>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Shakespeare ve Tragedya | IDE123 | Seçmeli | Yüksek lisans | 1 | Güz | 7 |
Prof. Dr. Metin TOPRAK
Doç. Dr. Serkan ERTİN
Doç. Dr. Murat KADİROĞLU
Doç. Dr. Berna KÖSEOĞLU
Arş. Gör. Elzem AKSU
1) Bu dersin sonunda öğrenciler;
1. Shakespeare öncesi tragedya anlayışı ve Shakespeare'le değişen tragedya anlayışı hakkında bilgi edinmiş ve bunların yansımalarını Shakespeare'in tragedyalarında incelemiş olurlar,
2. "Hamartia" kavramı üzerinde durup bu kavramı Shakespeare'in Hamlet, Macbeth, Othello gibi tragedyalarında tartışmış olurlar.
Program Yeterlilikleri | |||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ||
Öğrenme Kazanımları | |||||||||
1 | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek | Yüksek |
Yüz Yüze
Yok
İstenmemekte
Giriş olarak Seneca geleneğinde tragedya anlayışı ve Shakespeare öncesi uygulamaları, örnek metinlere göndermeler yapılarak, anlatılır. Bu bağlamda, Shakespeare’in ilk tragedyaları, özellikle Titus Andronicus ve Romeo and Juliet üzerinde durulur. Daha sonra, Aristoteles’in tragedya kuramı bağlamında Shakespeare’in değişen tragedya anlayışı ele alınır ve bu kavramsal geçişi yansıtan Julius Caesar incelenir. Hamartia kavramının temel alındığı ve tragedya kahramanının kişiliğindeki bir ahlaki kusurun oluşturduğu tragedya anlayışını içeren Hamlet, Othello, Macbeth, King Lear, Antony and Cleopatra, ve Coriolanus ayrı ayrı irdelenir.
İngilizce
İstenmemekte