>
Dersin Adı Dersin Kodu Dersin Türü Dersin Düzeyi Dersin Yılı Dersin Verildiği Dönem AKTS Kredisi
Sanatta Duyumsama I HEB317 Seçmeli Yüksek lisans 1 Güz 7

Öğretim Elemanı Adı

Doç. Dr. Zekeriya ERDİNÇ
Doç. Dr. Arzu PARTEN ALTUNCU

Dersin Öğrenme Kazanımları

1) Kültürel Kodlar Öğrenilir
2) Sanat Bilinci Kazanır
3) Kodların Gerekçeleri Sorgulanır
4) Özgün Bir Sanatsal Duyumsama Geliştirilir.
5) Seçimleri doğrultusunda farklı sanat disiplinlerinde yeterlilik kazanmak
6) Günümüz sanatını anlamak

Program Yeterliliği İlişkisi

  Program Yeterlilikleri
1 2 3 4 5 6 7
Öğrenme Kazanımları
1   Orta Düşük Yüksek Orta Düşük Orta
2 Orta Düşük Yüksek Orta Düşük Düşük Orta
3 Orta Yüksek Düşük Düşük   Orta Yüksek
4 Orta Yüksek Düşük Yüksek Orta Orta Yüksek
5 Orta Orta Düşük Yüksek Orta Orta Düşük
6 Yüksek Orta Düşük Orta Yüksek Orta Düşük

Eğitim Şekli

Yüz Yüze

Ön Koşullar, Diğer Koşullar

Yok

Önerilen Destekleyici Dersler

Sanat Sosyolojsi

Dersin İçeriği

Sanatsal bir duyarlılık oluşturma yönünde Antik Mısır, Antik Yunan, Bizans, Rönesans, Gotik ve İslam olmak üzere medeniyetlerin oluşturdukları kültürel kodlar araştırılacaktır. Kültürel kodlar arasındaki farklılıkların ve benzerliklerin varoluşsal gerekçeleri saptanıp tartışılacaktır.

Haftalık Ders İzlencesi

1) Antik Mısır Dünya Algısı ve İmge Yaratım Süreci
2) Antik Yunan Dünya Algısı ve İmge Yaratım Süreci
3) Bizans Dünya Algısı ve İmge Yaratım Süreci
4) Rönesans Dünya Algısı ve İmge Yaratım Süreci
5) Gotik Dünya Algısı ve İmge Yaratım Süreci
6) İslam Dünya Algısı ve İmge Yaratım Süreci
7) Sınav
8) Antik Mısır Dünya Algısı ve İmge Yaratım Süreci
9) Antik Yunan Dünya Algısı ve İmge Yaratım Süreci
10) Bizans Dünya Algısı ve İmge Yaratım Süreci
11) Rönesans Dünya Algısı ve İmge Yaratım Süreci
12) Gotik Dünya Algısı ve İmge Yaratım Süreci
13) İslam Dünya Algısı ve İmge Yaratım Süreci
14) Sınav
15) ...
16) ..

Önerilen/İstenen Ders Kaynakları

1- DELEUZE, Gilles. “Duyumsamanın Mantığı”, Norgunk Yayınları, 2009.
2- KANT, İmmanuel. “Yargı Yetisinin Eleştirisi”, (çev.Aziz Yardımlı) İdea Yayınları, 2006.
3- KAPTANA, Melda. “Ben Bir Bizans Bahçesinde Büyüdüm”, YKY, 2003
4- WÖLFFLİN, Heinrich.” Sanat Tarihinin Temel Kavramları, Remzi Kitapevi,
5- WORRİNGER, Wilhelm. “ Gotik Sanat”
6- WORRİNGER, Wilhelm. “ Soyutlama ve Özdeşleyim.

Planlanan Öğrenim Faaliyetleri Ve Eğitim Yöntemi

1) Anlatım
2) Soru-Cevap
3) Tartışma
4) Alıştırma ve Uygulama
5) Grup Çalışması
6) Beyin Fırtınası
7) Örnek Olay
8) Bireysel Çalışma


Değerlendirme Yöntemi ve Ölçütleri

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarıya Oranı

40%

 

Sayı

Yüzde

Yarıyıl İçi Çalışmaları

Ara Sınav

1

40%

Sunum/Seminer Hazırlama

1

60%

 

Yarıyıl Sonu Sınavının Başarıya Oranı

60%

Toplam

100%

Dersin Eğitim Dili

Türkçe

Mesleki Uygulama

İstenmemekte