>
Dersin Adı | Dersin Kodu | Dersin Türü | Dersin Düzeyi | Dersin Yılı | Dersin Verildiği Dönem | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
Sanatta Duyumsama I | HEB317 | Seçmeli | Yüksek lisans | 1 | Güz | 7 |
Doç. Dr. Zekeriya ERDİNÇ
Doç. Dr. Arzu PARTEN ALTUNCU
1) Kültürel Kodlar Öğrenilir
2) Sanat Bilinci Kazanır
3) Kodların Gerekçeleri Sorgulanır
4) Özgün Bir Sanatsal Duyumsama Geliştirilir.
5) Seçimleri doğrultusunda farklı sanat disiplinlerinde yeterlilik kazanmak
6) Günümüz sanatını anlamak
Program Yeterlilikleri | ||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | ||
Öğrenme Kazanımları | ||||||||
1 | Orta | Düşük | Yüksek | Orta | Düşük | Orta | ||
2 | Orta | Düşük | Yüksek | Orta | Düşük | Düşük | Orta | |
3 | Orta | Yüksek | Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | ||
4 | Orta | Yüksek | Düşük | Yüksek | Orta | Orta | Yüksek | |
5 | Orta | Orta | Düşük | Yüksek | Orta | Orta | Düşük | |
6 | Yüksek | Orta | Düşük | Orta | Yüksek | Orta | Düşük |
Yüz Yüze
Yok
Sanat Sosyolojsi
Sanatsal bir duyarlılık oluşturma yönünde Antik Mısır, Antik Yunan, Bizans, Rönesans, Gotik ve İslam olmak üzere medeniyetlerin oluşturdukları kültürel kodlar araştırılacaktır. Kültürel kodlar arasındaki farklılıkların ve benzerliklerin varoluşsal gerekçeleri saptanıp tartışılacaktır.
1- DELEUZE, Gilles. “Duyumsamanın Mantığı”, Norgunk Yayınları, 2009.
2- KANT, İmmanuel. “Yargı Yetisinin Eleştirisi”, (çev.Aziz Yardımlı) İdea Yayınları, 2006.
3- KAPTANA, Melda. “Ben Bir Bizans Bahçesinde Büyüdüm”, YKY, 2003
4- WÖLFFLİN, Heinrich.” Sanat Tarihinin Temel Kavramları, Remzi Kitapevi,
5- WORRİNGER, Wilhelm. “ Gotik Sanat”
6- WORRİNGER, Wilhelm. “ Soyutlama ve Özdeşleyim.
1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Grup Çalışması
6) Beyin Fırtınası
7) Örnek Olay
8) Bireysel Çalışma
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı |
40% |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
||||||||||||
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı |
60% |
|||||||||||
Toplam | 100% |
Türkçe
İstenmemekte