>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Sanatta Duyumsama II HEB318 Seçmeli Yüksek lisans 1 Bahar 7

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Zekeriya ERDİNÇ
Doç. Dr. Arzu PARTEN ALTUNCU

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) ...Sanat Bilinci Kazanır
2) Kültürel Kodlar Öğrenilir
3) Kodların Gerekçeleri Sorgulanır
4) Özgün Bir Sanatsal Duyumsama Geliştirilir.
5) Seçimleri doğrultusunda farklı sanat disiplinlerinde yeterlilik kazanmak
6) Günümüz sanatını anlamak
7) Sanatı yaşamdaki çeşitli disiplinler ile ilişkilendirmek
8) Sanat eserlerini dönemime göre sınıflandırabilmek ve çözümlemek.
9) Özgün eserler üretebilmek. Bu eserlerin teorik alt yapılarını çözümleyebilmek ve yeni bilgiler ortaya koyabilmek.

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7
Öğrenme Kazanımları
1 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
2 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
3 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
4 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
5 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
6 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
7 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
8 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek
9 Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek Yüksek

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Sanatta Plastik Çözümlemeler

Dersin İçeriği

...Sanatsal bir duyarlılık oluşturma yönünde Antik Mısır, Antik Yunan, Bizans, Rönesans, Gotik ve İslam olmak üzere medeniyetlerin oluşturdukları kültürel kodlar araştırılacaktır. Kültürel kodlar arasındaki farklılıkların ve benzerliklerin varoluşsal gerekçeleri saptanıp tartışılacaktır.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Antik Mısır Dünya Algısı ve İmge Yaratım Süreci
2) Antik Yunan Dünya Algısı ve İmge Yaratım Süreci
3) Bizans Dünya Algısı ve İmge Yaratım Süreci
4) Rönesans Dünya Algısı ve İmge Yaratım Süreci
5) Gotik Dünya Algısı ve İmge Yaratım Süreci
6) İslam Dünya Algısı ve İmge Yaratım Süreci
7) Sınav
8) Antik Mısır Dünya Algısı ve İmge Yaratım Süreci
9) Antik Yunan Dünya Algısı ve İmge Yaratım Süreci
10) Bizans Dünya Algısı ve İmge Yaratım Süreci
11) Rönesans Dünya Algısı ve İmge Yaratım Süreci
12) Gotik Dünya Algısı ve İmge Yaratım Süreci
13) İslam Dünya Algısı ve İmge Yaratım Süreci
14) Sınav
15) ...
16) ...

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- DELEUZE, Gilles. “Duyumsamanın Mantığı”, Norgunk Yayınları, 2009.
2- KANT, İmmanuel. “Yargı Yetisinin Eleştirisi”, (çev.Aziz Yardımlı) İdea Yayınları, 2006.
3- KAPTANA, Melda. “Ben Bir Bizans Bahçesinde Büyüdüm”, YKY, 2003
4- WÖLFFLİN, Heinrich.” Sanat Tarihinin Temel Kavramları, Remzi Kitapevi,
5- WORRİNGER, Wilhelm. “ Gotik Sanat”
6- WORRİNGER, Wilhelm. “ Soyutlama ve Özdeşleyim.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Grup Çalışması
6) Benzetim
7) Beyin Fırtınası
8) Örnek Olay
9) Bireysel Çalışma
10) Proje Temelli Öğrenme


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

40%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

40%

Ödev

1

30%

Sunum/Seminer Hazırlama

1

30%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte