edilecektir. Bu kapsamda Türklerin, Çinlilerin, Moğolların ve Tibetlilerin ilişkileri işlenecektir.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Türk yurdu
2) Hunlarda siyasi hakimiyet
3) Hunlarda siyasi hakimiyet
4) Hunlarda İdari yapının özellikleri
5) Bozkır ekonomisi ve hayvancılık
6) Hunlarda iktisadi hayat
7) Hunların kültürel özellikleri
8) Ara sınav
9) Göktürklerde siyasi hakimiyet
10) Göktürklerde siyasi hakimiyet
11) Göktürklerde idari yapının özellikleri
12) Göktürklerde iktisadi hayat
13) Göktürklerde hukuk sistemi
14) Hunlarda ve Göktürklerde inanç
15) Genel Tekrar
16) Yarıyıl sonu sınavı

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- Ögel, Bahaeddin, Türk Kültür Tarihine Giriş, 8 cilt, Kültür Bakanlığı, Ankara, 1978
2- Ögel Bahaeddin, Türk Mitolojisi, 2 cilt, Türk Tarih Kurumu, 1987
3- Ligeti, L., Bilinmeyen İç Asya, İstanbul, 1946
4- İzgi, Özkan, Çin Elçisi Wang Yen-te’nın Uygur Seyahatnamesi, Türk Tarih Kurumu, 1989

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Ara Sınav Notunun Başarıya Oranı

20%

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

80%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte