>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Shakespeare ve Tragedya IDE123 Seçmeli Yüksek lisans 1 Güz 7

Öğretim Elemanı Adı

Prof. Dr. Metin TOPRAK
Doç. Dr. Serkan ERTİN
Doç. Dr. Murat KADİROĞLU
Doç. Dr. Berna KÖSEOĞLU
Arş. Gör. Elzem AKSU

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Bu dersin sonunda öğrenciler; 1. Shakespeare öncesi tragedya anlayışı ve Shakespeare'le değişen tragedya anlayışı hakkında bilgi edinmiş ve bunların yansımalarını Shakespeare'in tragedyalarında incelemiş olurlar, 2. "Hamartia" kavramı üzerinde durup bu kavramı Shakespeare'in Hamlet, Macbeth, Othello gibi tragedyalarında tartışmış olurlar.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7 8
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

İstenmemekte

Dersin İçeriği

Giriş olarak Seneca geleneğinde tragedya anlayışı ve Shakespeare öncesi uygulamaları, örnek metinlere göndermeler yapılarak, anlatılır. Bu bağlamda, Shakespeare’in ilk tragedyaları, özellikle Titus Andronicus ve Romeo and Juliet üzerinde durulur. Daha sonra, Aristoteles’in tragedya kuramı bağlamında Shakespeare’in değişen tragedya anlayışı ele alınır ve bu kavramsal geçişi yansıtan Julius Caesar incelenir. Hamartia kavramının temel alındığı ve tragedya kahramanının kişiliğindeki bir ahlaki kusurun oluşturduğu tragedya anlayışını içeren Hamlet, Othello, Macbeth, King Lear, Antony and Cleopatra, ve Coriolanus ayrı ayrı irdelenir.

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi



Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Dersin Eğitim Dili

İngilizce

Mesleki Uygulama

İstenmemekte